PSC

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • PSC
    אוסנת ליצי
    07/05/2011

    אני בת 39. עברתי ניתוח לכריתת כיס מרה עקב צהבת חסימתית מספר פעמים. לאחר הניתוח תפקודי כבד לא חזרו לנורמה . לאחר MRCP ובדיקות נוספות אובחנתי PSC שאלותיי
    1. ניתן לי אורסוליט 300 מ"ג פעמיים ביום (אני שוקלת 65)
    מה יקרה אם אני לא אקח אורסוליט. יש לציין שכרגע ללא התערבות של תרופות תפקודי הכבד מאוד קרובים לנורמה.
    2. האם ניתן להתחיל במינון נמוך יותר או לקחת רק כדור אחד
    3.מהן תופעות הלוואי
    4.הבנתי שברפואה הדעות חלוקות לגבי מתן אורסוליט ורציתי לדעת מדוע
    5.האם יש איזשהוא מסלול פחות או יותר קבוע או צפוי למחלה
    שאדע לקראת מה אני הולכת , או מה תוחלת ואיכות החיים עם המחלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    PSC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PSC - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    08/05/2011

    שלום רב
    ל PSC מהלך מגוון: יש מקרים קלים שאינם משפיעים על תוחלת החיים ויש מקרים קשים יותר. לכן עצם האבחנה של PSC אינה בהכרח קובעת פרוגנוזה רעה. יחד עם זאת למחלה סיבוכים ידועים ויש צורך במעקב קפדני על מנת לאתרם בשלב מוקדם. אין הוכחות בספרות המקצועית שטיפול באורסוליט משנה את הפרוגנוזה ב PSC אולם רוב רופאי הכבד מטפלים בתרופה מתוך אמונה שטיפול בה עשוי להועיל כך או אחרת במיוחד כשמדובר בתרופה ללא תופעות לואי משמעותיות. המינון הינו 15 מ"ג/ק"ג כלומר 900 מ"ג חיממה במקרה שלך אולם מינון זה נגזר ממחלה אחרת (PBC).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו