פריחה, חום, כאבים, עדות לזיהום ועוד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פריחה, חום, כאבים, עדות לזיהום ועוד
    עומר
    03/06/2011

    שלום,
    יש לי חבר שעובר בתקופה האחרונה בעיה בריאותית לא קלה. הוא בן 25 ובריא בד"כ. בסוף אפריל (2011) הוא התחיל לחוות כאבי גרון (באחד הימים אפילו התקשה לבלוע), כאבים במפרק בברכיים, לאחר מכן כאבים במרפק - לעיתים ביד ימין, לעיתים ביד שמאל, לעיתים באותו זמן של הכאבים בברכיים ולעיתים לא.
    בנוסף, היה לו חום, אשר ירד יום לאחר מכן. כל אותו זמן הוא הרגיש מותש.
    עקב תוצאות בדיקות הדם שלו, שאפרט בהמשך (אבל שרמזו לזיהום), הוא התחיל לקבל רפאפן 500mg פעמיים ביום. לאחר 3 ימים של לקיחת רפאפן הוא זיהה פריחה על גופו, ולכן הורו לו להפסיק לקחת את הרפאפן והוא התחיל לקבל אנטיביוטיקה חדשה (הוא לא זכר את שם האנטיביוטיקה). לאחר 5 ימים של לקיחת אותה אנטיביוטיקה שוב הבחין בפריחה - והחליפו לו לאנטיביוטיקה אחרת, דלאסין (קלינדמיצין) בעירוי (באותה תקופה כבר היה מאושפז בבית חולים). במקביל, קיבל כדור כלשהו נגד אלרגיה או נגד פריחה אלרגית (או נגד פריחה...).
    כשלקח את הדלאסין - אותו קיבל כאמור בעירוי, במשך 4 ימים - לא קיבל פריחה. הוא התשחרר מבית החולים והרגיש יותר טוב, ואז התחיל לקחת את הדלאסין בכדורים. ברגע שהתחיל לקחת את הכדורים הללו קיבל מחדש פריחה. אולי הדבר קרה משום שהפסיק לקבל את הכדור נגד אלרגיה/פריחה אלרגית?
    לאחר מכן הגיע לאיכילוב (בהתחלה אושפז בבית חולים "העמק"), שם הפסיקו לו את הכדורים (כי חשבו שאולי בכלל מדובר בזיהום ויראלי) והוא אושפז שם באשפוז יום במשך שבועיים. במהלך אותם שבועיים היה לו חום שלמרות שהגיע ל-39 באחת הפעמים, היה לרוב נמוך יחסית - 37.5, 38 ולעיתים גם בלי חום בכלל.
    במשך אותם שבועיים הוא סבל משרירים תפוסים, למרות שלא עשה כל מאמץ פיזי.
    לאחר שבועיים הרגיש יותר טוב ואמרו לו שאין צורך להגיע יותר לאשפוזי היום.
    כרגע הוא מרגיש כבר כשבוע יותר טוב ואפילו נראה שהוא מרגיש בסדר, אבל יש לו עדיין את הפריחה, שלא מרפה, למרות שהיא יותר חלשה. הפריחה הנ"ל גורמת לו לגרד, מדי פעם. בנוסף, שלשום חווה חזרה של כאב קל ביד, אבל הכאב עבר (הכאב לא הפריע כל-כך - רק החשש מכך שאולי מדובר בסימן לחזרה של הבעיות). חוץ מזה, הוא כבר יותר משבועיים בלי כאבי מפרקים. יש לו קצת גב תפוס - אבל הוא חושב שאולי זה בגלל שהוא ישן כעת על מזרון חדש. הוא גם בלי חום עכשיו.
    שלשום סבל מכאב גרון (רק בצד אחד של הגרון), ואתמול כבר הפסיק לסבול ממנו, לאחר שגרגר משהו.
    הוא עדיין מרגיש קצת עייף אבל הוא חושב שזה לא בגלל מחלה אלא בגלל דברים כמו מחסור בשינה, המצאות בבית (במקום להיות פעיל) וכד'.

    נכון שמצבו נראה טוב הרבה יותר - אבל מכיוון שמדובר במחלה יחסית ארוכה שהוא חווה, ומכיוון שעדיין יש לו סימנים למחלה (בעיקר הפריחה) - והרופאים לא הצליחו לדעת מה בדיוק יש לו (לבד מכך שאמרו שיש לו זיהום כלשהו), עדיין הוא יעדיף להבין ממה נובעת הבעיה.
    (המשך בהודעה הבאה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך1

    עומר
    03/06/2011

    להלן תוצאות בדיקות הדם שביצע:
    Anysocytosis, film - קלה (11.5.2011), + (מאוחר יותר ב- 11.5.2011)
    Lymphcytes, atypical, film - מעט (11.5.2011), + (מאוחר יותר ב-11.5.2011)
    Toxic granulation - קלה (11.5.2011), + (מאוחר יותר ב-11.5.2011)

    משטח ידני:
    Neutrophils %, film - blood - ערך: 65 (11.5.2011), 67 (מאוחר יותר ב-11.5.2011)
    Lymphocytes %, film - blood - ערך: 17 (11.5.2011), 14 (מאוחר יותר ב-11.5.2011)
    Monocytes %, film - blood - ערך: 6 (11.5.2011), 7 (מאוחר יותר ב-11.5.2011)
    Eosinophils %, film - blood - ערך: 3 (11.5.2011)
    Basophils %, film - blood - ערך: 1 (11.5.2011)
    Band % - blood - ערך: 7 (11.5.2011), 13 (מאוחר יותר ב-11.5.2011)

    ספירת דם:
    Leukocytes - ערך: 10.1 +(*......)- נורמה: 4-11 (9.5.2011), ערך: 12.5H +*(.......)- ב-15.5.2011.
    Hematocrit - ערך: 35L +(.......)*- נורמה: 39-49 (9.5.2011), ערך: 35L +(.......)*- ב-15.5.2011.
    MCV - ערך: 84.4 +(.....*.)- נורמה: 80-96 (9.5.2011), ערך: 82.7 +(.....*.)- ב-15.5.2011.
    MCH - ערך: 29.3 +(....*..)- נורמה: 26-34 (9.5.2011), ערך: 28.2 +(....*..)- ב-15.5.2011.
    MCHC - ערך: 34.7 +(..*....)- נורמה: 31-37 (9.5.2011), ערך: 34.2 +(...*...)- ב-15.5.2011.
    RDW - ערך: 14 +(*......)- נורמה: 0-15 (9.5.2011), ערך: 14.1 +(*......)- ב-15.5.2011.
    MPV - ערך: 7.2 +(......*)- נורמה: 7-12 (9.5.2011), ערך: 7.2 +(......*)- ב-15.5.2011.
    Neutrophils % - ערך: 69.9 +(.*.....)- נורמה: 40-75 (9.5.2011), ערך: 69.5 +(.*.....)- ב-15.5.2011.
    Lymphocytes % - ערך: 20.2 +(......*)- נורמה: 20-40 (9.5.2011), ערך: 21.2 +(......*)- ב-15.5.2011.
    Monocytes % - ערך: 8.4 +(..*....)- נורמה: 2-13 (9.5.2011), ערך: 7.5 +(...*...)- ב-15.5.2011.
    Eosinophils % - ערך: 2.6 +(...*...)- נורמה: 0-6 (9.5.2011), ערך: 1 +(.....*.)- ב-15.5.2011.
    Basophils % - ערך: 0.9 +(...*...)- נורמה: 0-1.9 (9.5.2011), ערך: 0.8 +(....*..)- ב-15.5.2011.
    Neutrophils No - ערך: 6.6H +*(.......)- נורמה: 1.4-6 (9.5.2011), ערך: 8.7H +*(.......)- ב-15.5.2011.
    Lymphocytes No - ערך: 2 +(...*...)- נורמה: 1.2-3 (9.5.2011), ערך: 2.7 +(.*.....)- ב-15.5.2011.
    Monocytes No - ערך: 0.8 +(..*....)- נורמה: 0-1.3 (9.5.2011), 0.9 +(..*....)- ב-15.5.2011
    Eosinophils No - ערך: 0.2 (9.5.2011), ערך: 0.1 (15.5.2011) - לא מצויינת הנורמה
    Basophils No - ערך: 0.1 (9.5.2011), ערך: 0.1 (15.5.2011) - לא מצויינת הנורמה
    Reticulocytes % - blood - ערך: 1.21 +(..*....)- נורמה: 0-2 (9.5.2011), ערך: 1.77 +(*......)- ב-15.5.2011.
    Reticulocytes No - blood - ערך: 0.05 (9.5.2011), ערך: 0.08 (15.5.2011) - לא מצויינת הנורמה
    NRBC/100 Leukocytes - ערך: 0.0 (9.5.2011), ערך: 0.0 (15.5.2011) - ללא נורמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך2

    עומר
    03/06/2011

    Hemoglobin - ערך: 12.1L +(.......)*- נורמה: 13.2-17 (9.5.2011), ערך: 12L +(.......)*- ב-15.5.2011
    RBC - blood - ערך: 4.2L +(.......)*- נורמה: 4.3-5.8 (9.5.2011), ערך: 4.2L +(.......)*- ב-15.5.2011
    Platelets - ערך: 456H +*(.......)- נורמה: 150-450 (9.5.2011), ערך: 498H +*(.......)- ב-15.5.2011

    CRUM CUrea aitrogen - blood - ערך: 19 +(..*....)- נורמה: 5-25 (9.5.2011), ערך: 15 +(...*...)- ב-15.5.2011
    Hemolytic Index - ערך: - (9.5.2011), - (16.5.2011)
    Globulin - blood - ערך: 28 +(....*..)- נורמה: 23-25 (10.5.2011)
    Icteric Indx - ערך: - (9.5.2011), ערך: - (16.5.2011).
    Lipemic Index - ערך: - (9.5.2011), ערך: - (16.5.2011)
    Albumin - blood - ערך: 46 +(.*.....)- נורמה: 35-50 (9.5.2011), 44 +(..*....)- ב-10.5.2011
    Bilirubin, total - blood - ערך: 0.3 +(.....*.)- נורמה: 0.1-1.2 (9.5.2011), ערך: 0.2 +(......*)- ב-10.5.2011
    Calcium, total - blood - ערך: 9 +(.....*.)- נורמה: 8.5-10.5 (9.5.2011), ערך: 9.2 +(....*..)- ב-10.5.2011
    Chloride - blood - ערך: 100 +(....*..)- נורמה: 95-110 (9.5.2011), ערך: 101 +(....*..) ב-15.5.2011
    CK (Creatine Kinase, CPK) - tot - ערך: 111 +(..*....)- נורמה: 38-174 (9.5.2011), ערך: 104 (...*...)- ב-10.5.2011
    Creatinine - blood - ערך: 1.28 +(*......)- נורמה: 0.7-1.3 (9.5.2011), ערך: 1.24 +(*......)- ב-15.5.2011
    Vitamin B-12 - Cyanocobalamin - ערך: 386 +(.....*.)- נורמה: 175-961 (11.5.2011), ערך: 437 +(....*..)- ב-16.5.2011
    Ferritin - blood - ערך: 1481.8H +*(.......)- נורמה: 14-163 (10.5.2011), ערך: 1350.4H +*(.......)- ב-16.5.2011
    Folic acid - blood - ערך: 2.06L +(.......)*- נורמה: 2.6-17.1 (11.5.2011), ערך: 2.67 +(......*)- ב-16.5.2011
    Glucose, quantitative - blood - ערך: 111H +*(.......)- נורמה: 70-110 (9.5.2011), ערך: 90 +(...*...)- ב-15.5.2011
    Iron - blood - ערך: 18L +(.......)*- נורמה: 40-150 (11.5.2011), ערך: 7L +(.......)*- ב-16.6.2011
    LD (Lactic dehydrogenase) - b - ערך: 497H +*(.......)- נורמה: 208-378 (10.5.2011)
    Alkaline phosphatase - blood - ערך: 73 +(..*....)- נורמה: 25-100 (9.5.2011), ערך: 70 +(..*....)- ב-10.5.2011
    Phosphorus (phosphate) - blood - ערך: 4.14 +(.*.....)- נורמה: 2.5-4.5 (9.5.2011), ערך: 3.92 +(..*....)- ב-10.5.2011
    Potassium - blood - ערך: 4.04 +(....*..)- נורמה: 3.5-5.3 (9.5.2011), ערך: 4.43 +(...*...) ב-15.5.2011
    Protein, total - blood - ערך: 72 +(....*..)- נורמה: 64-83 (10.5.2011)
    Sodium - blood - ערך: 137 +(.....*.)- נורמה: 132-153 (9.5.2011), ערך: 139 +(....*..)- ב-15.5.2011
    AST (GOT) - ערך: 22 +(...*...) נורמה: 7-40 (9.5.2011)
    (המשך בהודעה הבאה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך3

    עומר
    03/06/2011

    ALT (GPT) - ערך: 19 +(....*..)- נורמה: 5-39 (9.5.2011), ערך: 20 +(...*...)- ב-10.5.2011
    Transferrin - blood - ערך: 229 +(......*)- נורמה: 220-400 (11.5.2011), ערך: 241 +(......*)- ב-16.5.2011
    Transferrin, saturation - blood - ערך: 5.6L +(.......)*- נורמה: 20-55 (11.5.2011), ערך: 2.1L +(.......)*- ב-16.5.2011
    CRP (WIDE RANGE) - ערך: 49.36H +*(.......)- נורמה: 0-5 (9.5.2011), ערך: 64.41H +*(.......)- ב-15.5.2011

    HBsAb (Hepatitis B surface Ab) - ערך: 19.4H +*(.......)- נורמה: 0-9.99 (11.5.2011)
    Hepatitis C ab - blood - ערך: 0.12 +(.....*.)- נורמה: 0-0.8 (11.5.2011)
    HBsAg (Hepatitis B surface ag) - ערך: 0.1> +(......*)- נורמה: 0-0.99 (11.5.2011)

    אימונולוגיה:
    Complement C4 - blood - ערך: 0.35 +(.*.....)- נורמה: 0.1-0.4 (12.5.2011)
    Beta 2 glycoprotein IgG - blood - ערך: 4 (16.5.2011) - לא כתובה נורמה
    Cryoglobulin % - blood - ערך: 0.0 (15.5.2011) - לא כתובה נורמה
    CANA - CAntinuclear Ab - blood - שלילי (15.5.2011)
    Complement C3 - blood - ערך: 1.82H +*(.......)- נורמה: 0.9-1.8 (12.5.2011)
    Rheumatoid factor, quantitative - ערך: 10.1> +(..*....)- נורמה: 0-15 (12.5.2011)

    אנדוקרינולוגיה:
    TSH - ערך: 2.48 +(...*...) נורמה: 0.2-5

    וירולוגיה:
    Mononucleosis Ab - blood - שלילי (15.5.2011)
    Parvovirus B19 IgG - blood - שלילי (16.5.2011)
    Parvovirus B19 IgM - blood - שלילי (16.5.2011)

    שאלותיי הן:
    1) אשמח לכל תובנה שתוכל לתת או לכל רעיון שיש לך בנוגע לגורם לבעיה ולמה כדאי לעשות (מה כדאי לבדוק, איך כדאי לטפל וכד').
    2) את בדיקת ה-Mononuclear Ab אני לא מכיר - אבל האם לפי שאר הסימנים שאצלו, לא כדאי לבדוק ישירות לוירוסים שיכולים לגרום למחלת הנשיקה דוגמת EBV ו-CMV?
    3) כפי שניתן לראות, בעוד שההמוגלובין שלו קצת נמוך וה-Iron מאוד נמוך, ה-Ferritin דווקא מאוד גבוה. מה זה אומר? מה צריך לעשות בנושא?
    4) ממה נובעת הפריחה? הרי האאוזינופילים והבאזופילים נראים תקינים לגמרי...

    תודה מראש!
    עומר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריחה, חום, כאבים, עדות לזיהום ועוד - תגובה

    ד``ר בן רנר
    04/06/2011

    שלום עומר.
    האנמנזה ארוכה מאד ובאשפוזים קבלת אבחנהכל שהי.הבדיקות שני רואה הן תקינות ויש עדות למחלה ויראלית.אציע שתגש לרופא המשפחה שיעשה "סדר ",בכל התלנות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו