מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עלייה באנזימי הכבד אצל בן 13לימור05/10/2010
פרופ' צוקרמן, שלום !
זה כב כמה שנים שהתגלו אצל בני בן ה-13 ערכים קצת גבוהים של אנזימי הכבד.
לפני כחצי שנה, אובחן באולטרסאונד כבד שומני. הוא נער ששוקל 76 ק"ג, גובה 1.62.
לפני יומיים עשינו בדיקות דם חוזרות , ע"פ בקשת הרופא המטפל, והתגלה שחלה עלייה משמעותית באנזימי הכבד:
Protein Total (B) 7.7 g/dl 5,7 - 8,0 .(........*.).
Albumin (B) 4.7 g/dl 3,7 - 5,8 .(....*.....).
Bilirubin Conjugated 0.0 mg/dl 0,00 - 0,20 .(*.........).
ALKP-Alkaline Phosphatase 182.9 u/l 74,0 - 390, .(..*.......).
ALT (GPT) 88 U/l 0 - 37 .(..........)*
AST (GOT) 59 U/l 10 - 37 .(..........)*
עלי לציין שבבדיקות דם שעשה לפני 8 חודשים, הערכים היו כדלקמן:
ALKP-Alkaline Phosphatase |= 216 u/l | (
*
ALT (GPT)= 41 | (
AST (GOT)= U38.5 /| (
כיצד ניתן להסביר את העלייה הזאת בערכים תוך 8 חודשים ? האם זה מצביע על החרפה של בעייה בכבד המצריכה בירור יסודי וטיפול ?
אודה לך מאוד-מאוד באם תוכל להשיב ולייעץ מה לעשות.
הרבה תודה,
לימור - אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה באנזימי הכבד אצל בן 13 - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן10/10/2010לימור שלום
ראשית, גם ההפרעה האחרונה שציינת אינה כה חמורה ואין צורך בחרדה מיותרת לחלוטין. כאשר מדובר בהשמנה (BMI 28), הפרעה כמצוין באנזימי הכבד וממצא של כבד שומני ב US, סביר להניח שהסיבה להפרעה הינה כבד שומני ושסיבות אחרות נשללו בבירור מקובל שאני מניח שבוצע. יש תנודות ברמות אנזימי הכבד שאינן בהכרח מעידות על החמרה. מאידך, אנזימי הכבד עלולים לעלות כתוצאה מעליה נוספת במשקל, עלייה ברמת הסוכר ו/או בשומני הדם בעקר טריגליצרידים (האם נבדקה רמתם?). עם נקיטת אמצעים לירידה במשקל כולל דיאטה מתאימה (לירידה במשקל ודלת פחמימות) ופעילות גופנית מודרכת ורציפה, עשוי בהחלט להיות שינוי לטובה ברמת אנזימי הכבד מאחר והפרעה זו הפיכה בחלק ניכר של המקרים המטופלים כראוי ומתגלים בזמן. יש להקפיד על תזונה נכונה וירידה במשקל באופן קבוע ורציף מה שיביא לשיפור ואף ל"נירמול" מלא של ההפרעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך. רמת הטריגליצריד
לימור10/10/2010ים נבדקה והיא : 66
להלן תוצאות שאר הבדיקות שנערכו:
Glucose (B) 89 mg/dl 70 - 100 .(.....*....).
Urea (B) 20 mg/dl 13 - 36 .(..*.......).
Creatinine (B) 0.50 mg/dl 0,26 - 0,77 .(....*.....).
יוניש לח 19.05.08 ךיראתמ לחה
,שדח לויכ בקע סוחייה יכרעב
.םידדמנה םיכרעב הדיריל םרוגה
Cholesterol 185 mg/dL
ץלמומ: <200 mg/dL
Triglycerides 66.00 mg/dl 10,00 - 250,00 .(.*........).
ךרעה תא גציימ ונניא המרונה ךרע
ןטק אוה ץלמומה ךרעה ,יוצרה
.150 mg/dl-מ
HDL-Cholesterol 53.50 mg/dl
ץלמומ: >40 mg/dL
Non-HDL Cholesterol 131.00 mg/dl
ץלמומ: <160
(תרכסו בל ילוחל: <130)
ילובג: 160-189
הובג: >190
אפורה םע ץעוויהל שי הרקמ לכב
ךל יוצרה הרטמה ךרעל רשאב לפטמה
LDL-Cholesterol 118.20 mg/dl
ץלמומ: <130 mg/dL
(תרכסו בל ילוחל: <100 mg/dL)
ילובג: 130-159 mg/dL
הובג: >160 mg/dL
הרבה תודה על ההתייחסות ,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך. רמת הטריגליצריד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן13/10/2010ערכי שומני הדם בגדר התקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. הרופא המטפל של הילד החליט
לימור14/10/2010שלעת עתה הוא לא מרחיב את הבירור של העליה באנזימים, אלא ביקש שנחזור על בדיקת תפקודי הכבד בעוד חודשיים ורק אם אז עדיין תירשם עליה באנזימים, יפתח בבירור מקיף יותר.
האם לדעתך היה מקום לפתוח כבר כעת בבירור מורחב ?
בתודה מראש,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. הרופא המטפל של הילד החליט - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן20/10/2010החלטת הרופא בהחלט מקובלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

