מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בארטoOo0oOo15/09/2009
שוחחתי עם הרופא המטפל, אקבע פגישה עם רופא נוסף לחוו"ד נוספת,
אך בינתיים אודה מאוד למי שיכול לפזר מעט את הערפל,
ולענות על השאלות הבאות (גם תשובות לחלק מהשאלות יתקבלו כמובן בברכה).
תודה רבה !
בן 30, לא מעשן, משקל תקין, בריא, במשך כשנה סבלתי מצרבות כ 3-4 פעמים בשבוע,
אובחן הליקובקטר, הטיפול הראשון לא הכחיד את החיידק, הופנתי לגסטרוסקופיה, התוצאות :
דלקת בקיבה, הליקובטקר, בקע סרעפתי של 3 ס"מ, דלקת בוושט, נלקחה ביופסיה.
בינתיים קיבלתי טיפול אנטיביוטיקות משולב ואומפרדקס.
תוצאות הביופסיה חזרו : אובחן בארט ללא דיספלזיה במקטע קטן (מספר לשוניות)
להלן מלל האבחנה המלא :
mild to moderate reflux esophagitis, fundic mucosa and a small fragment of gastric mucosa with goblet cells,
may be consistent with barrett's mucosa (if present in the esophagus) no dysplasia
אודה מאוד למי שיכול להתייחס לשאלות הבאות :
1. האם מהמלל המלא באנגלית ניתן להבין משהו נוסף שלא כתבתי בעצמי בעברית ?
2. האם בבארט ללא דיספלזיה יש דרגות ?
(הכוונה היא לא ל LGD ו HGD, שזה כבר עם דיספלזיה, אלא כאשר אין דיספלזיה,
האם יש דרגות חומרה של "ללא דיספזיה" ?)
3. הבנתי שמדובר במקטע קטן, אבל נלקחו מספר דגימות ביופסיה והבארט נמצא בכולם,
האם זה לא סותר את ההנחה של המקטע הקטן ? (או שמא כל הדגימות נלקחו מאותו מקטע קטן חשוד)
4. האם לא יתכן שהבארט הוא נרחב יותר, אבל לא יודעים זאת מכיוון שהביופסיה נלקחה רק באיזור ספציפי ?
5. הבנתי שהסיכון להפוך לממאירות הוא כ 1% לשנה, האם זה אומר שבגיל 50 הסיכוי לממאירות יהיה 20% ?
כמו כן, האם 1% לשנה הוא בבארט לא מטופל (כדורים), או שהסטטיסטיקה מתייחסת לבארט שמטופל עם השנים ?
6. אם בגסטרוסקופיה בגיל 50 עדיין הבארט יהיה ללא דיספלזיה,
האם הסיכוי שבגיל 51 יהפול לממאירות הוא 1% או 20% ?
7. האם לאור הבארט כדאי לעבור ניתוח לתיקון הבקע, ע"מ להוריד את הסיכון לחשיפת הוושט לנזקים נוספים ?
8. מזה כחודשיים, מאז תחילת נטילת אומפרדקס (פעמיים ביום), אינני מרגיש צרבת כלל,
אך הבנתי שיתכן שנוזלים אחרים, שאינם גורמים צרבת (מרה למשל) יעלו דרך הבקע ויפגעו בוושט,
וזאת מבלי שאחוש בכך. האם חוסמי PPI (כגון אומפרדקס) חוסמים לחלוטין גם אפשרות זו (כגון מרה) ?
9. האם אין בעייתיות כלשהי (כגו פוליפים) בנטילת אומפרדקס פעמיים ביום למשך כל החיים ?
10. האם בארט הפיך עם השנים ? מה לגבי ניתוח להסרת שכבת הרירית, או להסרת כל המקטע בשלב זה ?
11. ללא קשר לבארט, האם אין צורך לבצע בדיקה חוזרת ע"מ לוודא שהדלקת בקיבה ובוושט נרפאו ?
12. העם עלי לעבור בדיקת מנומטריה ו PH מטריה, ע"י להבדיל בין אבחנה של רפלוקס לבין דלקת על רקע חיידקי ?
תודה רבה !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה,נא להתייחס להודעה קודמת בנושא
oOo0oOo15/09/2009נא להתעלם מההודעה הזו, ולהתייחס להודעה קודמת בעלת אותו הכותרת,
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
בעיות עיכול לא ברורות וכאב בחזה
ריפלוקס לרינגו בעקבות ליחה וכחכוך בגרון
אמא שנפטרה בגיל 66 מסרטן מעי גס - גנטי?
פענוח תוצאות קולונסקופיה לחולת קרוהן
אינסומניה ומעי רגיז האם כדאי לנסות תוספת של סיבים?
גסטרוסקופיה שיצאה תקינה וממצאים
בירור לגבי בדיקת רגישות לגלוטן
בעיות עיכול עקשניות ובעיות רפלוקס
בירור לאחר בדיקת גסטרוסקופיה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

