בעיות דיבור לילד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות דיבור לילד
    רותי
    04/03/2008

    בס"ד

    שלום לכולכן

    הבן שלי כמעט בן 7 שנים. טופל בקלינאית תקשורת, מגיל קטן יחסית.
    התחלנו בגיל 3 לערך עם הפסקות. משום שהוא לא הצליח ליצור קשר עם קלינאי תקשורת שהיה עימו.
    והמשכנו שוב מגיל 4 לערך.
    כיום הבן שלי כמעט בן 7 שנים, ולומד בגן שפתי, השארנו אותו שנה נוספת בגן, בגן ישנה קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק וכל החיזוקים שאפשר לתת לו על מנת שיתחזק לקראת כתה א'.
    הילד שלנו פשוט פורח, הוא החל לדבר יפה מאוד, הוא כבר מבטא את האות ר', ל', יש לו עדיין בעיות עם הש', הוא פשוט אומר ס' במקום ש'.
    עבדנו בבית ועובדים עימו כמובן גם בגן.
    האם הוא יצליח להדביק את הפער שהיה לו בשנים עברו, לקראת כתה א'??? והאם דיבור מאוחר מצביע על לקות למידה?
    יש לציין שזה דבר מאוד חשוב , הוא לא דיבר עד קרוב לגיל 2.5 היתה לו שפה משונה מאוד, הוא לא חזר על אותן מילים, ויש לי קצת ניסיון, זה הילד הרביעי שלי. היה לי מאוד מאוד קשה להבין אותו, הוא פשוט היה לוקח אותי ומצביע לי על מה שהוא רצה.
    עברנו כברת דרך מאוד מאוד ארוכה איתו, ואני מקווה שעכשיו סוף סוף יש אור בקצה המנהרה, משום שהוא החל לדבר משפטים, ולדבר מאוד מאוד יפה.
    מה דעתכן??
    תודה
    רותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות דיבור לילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות דיבור

    חן לדרר
    04/03/2008

    רותי שלום
    משמח לשמוע על כזו התקדמות. לגבי השלמת הפערים זה מאוד משתנה מילד לילד וכדאי לשאול את המטפלחים השונים בגן מה הם חושבים מתוך היכרות איתו.
    לגבי לקות למידה - ילדים עם איחור התפתחותי הינם בסיכון להיות גם לקוי למידה. כלומר לא כל ילד עם איחור התפתחותי יהיה בעתיד לקוי למידה אך במקרים רבים כן נראה בהמשך גם קשיים לימודיים.
    האם בנך עולה בשנה הבאה לכיתה א' רגילה?
    כדאי במקרה כזה להתיעץ עם צוות הגן לגבי הכנה לכיתה א'. לעיתים מתחילים בלימוד הקריאה והכתיבה עוד לפני בית הספר כדי לאפשר לבנך להגיע עם חלק מהידע כבר מוכן דבר שיתן לו יותר זמן בהמשך הלימודים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חן אנא התייחסי להמשך ההודעה

    רותי
    05/03/2008

    בס"ד

    שלום לכן שוב

    היינו בגן באסיפה של הגננת והפסיכולוגית של הגן, את האמת לא כל כך מובנת הגישה שלהן,
    הן טוענות כי תומר ילד מאוד רגיש, ואם הוא ירגיש כי אחרים עוברים אותו מבחינת החומר הוא נסוג ונלחץ ואפילו יכול לבכות מזה, זה ידוע לי אבל אני לא יודעת אם זו הסיבה שבגללה צריך לשקול לשים ילד בכתה של לקויות למידה, מניסיון אני יודעת כי זה יכול לעזור, אבל לא יודעת אם הוא יוכל אי פעם לצאת משם???
    הן המליצו לי על טיפול פסיכולוגי לבן שלי, ואני פניתי באמת לקינסיולוגיה, אנו חושבים כולל הצוות כי תומר עבר טראומה כלשהי, שפשוט עוצרת אותו, ואולי זה יעזור, אם לא נפנה כמובן לפסיכולוג.
    יש לציין כי תומר החל כבר להשתלב מזה חודש וחצי בגן רגיל בימי שישי, גן שמונה 35 ילדים, והוא התקבל שם מאוד מאוד יפה, ומסתגל יפה מאוד.
    אנו מעונינים כי הוא ימשיך להשתלב בעוד ימים, אבל משום מה הגננת מאוד מתלהבת מההרגשה שהבן שלי יוצר בגן, הרגשה מאוד נחמדה וכייפית לכל הילדים, משום שהוא ילד שמסתדר עם כולם, הוא גם יכול להשליט סדר בגן. לא יודעת נראה לי משונה, בכל אופן.
    מה דעתך האם אנו צריכים להתעקש שימשיך להיות עוד ימים בגן משולב, שהוא גן רגיל, המטרה שלנו שהבן שלי ישולב בגן רגיל ויהיה במסגרת רגילה.
    ישנם עוד 2 ילדים בגן שמתשלבים כבר בגנים רגילים, אבל הם שנה שנייה בגן השפתי, והבן שלי רק שנה ראשונה.
    בכל אופן מה דעתך על הכל??
    רותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תומר

    ז'קלין סקרן מנסור
    05/03/2008

    שלום רותי
    הגישה של הצוות הרב מקצועי של הגן לוקחת בחשבון את כל התחומים אשר מעורבים בלמידה - והצד הרגשי הוא מרכיב חשוב בהכנה לכיתה א וללמידה של קריאה כתיבה וכו. לכן חשוב כן לגשת לטיפול בנקודה זו אם הצוות כן המליץ על כך.
    בקשר לשילוב: לא ברור מי החליט על שילוב של יום אחד ומה דעתן של שתי הגננות על כך :האם תומר מפיק תועלת מכך והאם הוספת עוד ימים תעזור לו רגשית ותעזור לו להתקדם ולסגור פערים , כמו שהוא עושה עד עכשיו בגן השפתי .
    ברור הוא שאנו רוצים לראות את הילד משתלב בכיתה רגילה , אך זו החלטה שבונים על סמך היכולות והתפקוד של תומר ואתם המשפחהביחד עם צוות הגן מכירים הכי טוב ותשקלו מה שטוב לו הוא.

    בהצלחה
    ז'קלין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו