קשר בין חוסר ויטמין D לצרבת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשר בין חוסר ויטמין D לצרבת
    פלוני
    11/07/2010

    שלום רב,

    מזה כשנה אני לוקח כדורים סותרי חומצה בשל דלקת בושט שהתגלתה בגסטקוסקופיה. (לא מצאו הליקובקטר):
    תחילה לנטון פעמיים ביום, לאחר מכן החליפו ללוסק ולאחרונה החליפו לנקסיום. הכדורים הוחלפו מאחר ועדיין קיימת אצלי תחושת צריבה/שריפה לאורך הושט, בגרון ולעתים גם בבטן עצמה. התופעה אינה מורגשת בלילה ואינה מעירה אותי משנתי. היא מורגשת בעיקר לאורך היום, כל היום , בעומצות משתנות.

    עם תחושת הצריבה שתיארתי אני מרגיש חולשה כללית בעיקר בגפיים העליונות.

    בבדיקת דם שעשיתי נמצא חוסר בויטמין D, ערך גבוה בURIC ASID ן ו ערך גבוה ב FOLIC ACID.

    שאלותי:
    1. האם קיים קשר בין חוסר בויטמין D לתחושת הצרבת והעייפות. קראתי שויטמין D יכול לגרום לחולשת שרירים, יתכן וזה משפיע על הסוגר האחראי על מניעת חזרת המזון לושט ?
    2. על מה מעידים הערכים הגבוהים ב U.A ן F.A והאם צריך לעשות עם זה משהו ?
    3.מה עושים כאשר הכדורים סותרי החומצה אינם עוזרים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרבות

    ד''ר יהודית אסולין דיין
    11/07/2010

    אין קשר לויטמין D.
    כשאין תגובה לטיפול המיועד לטיפול ברפלוקס השלב הראשון הוא לברר האם קיים רפלוקס או לא. יש אנשים עם רגישות מוגברת של הושט בדומה למעי רגיש והגישה הטיפולית לכך שונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו