מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות עם ילדה בת שנתיים ו8 חודשיםעדה07/02/2009
אני סבתא לנחדה ראשונה בת שנתיים ושמונה חודשים. טיפלתי בה עד שנה שעברה שבחוש דצמבר נכנסה לגן. אני רוצה לציין שאנו גרים בבית אחד ז"א אני ובעלי, ביתי עם בעלה והילדה, וכמו כן אימי בת 80 , אך הבית גדול מספיק. ביתי וחתני עובדים עד השעות המאוחרות ועל פי רוב אני מקבלת את הילדה שחוזרת מהגן. הילדה מקסימה, אך את המילים הראשונות החלה לומר בגיל שנתיים. מאז היא צברה אוצר מילים רב, אך עדיין לא מקשרת משפתים יותר מ2-3 מילים וגם זה לפעמים בצורה משובשת. עברנו בדיקה אצל קלינאית תקשורת שלא קבע עדיין שום טיפול אלא רק מעקב היות ובדקת השמיעה יצאה תקינה והיא התקדמה מבחינת אוצר המילים מפגישה לפגישה, טיפול שהופסק בזמן אחרון עקב המלחמה כי אנחנו גרים בדרום. מה שקורה זה שנראה לי שהמצב של הילדה הולך ומתדרדר גם מבחינה נפשית. עד המלחמה היא היתה רגילה לישון לבד בחדרה ללא התנגדות ולא היתה מתעוררת בלילות וזאת מגיל 3 חודשים. בתקופת המלחמה ביתי עברה איתה זמנית לרמת גן, שם ישנה איתה במיטה ומאז הילדה לא מסכימה בשום אופן לשאר לבד בחדרה רק אם האם או האב חייבים להיות איתה עד שנרדמת. היא גם מתעוררת הרבה בלילות, בוכה שאין איש בחדר, נצמדת כל הזמן להורים או אלי, לא מוכנה להיות בשום אופן לבד. היא עדיין לא גמולה, אך עד לפני זמן קצר היתה אומרת שיש לה קקי, אך גם זה נפסק, כאילו נכנסה לסוג של רגרסיה.היא רוב הזמן חרדה, עצבנית, צועקת, דוחפת, ולפי מה שנאמר לנו מהגן, שם היא מתנהגת נורמלי וה"טרור" מופעל רק בבית. יחד עם זאת, ביתי בת 38 שזאת הילדה הראשונה שלה, מרגישה חנק, עיפות, מגדירה את הילדה כ"לא נורמלית" וזה מדאיג אותי מאד. אני שומעת הרבה את המוסג ש"נמעס לי, אני לא יכולה לחיות בגללה". הבת שלי לא עברה ילדות קלה, היא בת להורים גרושים בעצמה ואני חוששת שהתיסכולים שלה יעברו לילדה הקטנה ויגרמו לה נזק. אני רוצה לציין גם שהילדה נולדה בניתוח קיסרית כתוצאה ממצוקה ואני גם חוששת שאולי הרגעים הקריטים האלה אולי גרמו לה איזה נזק אך לא יודעת כיצד ניתן לבדוק זאת. אני מאד אוהבת את ביתי וממש מכורה לקטנה, אך לפעמים לא יודעת איך לעזור....שהילדה נמצאת רק איתי אני מנסה לרצות אותה ולא לגרום לה להתקפי זעם, אך ברגע שההורים שלה נמצאים היא רוצה אותם ואז קורה הרבה שביתי עצבנית, דוחה אותה, מרגישה שלא רוצה אותה בסביבתה וזה שהילדה נצמדת אליה רק מעצבן אותה עוד יותר. במצבים כאלה הילדה בוכה רוב הזמן, לא אוכלת טוב, מפגינה משחק כוחות והמטח גובר מידי יום. הייתי כותבת עוד הרבה, כי אני מאד מודאגת ואני רוצה את טובת המשפחה. חשבתי אפילו להציע להם לגור לבד אבל אני י חוששת בתור אמא גם לשלומה הנפשי של ביתי וגם להתפתחותה הנורמלי של הקטנה. אנא עזרו לי........... סבתא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעדה
ענת תבור07/02/2009מאד מרגש לקרוא את דברייך וניכר כי אתם במצוקה אמיתית. הדבר החשוב ביותר כרגע זה לפנות לפסיכולוג לעזרה וליעוץ. שיהיה בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלענת שלום
עדה08/02/2009תןדה על התשובה המהירה, גם אני חשבתי שיש מקום לפנות ליעוץ פסיכולוגי אך לא ברור לי מי אמור לפנות ולאיזה סוג של פסיכולוג...........הרי ברור שבאחד הימים ביתי תעבור לגור לבד ויהיה עליה להתמודד עם אלין הקטנה......לפנות לפסיכולוג לילדים, שביתי תפנה לפסיכולוג לטיפול בעצה או לעשות זאת יחד עם בעלה אולי לאיזו סדנת הורות???? ואם יש צורך לקחת גם את הקטנה לטיפול התנהגותי כפי שאמה שלה חושבת? אני רוצה לעשות הכל כדי שביתי תתקרב לילדה ותרגיש אהבת אם אמיתית אליה תודה מראש עדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולוג
חן לדרר08/02/2009על הוריה לפות לפסיכולוג המתמחה בגיל הרך והוא יחליט האם יש צורך בטיפול לכל המשפחה, הדרכה בלבד וכדומה. באפשרותכם לבדוק האם יש זכאות כלשהי לקבלת טיפול דרך העירייה בשל המלחמה, כמו כן בחלק מהאזורים יש פסיכולוגים בטיפת חלב.
אפשר להתייעץ גם עם רופא הילדים לגבי פניה דרך הקופה
ותמיד יש את האפשרות לפנות לפסיכולוג המטפל באופן פרטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






