כבד מוגדל ושומני

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כבד מוגדל ושומני
    דוד
    06/01/2013

    שלום

    בן 38, עם עודף משקל (לא גבוה במיוחד)
    כבר שנים שבבדיקות הדם הערכים של תפקודי הכבד ALT גבוהים מעל הנורמה.
    ולעיתים גם הערך AST מוגבר.
    לפני כ 5 שנים (בהפניית רופא גסטרו)ביצעתי לראשונה US בטן. וזה הראה על כבד מוגדל ושומני.
    כמו כן בוצע בזמנו בדיקות דם לנוגדנים, נחושת, סרולוגיה ויראלית, והיה תקין.
    בבדיקות מעקב חוזרות, הממצאים בUS היו דומים פחות או יותר.
    "כבד - בעל מרקם שומני, מעט גדול, כ - 18.5 ס"מ"
    "טחול - גבול עליון של הנורמה כ - 13 ס"מ, הומגני"

    לפני כשנה הייתי אצל רופא גסרט עם התמחות לכבד, והוא שלח אותי שוב לבדיקות נוגדנים, וכן למרקר APA . התוצאות היו תקינות מלבד 2 האנזימים שלעיל שהיו מוגברים.

    הבנתי מהרופא שיש צורך בבדיקת מעקב US כל חצי שנה.

    ברצוני לשאול :

    א. האם אכן זו ההנחיה ויש להסתפק בבדיקת US פעם בחצי שנה וזהו ?
    ב. קראתי על בדיקת פיברוסקאן ופיברו טסט. האם במצב של כבד שומני ומוגדל יש צורך בבדיקות אלו או מספיק ה - US ?
    (גם אין לי מושג האם הבדיקות הנ"ל בסל הבריאות)
    ג. האם כאשר יש אבחנה של כבד שומני, זה מצביע בוודאות על כך שזו הבעיה היחידה ? כלומר האם יש מקום לחשוש/לבדוק פעם בכמה זמן שוב את הנושא של וירולוגיה ונוגדנים וכו' ?
    ד. בדיקת מרקר APA - מה ההנחיות לגביה במצב של כבד שומני ? האם זה אמור להיות חלק מבדיקות מעקב ?

    אני מודע לכך שמה שנדרש ממני בעיקר זה לרדת במשקל (אני עובד על זה), אך זה כלל לא פשוט.
    שאלותיי מתייחסות לגבי הנושא של מעקב ובדיקה.

    תודה על המענה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כבד מוגדל ושומני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד מוגדל ושומני - תגובה

    פרופ' נחום ויסמן
    09/01/2013

    כבד שומני הינו מצב שחשיבותו עלתה בשנים האחרונות והוא יכול להיות בהמשך של פגיעה כבדית ולכן דורש מעקב ונסיון טיפולי. כמו שאמרת הורדת משקל ושינוי כלכלה הם מהצעדים הראשונים שיש לבצע. שינוי באנזימי כבד יכול לנבוע ממצב דלקתי ואז ההחמרה במצב הכבדי מהירה יותר וחמורה יותר לכן יש לברר שאינך נשא של וירוס כבדי. מכל האמור לעיל ברור שאתה חייב להיות במעקב רופא המתמחה בבעיות כבד. כמו שציינת יש אמצעים חדשים למעקב אחרי פגיעה כבדית אפשרית כמו פיבורסקאן ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה. ושאלת המשך ...

    yuval
    09/01/2013

    אם בעבר נשלל מחלות וירליות ואוטאימוניות, האם זה משקף את המצב לכל אורך הדרך בעתיד או שמקובל לחזור על הבדיקות?
    כלומר האם האבחנה יכולה להשתנות מסיבה כלשהי, או שיכולה להתפתח מכבד שומני אחת מהבעיות שנבדקו בעבר ?

    לפני כשנתיים עברתי בדיקת פיברוסקאן (ללא עלות, נדמה לי שבזמנו זה היה דרך החברה עצמה) שהופניתי אליה ע"י רופא גסטרו.
    ונמסר לי ממנו שהבדיקה תקינה.
    כעת ביקשתי במעבדת רמב"ם לקבל את תוצאות הבדיקה.
    אם אני מבין נכון התוצאה הסופית היא הקובעת לאחר שקלול, מה שחשוב זה התוצאה הסופית:
    Ficro- 0.18 - FO
    Acti - 0.44 - A1-A2
    (Alpha-2-macroglobulin - מתחת לנורמה)
    בהנחה ואני קורא את הנתונים נכון, מבחינה פיברוזית המצב תקין לגמרי, אך מבחינת דלקת לא.
    בהנחה ואני מבין נכון, לא מובן לי למה הרופא לא ציין זאת בפניי.
    מה המשמעות של זה ?
    והאם בבדיקת US רגילה אמורים לזהות מצבי דלקת בכבד שומני ?
    ואיזה מעקב נדרש לאור הממצאים הנ"ל ?
    שאלה לסיום. האם הטחול המוגדל קשור איכשהו לסיפור ומה משמעותו (אם בכלל)
    רב תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו