פיברוסקאן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פיברוסקאן
    חזי
    18/02/2013

    שלום

    רציתי בבקשה להבין כמה דברים בקשר לבדיקה זו לעומת US רגיל, ופיברומקס. אשמח אם תוכל לעשות קצת סדר בעניין. (ייתכן שיהיה בזה גם לתועלת הציבור)

    אני אישית סובל מכבד שומני כמה שנים טובות, ועם אנזימי כבד קצת מוגברים.

    US רגיל הראה כבד שומני ומוגדל.
    אני מבין ש US רגיל לא מראה האם זה התקדם לכיוון דלקת.
    האם הוא כן מזהה כשזה מגיע חלילה לצלקת ?

    פיברומקס, הבנתי שמזהה גם דלקת וגם צלקת ?

    פיברוסקאן מה מזהה ? צלקת ? דלקת ?

    וכעת לשאלה פרקטית שנוגעת להרבה מהחולים בכבד שומני.

    הבדיקות הרגילות שרופא שולח אליהן לצורך מעקב כבד שומני, זה בדיקת אנזימי כבד + US בטן רגיל.
    בעצם אין בבדיקות אלו משהו שיכול לרמז על התקדמות המחלה לכיוונים לא רצויים (דלקת צלקת)
    א. למה בדיקות כמו פיברוסקאן/פיברומקס אינן בסל הבריאות לצורך מעקב חולי כבד שומני ?
    ב. בתור אחד שסובל מכבד שומני, איך אוכל לדעת באם חלילה יש החמרה במצב הכבד אם אני הולך לפי הספר ורק לפי הבדיקות של קופ"ח ?
    האם ישנה התוויה/המלצה ברורה בנדון ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברוסקאן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברוסקאן - תגובה

    ד''ר אלכס גלר
    18/02/2013

    שלום

    פיברוסקאן מזהה אזורים שהם "קשים" יותר בכבד אזורים שהם פיברוטיים - מצולקים. הרעיון לנסות להמנע מביופסיית כבד פולשנית לאבחן צירוזיס. הבדיקה יכולה לסייע אך אינה חד משמעית. לרוב כדי לאבחן נכון יש בכל זאת לבצע ביופסייה

    בברכה

    דר אלכס גלר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו