עליית מזון (רפלוקס)+קשיי עיכול מזון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עליית מזון (רפלוקס)+קשיי עיכול מזון
    צריך עזרה
    17/03/2010

    *שלחתי הודעה זו לפני מספר שעות ומשום מה היא לא מופיעה אז שלחתי אותה שוב.
    אני מספר שנים סובל מעליית מזון חומצי ורפלוקס (GERD) במידה בינונית.
    לקחתי כדור נגד חומציות אומפרדקס לתקופה מסויימת. הוא עזר כשלקחתי - לא הפסיק את עליית המזון באופן דרסטי, אבל בכל זאת הפחית והקל. אבל, ברגע שהפסקתי לקחת הכל חזר להיות כמו לפני- עליית מזון בתדירות די גבוהה. אך לא כ"כ עזר (עזר מעט כשלקחתי וכשהפסקתי חזר להיות בתדירות די גבוהה כמו קודם).
    בעיה נוספת שיש לי ונראה לי שקשורה בזה היא קושי בעיכול של מזון במידה קלה-בינונית.
    כבר ביצעתי בדיקת גסטרוסקופיה והיא יצאה בסדר.
    הלכתי לגסטרולחוג הצבאי והוא אמר לי לחזור לקחת אומפרדקס, אך הפעם בשילוב עם מוטיליום. זה יוצא יחסית הרבה כדורים ביום. אני לא ניסיתי ולא מכיר את מוטיליום. האם זה נראה לכם יעיל להשתמש בזה ובשני כדורים אלה יחד? נראה לכם הגיוני מה שהוא אמר?
    הכוונה שלי היא שאני מעדיף לעשות צילום זה רק אם הוא באמת יהיה יעיל בשבילי, בדרך טיפול שלי ברפלוקס ואולי אף בבעיות עיכול שיש לי ושזה לא צילום שאינו הכרחי ושאינו יוביל לפתרון טיפולי. אני שוב מזכיר שכבר עשיתי גסטרוסקופיה שיצא תקין, ולכן אם שני בדיקות אלו בודקות אותו דבר בערך אז מכתחילה אין טעם שאעשה צילום זה.
    האם יש הבדל בין בדיקת גסטרוסקופיה שכבר עשיתי לצילום בליעת בריום? כלומר-האם ניתן לעלות על דברים שלא ניתן לעלות בבדיקת גסטרוסקופיה או שזה בערך אותו דבר, ואז אין שום טעם שאעשה את הצילום?
    האם בכלל יש דרך אחרת לטפל בבעיית עליית מזון חוץ מטיפול חלקי דרך כדורים?
    אני מצטער שזה יצא ארוך פשוט יש לי הרבה שאלות בנושא זה, אין לי כל כך ידע בנושא ואני קצת מבולבל.
    תודה לכל מי שמשיב ועוזר :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס

    ד''ר יהודית אסולין דיין
    17/03/2010

    התיאור שלך מתאים לרפלוקס ואין צורך בבדיקות נוספות לצורך האבחנה.
    הטיפול התרופתי מקל בלבד ואינו מרפא רפלוקס ולכן לא מפתיע שהתלונות חזרו עם הפסקת הטיפול.
    טיפול באומפרדקס ומוטיליום הוא טיפול מקובל.
    אם תרופות לא עוזרות השלב הבא הוא ניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני עדיין קצת מבולבל

    צריך עזרה
    18/03/2010

    אני עדיין קצת מבולבל ויש לי שאלות שאודה לך אם תענה לי:
    1.ממה שאני מבין ממך בדיקת גסטרוסקופיה היא בערך אותו דבר כמו צילום בליעת בריום, ובגלל שתוצאות בדיקת הגסטרוסקופיה שעשיתי לפני שנה וחצי היו תקינות, אין טעם שאעשה שוב צילום בליעת בריום. בכל זאת מסקרן אותי לדעת מה ההבדל ביניהם ומה יותר מדוייק.
    2. אני צעיר בגיל ומאוד לא רוצה להיות תלוי במוטיליום ואומפרדקס כל החיים שלי. עוד לא ניסיתי את השילוב של שני הכדורים, אבל כבר ניסיתי אומפרדקס לבד לתקופה קצרה והוא לא כל כך עזר לי. זה גם נראה לי מאוד לא בריא לקחת אכדורים אלה כל יום. אני בכלל לא יודעי מה התופעות לוואי של כדורים אלה....מה הם?
    3. חשוב לי לציין שזה התחיל לפני כ-4 שנים והחמיר עם הזמן. האם לדעתך זה ימשיך להחריף? ממה זה בכלל מתחיל ברוב המקרים, כי זה מוזר שפתאום זה מתחיל משום מקום ולא נגמר....
    4. בנוסף לבעייה זו, יש לי בעייה של קשיי עיכול מזון כשנתיים. האם לדעתך יש קשר בין שני בעיות אלה? או שיש לטפל בשני בעיות אלה בנפרד?
    4. אודה לך מאוד אם תמליץ לי על המשך הטיפול בעניין.
    תודה לכל מי שמשיב :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס

    ד''ר יהודית אסולין דיין
    19/03/2010

    גסטרוסקופיה מדויקת יותר.
    בסך הכל שתי התרופות בטוחות בשימוש ממושך בלי השלכות משמעותיות על תפקוד של איברים חיוניים. אם אינך מעונין בטיפול תרופתי ממושך בגלל גילך הפתרון הוא ניתוח- בענין זה פנה להתייעצות עם כירורג.
    אנחנו לא יודעים למה מתחיל רפלוקס ומה גורם להחמרה למעט מה שאתה אוכל ועליה במשקל אם היתה. בענין זה כדאי לפנות ליעוץ תזונאית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו