מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תעזרו לי דחוףחסוי14/07/2011
שלום אני בן 17, אז אשך שמאל קטן מאשך ימין (אשך ימין 26 סמ"ק שמאל 11 סמ"ק) כמו שאתם רואים הבדל לא קטן... לפי מה שאני זוכר האשך שמאלי תמיד היה גבוהה יותר אבל לא זכור לי הגודל שלו. בכל מקרה הוא אשך תמיר (הורד בגיל שנה בדיוק) לאחרונה זה התחיל להטריד אותי ויחד עם כאב בבטן התחתונה משמאל כל ריצה (כבר לא יודע כמה שנים) גילו וריקוצלה דרגה 1 אם אני לא טועה. הייתי אצל שני רופאים שונים ושניהם אמרו לי שזה בטח האשך התמיר וזו הסיבה להפרשי הגדלים. הרופא השני הוא פרופסור - ועל פי טענתו "זה לא כואב" ולכן זה לא הגיוני שזה כואב לי. אז האמת שכשאני רץ יש לי כאב בבטן התחתונה ובכללי האשך השמאלי יותר רך וגם רגיש למגע (זאת אומרת שהוא מתחיל לכאוב מהר גם כנוגעים בו) ושמתי לב שכשכואב לי בבטן הורידים וכל האשך כואבים ממש... עשיתי בדיקת זרע. הנפח יצא פחות מ2 מ"ל יש עודף לויקוציטים בזרע וכמה אחוזים פחות מהתזוזה הטובה המומלצת. אז האמנתי שבגלל הבדיקת זרע הלא מי יודע מה תקינה אני אאלץ לעבור את הניתוח (הרופא משפחה אמר שלדעתו אני צריך לעבור) ואז למרות שאני לא אוהב א כל הדברים האלה אני אעבור את הניתוח ואני אוכל לראות מה קורה. אבל האורולוג טען בפה מלא שהבדיקה תקינה ואין צורך לעשות כלום... אני בתוך תוכי מרגיש שמשהו לא בסדר אבל כולם מנסים להוריד אותי מזה - ועכשיו גם לא מאמינים לי שזה באמת כואב כי פרופסור מומחה אמר שוריקוצלה זה לא כואב... אני מרגיש חוסר אונים... זה פרופסור אחד מול אלפי אתרי אינטרנט.... אני לא רוצה לעבור את הניתוח בלי הצדקה - אבל התחושה שבפנים אומרת לי שיש משהו שלא בסדר ונניח שאני לא אעבור את הניתוח אני אסיים את ההתפתחות ואז כבר הניתוח לא יוכל לשנות את גודל האשך ואז הוא יהיה קטן וייצר פחות זרע (שלא לדבר על האסתטיקה) אתם חושבים שאני צריך להתעקש על מה שאני מרגיש ולהמשיך לעבור מרופא לרופא? באמת יכול להיות שאין קשר בין הוריקוצלה לבין אשך בגודל 11סמ"ק?! הורידו אותו בזמן - הוא לא אמור להתפתח?
תודה רבה - אני אסמך לקבל טלפון של מומחה שאני אוכל להתייעץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצל, אשך קטן, כאב
ד''ר נחום זילבר28/07/20111. יתכן ויש לקשר בין ניתוח אשך תמיר בצד שמאל או בין וריקוצלה לבין היותו אשך קטן יותר.
2. יש קשר בין כאבים בזמן מאמץ גופני לבין וריקוצלה.
3. אם יש אשך קטן משמאל, פגיעה בזרע כאבים במקום בזמן מאמץ ווריקוצלה מוכח בהדמיה אין סיבה מדוע לא לעשות ניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חסוי29/07/2011חשבתי שלעולם לא יענו לי...
בכל מקרה: הסיבה היא שלי אין מילה לעומתם כל מה שאני יגיד רק יעצבן אותם יותר... העליתי פה בפורום את בדיקת הזרע וענה לי איזה רופא שחלק מהנתונים לא תקינים - לעומת זאת הרופא טען שהיא תקינה - והיא יכולה להשתפר בעוד שנה... וכשהייתי אצל הרופא בהדסה הוא טען שזה בכלל לא כואב וכשאמרתי לו שזה כן הוא דיי זלזל... אני יכול ממש לתאר את הכאבים כי הכאבים הם גם באשך גם במפשעה וגם קצת מעל המפשעה כשאני במאמץ גופני.... ולגבי גודל האשך.. שזה הכי מטריד שני הרופאים טענו שזה שהוא אשך טמיר זה אומר שהוא היה פגום ושלא נראה להם שיש קשר בין הוריקוצלה.... - תמיד זכרתי שהיה הבדל בגובה בלבד - וכמו שאני מכיר את עצמי הייתי שם לב להבדל בגדלים - חוץ מזה עד לפני שנתיים הייתי במעקב (יש לי איחור בהתפתחות) הרופא היה מודד לי את האשכים עם סרגל - קשה לי להאמין שהוא היה רואה הבדל כל כך גדול ולא היה שולח אותי לאיזה בירור - או לפחות זורק הערה.... אני באמת מרגיש שכל דקה חשובה... ושאני עלול להישאר במצב הזה (שממש מביך) כל החיים בגלל איזה השערה של רופא...
אני צודק נכון? בכל מקרה - קבעתי תור לעוד רופא - אני ממש ממש לחוץ... אבל אני יודע שעד שאני לא יגיע לרופא שיסכים איתי - אני פשוט לא אנוח. כי כבר הייתי במצב שרופא כמעט דפק לי את החיים בגלל כל הקטעים שלהם (שלקח לי ההמון זמן לתקן)
תודה רבה... מי יודע - אולי יום אחד אני עוד יגיע אליכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד''ר נחום זילבר31/07/2011בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
חסוי02/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבסוף לא היה כ"כ בהצלחה
חסוי04/08/2011אז הייתי יום שלישי אצל מישהו מוכר (משהו מדג'אר) וגם הוא טען אותו דבר... הוא אמר שהקטן הוא 18 מ"ל והגדול הוא 26מ"ל ושהאשך הגדול גדל הרבה יותר כדי להשלים על זה שהשני פגוע... הוא אמר שיש כאבים ויכול להיות שזה מהוריקוצלה אבל כשעושים את הניתוח ל 60% נשארים הכאבים. גם הוא טען שהבדלי הגדלים זה בגלל שהוא היה אשך תמיר והוא אמר שמצבי יחסית טוב כי בד"כ שהוא רואה אנשים שהיה להם אשך תמיר הוא יותר קטן... הבדיקה של הזרע היא תקינה. כשאמרתי לו שהייתי במעקב אצל רופא והוא אף פעם לא אמר שום דבר על הבדלי גדלים וכל זה הוא לא בדיוק הבין לאיפה אני מכוון והוא דיי העביר לי שזה מובן מאליו שזה לא הוריקוצלה שגרמה להבדלי הגדלים.. אז 3 רופאים אמרו אותו דבר... הוצאתי מלא כסף משלי בשביל 2 רופאים שונים שיגידו אותו הדבר. זה די מבאס שאני אצטרך להישאר עם הכאבים כל החיים ועוד יותר מבאס שאני אצטרך להישאר עם הבעייה האסתטית הזאת... עכשיו זה כבר די לא משנה כי עכשיו ההורים שלי לא יקשיבו לשום רופא שיגיד אחרת אחרי 3 רופאים שטוענים אותו דבר... ואם אי פעם אני אחליט כן לעשות את זה הם לא יפסיקו לספר לי כל מיני דברים כדי להפחיד אותי... באמת שאני לא מבקש להיות טוב יותר, אני בסה"כ רוצה להיות נורמאלי... אז מה עושים עכשיו? פשוט לעזוב את זה ולהשאר באי וודאות? או להמשיך בדרך שלי? זה מוזר איך בכל מקום כתוב שוריקוצלה כן עלולה למנוע מאשך להתפתח ואפילו כולם כאן טוענים את זה ולעומת זאת כל הרופאים כאילו לא מכירים את התופעה... יכול להיות שבאמת אינפורמציה מהאינטרנט היא לא איכותית... אם זה באמת נכון שוריקוצלה איכשהוא גרמה לאשך להפסיק להתפתח עד איזה גיל אפשר לתקן את זה וזה יהיה אפקטיבי?
תודה :\* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה
ד''ר נחום זילבר04/08/2011שניהם גורמים להקטנת אשך לפעמים. אם נבדקת וכולם אמרו אותו דבר אז כנראה זו האבחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתגובה לתגובה לתגובה וכו'
חסוי05/08/2011איך אפשר לדעת מה הגורם?... כי לי באופן אישי זכור שמאז ומתמיד היו הבדלי גבהים ולא הבדלי גודל... בנוסף לא זכור לי שהיה לי אשך עגול (משום מה הקטן הוא עגול)
יש משהו שאפשר לעשות בשביל האסטתיקה? כי זה ממש מביך... :\
אני יודע שאני ראש בקיר אבל אני ממש חושש שתיעשה טעות שלא יהיה אפשר לתקן אותה... וחוץ מזה זה דיי מבאס שאני אצטרך להמשיך לחיות עם הכאבים האלה וחוסר הנוחות... אפשר לאבחן בוודאות שזה בגלל שהוא היה אשך תמיר? אני ממש מאוכזב מעצמי כי יכלתי לברר את זה יותר מוקדם... לצערי זה האיזור ה"דפוק" יותר בגוף שלי ועברתי ניתוח כשהייתי בן 7 להגדלה של החור שם וזו הייתה חוויה ממש טראומטית במיוחד אחרי שעברתי את הניתוח ומשום מה החור שוב נסתם אז הרופא היה חייבב לפתוח אותו במקום (רק המחשבה מצמררת אותי)... נשבעתי אחרי הניתוח הזה שאני לא עושה לעולם ניתוח... ודי חששתי לספר על כל הכאבים באיזור ובאיזשהו מקום הדחקתי את זה... ואז פתאום יום אחד שמתי לב שיש הבדל גדול ביניהם שנה שעברה. חיפשתי באינטרנט וקראתי שזה טבעי... אז זו הייתה בשבילי סיבה מספיק טובה להדחיק שוב (האמת זה סיפור הרבה יותר ארוך אבל זה לא חשוב לא מעניין זה לא הזמן ו\או המקום לדבר על זה)...
עכשיו אני לא יכול להגיד שזה כואב כי לא מאמינים לי... כי איך לא סיפרתי על זה עד עכשיו? אבל עכשיו שהמצב ממש ממש נורא אני לא יכול לדעת עם הוריקוצלה מנעה מהאשך הקטן להתפתח... או שזה פשוט עצם היותו אשך תמיר... מוזר לי - נבדקתי במעקב במשך 3 שנים פעם בחצי שנה עם סרגל והוא אפילו לא זרק הערה... איך לא שמתי לב לזה עד עכשיו? בגלל זה אני חושב שזה משהו שקרה לאחרונה...
לדעתך אם רופא ילדים היה רואה שיש הבדל גדול כל כך הוא היה מפנה אאותי למישהו? או שהוא היה סומך על עצמו ונותן לזה להישאר ככה?
וכשהאשך התמיר קטן זה לא משהו שהיה מאז ומתמיד? או יכול להיות שהוא פשוט הפסיק להתפתח בגלל זה...
אני בטוח שהכאב הוא מהוריקוצלה כי כשאני עומד ולוחץ את הבטן אני מרגיש סוג של לחץ וכאב עדין בתחתית האשך - ואם אני נוגע בזה זה ממש כואב... וכשאני מנסה להיזכר בתור ילד קטן כשהייתי מסתכל על האשכים ותוהה אם ככה זה צריך להיות - כי הקיבוע ממש גבוהה יחסית זכור לי שהם זהים בגודלם אבל אחד יותר גבוהה מהשני
מצטער שאני מושך את כל זה ובערך לוקח עמוד שלם בפורום... אני נמצא בסוג של חוסר אונים זה שאלות שלא יוצא לי לשאול ב"לייב"(אם אפשר לקרוא לזה ככה) כי אני פשוט שוכח הכל... כאן יש לי זמן לחשוב על השאלות... וכמו שאמרתי - אני חושש שאני לא יעשה את הדבר הנכון בזמן הנכון ואז פשוט לא אוכל לתקן את זה
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)