טיפול ל הפטיטיס C

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול ל הפטיטיס C
    ו.י.
    10/01/2011

    שלום, אני בן 35 בריא וללא סימנים נראים של המחלה, ממש במקרה לגמרי גילו אצלי הוירוס הנ"ל - הובחן אצלי סוג 1B , עם ספירה של 1700000 יח' למ"ל בדם ואם ALT טיפה גבוה מנורמה כ- 50, עברתי ביופסיה והנזק הוא מינימאלי עד מתון לכבד ללא סימנים של פיברוזיס, ככל הנראה הוירוס נמצא אצלי מעל 20 שנים כי עליתי ארצה ב-1990 מבריה"מ.
    האם כדאי ושווה לי להתחיל טיפול בתרופות ? (לאור העובדה שהיתה אצלי היסטוריה של ירידת טרומבוציטים משמעותית לכ-18 אלף טסיות בגיל 16 ).
    בזמנו קבלתי טיפול ומאז הרמות של טרומבוציטים כמעט בנורמה בסביבות 100000.

    או ש במקרה כזה עדיף לעשות מעקב שוטף ואחרי רמת הוירוס ורמות האינזימים בכבד ?
    ולחכות להופעת אולי תרופות/טיפולים יותר ידיודתיים / יעילים וכו' ?
    אודה מאוד להתייחסותכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול ל הפטיטיס C

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול ל הפטיטיס C - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    12/01/2011

    שלום רב

    הטיפול בשנים בקרובות לHCV יכלול בכל מקרה גם אינטרפרון וריבוירין. אכן, אם קיימת מחלת כבד קלה /מינימלית כפי שאתה מציין, אין הכרח בכל מקרה להתחיל בטיפול הנמשך בשלב זה שנה וקשור בתופעות לואי במיוחד כשקיים עומס נגיפי גבוה. בנוסף, אין להתעלם מהסיפור של הטרומבוציטים הנמוכים בילדות שיכול להתאים ל ( ITP (immune thrombocytopenic purpura שקשור בתופעה אוטואימונית. הגם שיכול להיות קשור לזיהום ב HCV, טיפול באינטרפרון עלול לגרום להתלקחות של התופעה עד כדי סכנה של ממש. לאור זאת הייתי בהחלט מציע לחכות עם טיפול. בעתיד, בשנים הקרובות, קרוב לודאי תוכל להנות מטיפול משולב של תרופות אוראליות (פומיות) ללא צורך באינטרפרון. לאור מחלתך הקלה שייתכן מאוד שלא תתקדם גם בהמשך , יש לך את הזמן לחכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ו.י.
    12/01/2011

    תודה רבה על התשובה,
    רציתי רק לידע כללי לדעת האם באמת עומס נגיפי של מיליון ושבע מאות אלף יח' נחשב עומס גבוה ?
    ומה הסיבה שתופעות לוואי בעומס נגיפי גבוה הן קשות יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/01/2011

    תופעות הלואי אינן קשורות לעומס הנגיפי. בעומס נגיפי נמוך (פחות מ 400,000 יח/מ"ל) הסיכוי לתגובה מהירה ולהצלחת הטיפול רב יותר ובחלק מהחולים ניתן אף לקצר את משך הטיפול ל6 חודשים במקום שנה. אצלך זה לא רלבנטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו