הליקובאקטר - תוצאות הבדיקה וטיפול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הליקובאקטר - תוצאות הבדיקה וטיפול
    אנה
    13/07/2011

    שלום,

    יש לי כמה שאלות על הליקובאטקר פילורי:

    1. האם יש משמעות למספר שמופיע בתור תוצאת בדיקת הנשיפה? במקרה ועושים בדיקה חוזרת האם העובדה שהמספר גדל מעידה על כך שהמצב החמיר? (אצלי בבדיקה הראשונה התוצאה הייתה 17 ובבדיקה חוזרת 58 כאשר הנורמה היא עד 5. אם זאת אני מרגישה הרבה יותר טוב וזה מוזר. )

    2.מה הסיכוי לתוצאות לא מדויקות בבדיקה? האם בדיקת צואה נותנת תוצאות יותר או פחות מדויקות?

    3.אם אין סימפטומים או סימפטומים הם נדירים ולא מציקים במיוחדת האם טיפול באנטיביוטיקה עדיין נחוץ אם כל הנזק שהוא גורם לפלורה של הקיבה ותופעות לווי שיכול לגרום להם? עד כמה שהבנתי אין היום דעה חד-משמעית לגבי זה שהליקובאקטר גורם לאולקוס או סרטן קיבה.

    4. הבנתי גם שאפילו אם נעשה טיפול והחיידק חוסל יש סיכוי לא קטן שהחיידק יחזור אחרי תקופה מסוימת. האם זה אומר שצריך להיבדק כשיגרה פעם בת כדי לחסל את החיידק במקרה והוא חוזר? אם כן האם יש סיכוי שאותה אנטיביוטיקה לא תעזור פעם הבאה כי החיידק פיתח עמידות?

    תודה ובכבוד רב
    אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובאקטר - תוצאות הבדיקה וטיפול - תגובה

    ד''ר יהודית אסולין דיין
    14/07/2011

    אין משמעות למספרים. גם בדיקת הנשיפה וגם בדיקת הצואה מדויקות.
    הסיכוי להדבקה מחודשת קטן מאוד ולכן אין המצה להיבדק באופן שיטתי.
    האם לטפל כשמרגישים טוב? זו שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית ולאחר הסבר של הפלוסים והמינוסים ההחלטה נותרת בידי המטופל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה

    אנה
    14/07/2011

    תודה רבה על התשובה! ומה הם הפלוסים של הטיפול במקרה ומרגישים טוב?
    ועוד שאלה - למה אחרי הטיפול הסיכוי להבדק קטן? האם משהו נשאר בגוף שדוחה את החיידק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה - תגובה

    ד''ר יהודית אסולין דיין
    16/07/2011

    לא ידוע למה ההדבקה נדירה יחסית, כנראה משום מרבית ההדבקה נעשית בילדות.
    המוטיביציה לטפל נובעת מהאפשרות הנמוכה לפתח סרטן קיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו