דיספרקסיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיספרקסיה
    מירב
    14/01/2008

    שלום רב,
    בהמשך להודעתי הראשונה אבקש להוסיף ולשאול. בני הבכור אובחן כסובל מדיספרקסיה, ומלבד מס' מצומצם של מילים עיקר שפתו מורכבת מתנועות. בני השני בן שנה וחצי מחקה באופן מושלם את צליליו של הבכור . כשאני מבקשת ממנו לומר אבא, אמא הוא חוזר אחרי , אך לא מפיק אותם באופן עצמאי. יש לו 3 מילים. דור- לכדור. מא או מאמא- מיים ואדה- את זה. הוא לא מנסה לחזור אחרי מילים כאשר אני מנסה ללמדו. יש לציין שהתפתחותו עד כה מהירה ותקינה. כשהוא מקשקש אני שמה לב שיש לו קשת רחבה של עיצורים והוא מצליח גם לנשוף.בתקופה האחרונה נוח לו לומר על כל דבר אאא.. בדיוק כמו אחיו , האם יש קשר לכך שהוא מרייר הרבה. האם יש צורך להפנותו לאיבחון? מדוע הוא מעדיף לחקות את אחיו ולא משתף פעולה איתנו, המבוגרים? האם גם הוא סובל מדיספרקסיה? האם זה עניין גנטי? מהי המלצתכם?
    שוב תודה
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיספרקסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    חן לדרר
    14/01/2008

    לא הוכח קשר גנטי בדיספרקסיה אך ישנם מקרים שהתופעה חוזרת בקרב בני משפחה.מתאורך נשמע שבנך מפיק צלילים אך עדיין מתקשה לחברם למילים דבר היכול להיות עדיין תקין לגילו. מומלץ בבית להקפיד על חשיפה טובה ואינטנסיבית לדיבור מתאים (כפי שבודאי למדתם עם בנכם הבכור). הכוונה למבעים קצרים (בני מילה או שתיים) וחזרתיים המשולבים שוב ושוב בפעילות יומיומית, דבר זה מקל על רכישת הדיבור.
    לגבי הריור חשוב לראות מתי הוא מופיע - האם קשור לצמיחת שיניים, מופיע רק בזמן מציצת מוצץ וכדומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו