עליה של כל אנזימי הכבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עליה של כל אנזימי הכבד
    שירה
    19/05/2011

    פרופסור שלום רב,

    להזכירך, בת 53. רזה מאד מאד. ללא שומנים וכולסטרול ובהמשך לאימליים שלי אליך בענין עליה מבודדת של GGT ולאחר שביצעתי כאמור US ונמצא כבד שומני בדרגה קלה וכאשר פעם אחת בלבד היה לי כולסטרול 229 ביצעתי שתי בדיקות חוזרות של תפקודי כבד וכדלקמן:

    לאחר שהיה GGT בלבד ושאר הערכים תקינים 77 ולאחר מכן ירד ל- 69 אז בחודש מרץ 2011 הערכים כך:
    GPT 19 כשטווח הנורמה הינו עד 33.
    GOT 25 כשטווח הנורמה הינו 32.
    GGT 34 כשטווח הנורמה הינו 36.
    ALK.PHOSPHTASE 54 כשטווח הנורמה הינו 120.
    TRIGLYCERIDES 46 כשטווח הנורמה הינו 150.
    CHOLESTEROL 192 כשטווח הנורמה 200.
    BILIRUBIN-TOTAL 0.3 כשטווח הנורמה הינו 1.2.

    מכיוון שראה אימייל קודם, שתיתי כדורי דוקסלין הרופא אמר שכנראה העליה היתה בשל כדורי הדוקסלין ועברתי הענין.

    ברם, בחודש מאי 2011 כחודש וחצי חוחודשיים מאותה בדיקה כאמור, קיבלתי שוב מרופא נשים טיפול וגינלי הפעם ולא בבליעה גינו-דקטרין 7 +זידובל ג'ל+פוליקוטן הכל כאמור וגינלי למשך שבוע ימים.

    כעבור 4-5 ימים הייתי אמורה לבצע שוב בדיקות כלליות וביניהן אנזימי כבד והתוצאות כדלהלן:

    GOT 36 כשטווח הנורמה הינו 32.
    GPT 39 כשטווח הנורמה הינו 33.
    GGT 55 כשטווח הנורמה 36.

    לציין כי מעולם לא עלו לי אנזימי הכבד למעט אותה פעם של GGT 77 שציינתי כאמור.
    BILIRUBIN-TOTAL 0.3 כשטווח הנורמה 1.2.
    כולסטרול 170 כשהטווח 200. ושאר התוצאות גם תקינות.
    זאת אומרת כשבר אין עליה מבודדת אחת של GGT אלא גם ה- GOT וה_GPT.

    אני מאד מודאגת, אם ירד לי הכולסטרול לערכים תקינים מה גם שזו היתה רק פעם אחת הופעה של כולסטרול אצלי, ומה גם שלפני כן במרץ כאמור הבדיקות חזרו לעצמן מה קורה אם כך כעט?

    מה עלי לעשות?

    תודה מראש על סבלנותך !!!

    כולסטרול = 170 כשטווח הנורמה הינו עד 200. (עפ"י הנחיית דיאטנית)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עליה של כל אנזימי הכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה של כל אנזימי הכבד - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    19/05/2011

    רמת האנזימים תקינה גבולית ואינה סיבה כלל לדאגה. לדעתי אין קשר לדוקסילין אלא לתנודות קלות ברמת אנזימי כבד המתרחשות ומוכרות בכבד שומני ואינן סיבה לדאגה. הכבד שלך יכול להחשב לתקין.
    הסירי דאגה מליבך. יש צורך במעקב פעם ב 6 חודשים בלבד ולא באופן תכוף יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    שירה
    19/05/2011

    פרופסור נכבד!!!!

    תודה רבה על תשובותיך המרגיעות, על סבלנותך, ומקצועיותך!!!

    ב ב ר כ ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת הבהרה

    שירה
    19/05/2011

    פרופסור שלום,

    בכל זאת ארצה שאלת הבהרה:

    האם גם היותי רזה מאד , ללא כולסטרול וללא שומנים בדם, נחשב לכבד שומני?

    אם כך כיצד ניתן להפטר מכבד שומני ולייצב את אנזימי הכבד?

    הרי היה לי רק פעם אחת בחיי כולסטרול חד פעמי בבדיקה של 229 וזה גם לא כל כך גבוה וכעת חזר למצב של כולסטרול 170.

    בפעם הראשונה היה לי רק GGT גבוה 77. ויתר הערכים של תפקודי הכבד היו תקינים.

    אז מה הסיבה שדווקא כשאין לי כולסטרול כל הערכים GOT, GPT, ו-GGT מעט מוגברים?

    איך ניתן אם כך להגיע למצב של אנזימי כבד תקינים בחזרה?

    ב ב ר כ ה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת הבהרה - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    22/05/2011

    לא תמיד כבד שומני קשור לרמה גבוהה של כולסטרול וניתן למצור כבד שומני אצל אנשים רזים ללא גורמי סיכון. הבעייה באנשים אלו היא כנראה הפרעה מטבולית על רקע גנטי בטיפול בשומנים המצטברים בכבד. יש לשמור על פעילות גופנית ולא להעמיס את הכבד בדיאטה עשירת שומנים ובעיקר פחמימות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו