טיפול בכדורי מינוציקלין

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול בכדורי מינוציקלין
    אבנר
    11/06/2012

    שלום,
    אני בחור בן 20 ולפני כשלושה חודשים ביקרתי אצל רופא עור עקב התפרצות אקנה דיי רצינית בגב, בכתפיים ובפנים באיזורי הלחיים
    לאחר הסתכלות מהירה החליט הרופא לרשום לי כדורי מינוציקלין לתקופה של חודש וחצי. לאחר תקופה זו בה נטלתי את הכדורים (2 כדורים ביום, אחד בלילה אחד בבוקר) לא חל שום שיפור אך גם לא חלה החמרה כלשהי. כשחזרתי אל רופא העור כחודש וחצי לאחר שרשם לי את האנטיביוטיקה הוא הורה לי להמשיך לקחת את הכדורים עוד חודשיים. כעת כמעט הסתיימה התקופה וקיים שיפור נראה לעין, אך בכתפיים (בעיקר בכתף הימנית) קיימות צלקות מאוד עמוקות בתוך העור שהותירו הפצעים, וכמו כן ישנן צלקות בפנים
    בנוסף לכדורי המינוציקלין אני משתמש גם בתכשירים מקומיים: לוקסיד קרם נקודתי בפנים, דאלאגיס נקודתי בפנים, קלירקס ג'ל לגב ולכתפיים וגם ספירט סליציל לאיזור הגב והכתפיים

    יש לציין כי סבלתי מהתפרצויות חוזרות של אקנה כבר מגיל 16, אך רופאי עור המליצו על טיפול מקומי בלבד, כשההתפרצות האחרונה היתה החמורה ביותר.
    שאלות:
    1) אני חושש שכאשר אפסיק לבלוע את הכדורים התפרצויות האקנה יחזרו. יש סיבה לחשש?
    2) מה ניתן לעשות בנוגע לצלקות שנותרו?
    3) רופא העור אמר שיוריד לי את מינון האנטיביוטיקה לכדור אחד ביום לאחר החודשיים הללו. האם ניתן לבלוע אנטיביוקה למשך תקופה כה ארוכה?
    4) כמו כן, האם ניתן לשלב מוצרי חלב בתפריט ?

    תודה מראש לעוזרים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בכדורי מינוציקלין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בכדורי מינוציקלין - תגובה

    ד''ר אריה י. ליפשיץ
    14/06/2012

    שלום אבנר,
    להלן שאלותיך ותשובותי:
    1)
    שאלתך: אני חושש שכאשר אפסיק לבלוע את הכדורים התפרצויות האקנה יחזרו. יש סיבה לחשש?
    תשובתי: כנראה שחששך מוצדק. שוחח על כך עם רופא העור שלך. יתכן שאתה זקוק לטיפול ברואקוטן כדי להשרות ריפוי מלא של האקנה
    2)
    שאלתך: מה ניתן לעשות בנוגע לצלקות שנותרו?
    תשובתי: תלוי בטיב הצלקת. יתכן גם שמדובר רק בכתמים ופיגמנטציה באזור החלמת פצעוני האקנה. העלה את הנושא בעת פגישתך עם רופא העור שלך
    3)
    שאלתך: רופא העור אמר שיוריד לי את מינון האנטיביוטיקה לכדור אחד ביום לאחר החודשיים הללו. האם ניתן לבלוע אנטיביוקה למשך תקופה כה ארוכה?
    תשובתי: רופאי עור רבים נוהגים להמליץ על טיפול ממושך במינוציקלין. אישית אני נמנע מכך כוון שהטיפול כרוך בסיכון ואינו משרה ריפוי אלא רק נסיגה זמנית של תופעות המחלה. אני מעדיף במקרים של אקנה חמורה או אקנה שפעילה גם אחרי גיל 18 לטפל ברואקוטן.
    4)
    שאלתך: כמו כן, האם ניתן לשלב מוצרי חלב בתפריט ?
    תשובתי: נטילת מינוציקלין עם מוצרי חלב עלולה להפחית את שיעור ספיגת התרופה. אין מניעה לצרוך מוצרי חלב בשעות היום מס' שעות לאחר נטילת המינוציקלין .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר אריה

    אבנר
    14/06/2012

    מהם הסיכונים בנטילת מינוציקלין? אני נוטל את האנטיביוטיקה הזו כבר שלושה חודשים ולא חש שום תופעות לוואי. בנוסף הופנתי לביצוע בדיקת תפקודי כבד בעוד מספר שבועות, כמו כן אני מבצע פעילויות ספורטיביות לעיתים תכופות מאוד ולא חש בשום חולשה במהלך הפעילות
    יש לציין כי אתמול ביקרתי אצל רופא העור, שכצפוי הוריד לי את מינון האנטיביוטיקה ל-50 מג' (כדור אחד ביום במקום 2). שאלתי אליך היא באיזו שעה מומלץ לקחת את הכדור, האם בבוקר?
    מדוע נטילת התרופה מהווה "סיכון"? ברצוני להוסיף עוד כי נכון לרגע זה התרופה שיפרה את מצבי כמעין תרופת פלא והסימנים שהפצעים הותירו (רק בכתפיים) כבר מגלידים ובקושי נראים לעין
    הרופא הורה לי ליטול את האנטיביוטיקה לעוד שלושה חודשים 50 מג' ביום ולאחר מכן לחזור אליו לסיום הטיפול ולהמשך טיפול מקומי. לאחר מכן אמר שאם הטיפול לא יצליח יהיה עלי ליטול רואקוטן אך אני חושב שאסרב ליטול את הכדורים הללו לאחר שנטלתי אנטיביוטיקה במשך תקופה כה ארוכה - וגם עקב תופעות הלוואי הרבות של הכדורים הללו והעובדה שאסור לבצע פעילות גופנית כשנוטלים אותם

    תודה רבה על תשובותיך המפורטות! ואשמח לעזרה נוספת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתגובה

    ד''ר אריה י. ליפשיץ
    11/07/2012

    שלום אבנר,
    להלן שאלותיך ותשובותי:
    1.
    שאלתך: מדוע נטילת התרופה מהווה "סיכון"? ברצוני להוסיף עוד כי נכון לרגע זה התרופה שיפרה את מצבי כמעין תרופת פלא והסימנים שהפצעים הותירו (רק בכתפיים) כבר מגלידים ובקושי נראים לעין
    תשובתי: הסיכון אינו נמדד בתגובתך לטיפול אלא בנסיון המצטבר על מטופלים רבים. קיים לצערי סיכון של כ 1:64,000 מטופלים לפתח סיבוך בריאותי חמור עקב תגובה חיסונית-אלרגית שגורם הטיפול
    2
    שאלתך: הרופא הורה לי ליטול את האנטיביוטיקה לעוד שלושה חודשים 50 מג' ביום ולאחר מכן לחזור אליו לסיום הטיפול ולהמשך טיפול מקומי. לאחר מכן אמר שאם הטיפול לא יצליח יהיה עלי ליטול רואקוטן אך אני חושב שאסרב ליטול את הכדורים הללו לאחר שנטלתי אנטיביוטיקה במשך תקופה כה ארוכה - וגם עקב תופעות הלוואי הרבות של הכדורים הללו והעובדה שאסור לבצע פעילות גופנית כשנוטלים אותם
    תשובתי: הטיפול ברואקוטן, במשטר המעקב המומלץ, אינו מסוכן כלל לבריאות כוון שהתרופה (איזוטרטינואין = רואקוטן = קורטן)אינה גורמת לתופעות לוואי פתאומיות. מאידך זו התרופה היחידה שיכולה לרפא אקנה (85% סיכוי אם נוטלים מינון מצטבר מלא). במידה והאקנה תחזור לאחר הפסקת הטיפול במינוציקלין אני מציע לך בכל זאת לשקול טיפול באיזוטרטינואין למרות המגבלות הזמניות הכרוכות בטיפול בתרופה זו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו