מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- 4 שאלות -דיי דחוףא,ב קרוואן25/10/2011
רשמתי כמה פעמים על הוריקוצלה שגילו אצלי אבל יש התקדמות - ואני רוצה לדעת שהכל בסדר.
אני עוד מעט בן 18 היה לי אשך תמיר כשהייתי ילד קטן- והוא טופל בגיל שנה
עשיתי בדיקות זרע שיצאו תקינות.
עכשיו - אותו אשך קטן יחסית (בסביבות ה15 מ"ל ואילו התקין 28מ"ל) ולא מפותח אבל הבעייה היא שיש באותו אשך וריקוצלה דרגה 3 ולכן לא ניתן לדעת אם זה הוריקוצלה שגרמה לאשך לא להתפתח. בנוסף יש לי כאב (שלאחרונה החמיר מאוד) באשך בעמידה ממושכת ובבטן התחתונה במאמץ או כאשר בעמידה משהו לוחץ לי על הבטן (לדוגמא חגורה לוחצת וכאלה) הייתי אצל 3 אורולוגים שטענו שהסיבה שהאשך לא מפותח הוא כי הוא היה בעבר אשך תמיר. והייתי במצוקה כי הכאב מגביל ואני חושש שיחמיר יותר עד שאני בקושי אוכל לעמוד (לדוגמא כשאני מתקלח בבוקר וכל היום על הרגליים בערב אני פשוט לא יכול להתקלח כי זה ממש כואב). פניתי לרופא שלי (שמטפל בי משאני מכיר את עצמי) והוא הפנה אותי לכירורג (ד"ר קליין) הוא עשה עלי רושם שהוא אכן מבין מה המצב והוא טען שלרוב האורולוגים בודקים רק את בדיקת הזרע ואם היא תקינה הם לא עושים כלום אבל זה נזק מצטבר ויכול להיות שעוד כמה שנים יהיה מאוחר מידי. והוא אמר שבמצב כזה שהאשך מתחמם הוא לא יכול להתפתח.
התשובה הייתה ממש סבבה לי כי אני מת להפתר מהכאב הזה כבר ואני ממש רוצה שהאשך יתפתח.
לשאלות:
1. זומנתי לבדיקות באסף הרופא ויומיים אחר כך הניתוח (:O) זה מרגיש לי מוזר שקובעים ניתוח כל כך מהר... יש ממה לדאוג?
2.אני בעל התפתחות מאוחרת (ההתבגרות המינית שלי התחילה בסביבות גיל 15) האם יהיה שיפור בגודלו של האשר במידה ואעבור את הניתוח?
3.האשך התמיר קובע מאוד גבוהה בשק ויש לו נטייה להמחץ, יש אפשרות לבצע קיבוע מחדש נמוך יותר? זה מסובך\מסוכן?
4.השיטה הלפרוסקופית מומלצת? הכאבים יפתרו לי סוףסוף?
תודה רבה - אבקש להתייחס לכל 4 השאלות
יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 4 שאלות -דיי דחוף - תגובה
ד''ר נחום זילבר27/10/2011אם כירורג מנתח אותך במהירות שכזו ואם זו הדעה שלו על האורולוגים והיא כזו בטוחה אני ממליץ שתשאל אותו את כל השאלות המאד נכונות ששאלת או לחילופין בקש ייעוץ נוסף מהאורולוגים המצוינים של אסף הרופא והם בוודאי יעזרו לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא נראה לי שהוא המנתח
א,ב קרוואן28/10/2011הוא בדק אותי ושלחו לי משם זימון לבדיקות נוספות וגם תור לניתוח... אבל כשאתה אומר האורולוגים המצוינים שבאסף הרופא אתה ציני? או שתאכלס יש שם אורולוגים טובים?
והסיבה שהוא אמר את מה שהוא אמר על אורולוגים היא כי - כמו שכתבתי כאן בפורום הייתי אצל אורולוגים ושילמתי מלא מלא כסף כדי שיגידו לי שוריקוצלה זה לא כואב או שהבעייה לא שם ושהיא בראש ושאני צריך פסיכולוג (ואחרי זה לקחו את הכסף שלי)... וזה כן כואב וזה כן מגביל וזה החמיר ואני חושש שזה יחמיר עוד יותר... והלכתי אחרון לרופא שלי כי באמת שלא ידעתי למי לפנות יותר וסתם ביזבזתי מלא כסף מלא זמן והכי הרבה - עוגמת נפש.
ועברתי כמה ניתוחים בחיים אפילו מעצם המילה "ניתוח" יש לי חלחלה ולכן אני לא סתם מפנה את עצמי לניתוח כי בא לי...
ועל הדרך יש שם מישהו שאתה ממליץ שינתח אותי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא נראה לי שהוא המנתח - תגובה
ד''ר נחום זילבר30/10/2011לא ברור לי על מה הוצאת כסף. ואני לא כותב בציניות אלא לעזור לאנשים בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחחח
א,ב קרוואן30/10/2011על אורולוגים שמשום מה היו פרטיים והוצאתי משהו כמו 1800 על שניהם ביחד כדי שאחד יגיד לי שוריקוצלה זה בכלל לא כואב והשני יגיד לי שאני צריך פסיכולוג כי הבעייה בראש ולא שם (?!)... יש לרופאים קטע כזה שנראה להם שבגלל שהם למדו רפואה לי אין מילה וזה מה זה מתסכל... בכל מקרה כמה זמן אחרכך הגיע אלי מכתב מאחד מהם כדי להזכיר לעשות בדיקה אם צריך לבצע ניתוח והיה כתוב שם וריקוצל דרגה 2-3 (בדיקת הזרע יצאה תקינה) והכאב רק החמיר ונהיה מעיק - האשך אכן חם יותר - או יותר נכון גודש הורידים מעל חם יותר מהאשך השני. ואז ביקרתי אצל הרופא ההוא והוא גם אמר לי שזה דרגה III והוא טען שכשהאשך מתחמם לאורך זמן הוא לא יכול להתפתח והוא אמר שהוא מאמין שיהיה שיפור בגודל אם אעבור את הניתוח (הוא גם אמר שזה נזק מצטבר ויכול להיות שבעתיד יהיה מאוחר מדי). אני מניח שבדיקת הזרע יצאה תקינה כי גודל האשך השני הוא משהו כמו 28מ"ל אבל האשך הפגוע נותר בגודל של 15מ"ל והוא קובע מאוד גבוהה ולכן זה ממש לא אסתטי מעבר לזה שכל העסק שם כואב בטירוף כשאני עומד זמן ממושך או אחרי מקלחת... וקרה שהתקלחתי בבוקר והייתי על הרגליים כל היום (חרא יום - היה ממש כואב) ובערב לא יכלתי לעשות מקלחת כי בשנייה שהמים החמים התחילו לזרום נהיה לחץ מטורף וממש כואב (בלתי נסבל) ואני ממש חושש שזה יחמיר יותר...
בכל מקרה השאלות שאני שואל הן ממש לא בשביל לפגוע בכל דרך שהיא ברופאים
אבל אם מי עוד אני אתייעץ? באינטרנט (המקור הלא אמין - בשביל קהל הרופאים) היה כתוב שכשיש פגיעה בגודל של האשך וכאבים עושים ניתוח וכל אורולוג רק גרם לי לתסכול כי הזמן עובר ובאיזשהו שלב אני אפסיק להתפתח. הוא היחיד שאמר לי תאכלס - מה שרציתי לשמוע - כי אני באמת רוצה להפתר מהכאבים והייתי שמח אם כל העסק היה נראה נורמלי. ואצל כל אורולוג זה היה - "בדיקת הזרע בסדר אז אין מה לעשות."
זה מעצבן , זה מתסכל ואני לחוץ מהניתוח הזה - אז אני בא למקום שאני אוכל לשאול כדי לקבל תשובה - וצר לי מאוד אבל תשובה כזאת: "אם ככה הוא מדבר לאורולוגים אז תשאל אותו" לא כל כך מתאימה בכלל בכל סיטואציה אפשרית
תביא לי את האימייל שלך אם בא לך לראות כמה המצב חמור - אני לא הולך לשים פה תמונה בפורום....
Peace* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחחח - תגובה
ד''ר נחום זילבר30/10/2011צטט אותי נכון-אם זו דעתו על האורולוגים וכו" ולענינך כמו שכתבתי יש אורולוגים באסף הרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)