דיבור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיבור
    אמא
    07/10/2007

    שלום.
    בני בן שנתיים החל לדבר מגיל שנה וחצי וכיום מצליח לבנות משפטים שלמים של 6-7 מילים. אוצר המילים שלו מדהים להפליא ומבינים אותו מאוד כאשר הוא מדבר.הבעיה היא שלרוב הוא נשמע כאילו הוא מדבר מהאף, כאילו והוא מצונן. ישנן אותיות ספציפיות שהוא מתקשה להגות אותן נכון לדוגמא: ל,ס,ז,ש,צ וגם האותיות ו' הוא הוגה כ - ב' (עם דגש) וגם האות פ (ללא דגש) הוא מבטא עם דגש. האם עליי לקחת אותו לקלינאית תקשורת? האם זה נורמאלי? האם הוא קטן מדי וזה יסתדר לבד במשך הזמן? יש לציין שבכל פעם שהוא הוגה לא נכון איזו מילה אני חוזרת עליה בצורה נכונה ומדגישה אותה. ייתכן והוא לא שומע טוב ובגלל זה איננו מצליח להגות נכון אותיות מסויימות? מכיוון שחוץ מזה נשמע שהוא שומע מצויין והוא שומע לחישות וגם כלב שנובח ממש מרחוק כאשר הוא עצמו בתוך הבית . יש לציין שהוא שם לב לכל רחש סביבו ואף מתייחס לציוץ ציפורים, קריאות עורב וכל מה שקשור לשמיעה לכן קשה לי להאמין ששמיעה היא הבעיה.
    אודה על תגובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    חן לדרר
    08/10/2007

    בגילאי שנתיים חלק מהשיבושים הינם אופינים לגיל, יחד עם זאת צריך לשמוע אותם כדי להיות בטוחים.
    בשלב ראשון חשוב להתחיל בברור הרפואי שכולל בדיקת רופא א.א.ג שיבדוק את נושא הקול האפי וכן יפנה אותכם לבדיקת שמיעה.
    בשלב השני אם לא רואים שיפור רצוי לפנות לקלינאית תקשורת שתוכל לוודא שהשיבושים הינם אופינים לגיל. חשוב לשים לב האם הוא מובן רק למי שמכיר אותו או גם לאנשים זרים.
    מצויין שאת חוזרת על המילים באופן ברור. חשוב שהדבר יעשה בהקשר של השיחהובאופן חיובי ללא משמעות של תיקון כדי לא לגרום לתסכול. כך למשל אם בנך אמר "בובה" את יכולה לחזור תוך הרחבת המשפט והדגשת המילה "בובה גדולה"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתך..

    אמא
    08/10/2007

    מה זה רופא א.א.ג.? לגבי בדיקת שמיעה הוא עבר את הבדיקה בגיל שנה ונמצאה תקינה לחלוטין.
    לגבי הרחבת המשפט הוא תמיד מתאר כל דבר לדוגמא מכונית אדומה ומדבר גם נכון מאוד וגם אנשים זרים מבינים אותו , רק לעיתים במילים מסויימות ישנם אנשים מסויימים שלא מבינים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    חן
    08/10/2007

    רופא א.א.ג הכוונה לרופא אף אוזן וגרון. לגבי בדיקת השמיעה בדיקה מלפני שנה אינה מספיקה כי צריך לוודא שהמצב עדיין טוב.
    זה מאוד משמח שמבינים אותו כי אז הוא פחות מתוסכל וכנראה גם השיבושים אינם רבים
    לגבי הרחבת המשפט שלו - המטרה הינה לתת לתשובה שלך צורה תקשורתית תקינה. כשאנו מנהלים שיחה לא נהוג שאחד המשוחחים חוזר על דברי השני ואיננו רוצים שבנך יחשוב שכך מתקשרים. ברגע שאת מכניסה את החזרה המדויקת על מילה לתוך משפט הגיוני אז זה נהיה חלק משיחה רגילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהה

    אמא
    09/10/2007

    עכשיו הבנתי תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו