כדורי אימוראן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כדורי אימוראן
    אוהד
    31/03/2011

    שלום רב
    אני מאובחן באינקומפליט בכצט (חלקי), כלומר יש לי אפטות בפה ודלקת בשורש כף יד שנעלמה,איו לי פצעים בפי הטבעת שהם רכיב שלישי במחלת בכצט.
    אני גם נשא הפטיטיס בי.לוקח היום 5 מתרוטקסאט פעם בשבוע.לאחרונה רבו האפטות והומלץ לי לקחת תרופה חדשה נוגדת מע' חסון-אימוראן 50 מ"ג(1-2 כדורים ביום).
    אני חרד מלהתחיל איתה ואיני יודע האם יש תגובה בין תרופתית בינה לבין מתרוטקסאט והאם יש חשש לכבד בהיותי נשא הפטיטיס בי?
    האם צריך לעשות הכנות מקדימות?
    אשמח ליעוץ
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כדורי אימוראן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כדורי אימוראן - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    31/03/2011

    ניתן כמובן לטפל בתשלובת של אימוראן ומטוטרקסאט אבל יש צורך כמובן במעקב תפקודי כבד קפדני במשך הטיפול. אולם יש חשיבות להיותך נשא של הפטיטיס B וקבלת טיפול המדכא את מערכת החיסון מאחר וקיים יש סיכון להתלקחות של הנגיף והופעת דלקת כבד. לכן יש צורך ראשית בבדיקת רמת הנגיף בדם בבדיקת HBV DNA כמותי לפני הטיפול ולהתחיל טיפול אנטי ויראלי מונע (בzeffix, sebivo ) לכל משך קבלת הטיפול מדכא החיסון ואף זמן מה לאחר סיומו על פי התייעצות רופא ממרפאת כבד ולפי "נתוני הפתיחה" הקשורים לכבד. לעתים אף יש צורך בהערכת חומרת המחלה (ביופסיית כבד) לפני התחלת הטיפול מדכא החיסון (הכל על פי התרשמות היועץ)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו