התקפים של ניתוק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התקפים של ניתוק
    כרמלה
    21/08/2012

    מופיעים גם באפילפסיה וגם בהפרעות דיסוציאטיביות בפסיכיאטריה
    מה ההבדל בין שני הסוגים? איך מאבחנים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפים של ניתוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפים של ניתוק - תגובה

    ד''ר דנה אקשטיין
    25/08/2012

    שלום כרמלה,
    אכן אירועי ניתוק יכולים להופיע גם על רקע פסיכיאטרי וגם על רקע של אפילפסיה.
    הדרך להוכיח באופן מיטבי את מקור הניתוקים היא באמצעות בדיקת וידאו-EEG (שבמהלכה רושמים את הפעילות המוחי באופן המשכי במשך שעות רבות ואף ימים) שתתבצע בזמן האירועים. אם רואים פעילות אפילפטית במהלך הניתוק - אזי הוא ביטוי של אפילפסיה; אם לא - סביר יותר להניח שמדובר בניתוק על רקע הפרעה פסיכיאטרית.
    למרות שיש רמזים שיכולים לכוון לאבחנה זו או אחרת (לכיוון של אפילפסיה: קיום של סוגי התקפים נוספים, פעילות אפילפטית ב- EEG שלא בזמן התקף, ממצאים בבדיקות הדמיה של המוח; לכיוון פסיכיאטרי: קיום הפרעות פסיכיאטריות אחרות) ברוב המקרים לא ניתן להמנע מביצוע בדיקת הוידאו-EEG.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו