מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תופעות שלאחר הפסקת עישוןענת07/03/2011
שלום למנהלות הפורום היקרות,
אני מצרפת את אותה הפנייה אפשר לומר "זעקה" שגם הופנתה לפורום רפואת גוף ונפש:
שמי ענת, אני בת 46, הפסקתי לעשן לפני חודשיים בערך, לפני 20 יום התחיל לי שיעול יבש בהתחלה ואחר כך עם ליחה וצורך להוציא הרבה ליחה. מביקורי אצל רופאים קונבנציונלים של קופת חולים הופנתי לקחת מרופא אחד ונטולין ומרופא אחר סרטייד 50/250 הרופא שנתן לי את הסרטייד הפנה אותי גם שאלך לבדיקה לאחר 30 יום טיפול ובהבחנה מהביקור הקצרצר אצלו כאשר הסמפטומים היו בשיאם כתב על ההפנייה לבדיקה אמפיזמה? עם סימן שאלה. היום זה כבר שבוע לאחר ביקורי אצלו ו20 יום מפרוץ הסמפטומים. רציתי לציין שלמרות העישון לא חוויתי סמפטומים כאלה שמלווים בקוצר נשימה ומעט חירחורים למעט מדי פעם כשהגזמתי עם הסיגריות, היתה הוצאת ליחה בבקרים. עד לפני 20 יום אני אדם מאוד פעלתן וחרוץ שהולך לישון כבר בעשר וקם כמו פנטר ב5 בבוקר, גומעת את כל תל אביב בהליכות מהירות עובדת מרימה דברים ובקיצור ג'דאית. האם זה לא נראה תמוע שפתאום התפרצה לי המחלה שהרופא משער? האם זה יכול להיות תהליך נקיון הגוף שלאחר הפסקת עישון וזה דבר חיובי? עד היום לא נגעתי במשאפים לא בונטולין ולא בסרטייד שמעתי שזה עושה פטריות בתוך הפה. כל התרופות שלקחתי בחיים זה אולי איזה כמה אקמולים בודדים ואולים פעמיים שלוש אנטיביוטיקה לאחר עקירת שן וכו'.... אני יושבת במהלך כל המחלה מול המחשב ומחפשת איזה שהוא יעוץ וכיוון קצת שונה מתפישת העולם הכל כך מקובעת שחוויתי בקופת חולים. בנוסף החוויה שמכניסים 20 חולי ריאות להמתנה לרופא במסדרון צר קטן וחנוק ללא חלונות. פעמיים פספסתי את התור כי לא יכולתי לעמוד או לשבת שם זה היה ממש תת תנאים. שיתבישו קופות החולים. לאחר 20 יום מצבי אומנם השתפר ואני כבר לא משתעלת כל היום אלא פעם ביום. זה גם תלוי אם לא התאמצתי או התווקחתי בקולי קולות עם השותף שלי. אני מרגישה ללא ספק שהגוף שלי מבקש החלמה ורוצה שאני אנוח אבל כשאני נרגעת ומנסה לנשום נשימות עמוקות לבטן אני מצליחה. בתקופה הזאת במיוחד בימים הראשונים היה לי קשה להרדם בלילה ועכשיו נרדמת יותר טוב אבל התרגלתי להשאר ערה מאוחר ומקווה לחזור להרגלי השינה הרגילים שלי ולהתעורר לפני הזריחה. חשבתי להתחיל צ'י קונג ללמד את עצמי לנשום נכון. נראה לי שחלק מקשיי הנשימה נובעים גם מתקופה מאוד ארוכה של לחץ בעבודה ובחיים וכמה משברים שעברתי והתרגלתי לעצור את נשימתי ולא לתת לה לזרום. ככה אני מרגישה בלי קשר לסמפטומים שציינתי.
אודה לכם המסטרים אם תאירו לי את קצה המנהרה.
המון תודה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות שלאחר הפסקת עישון - תגובה
שירי חבקין09/03/2011ענת שלום רב
כעזרה ראשונה לכיוח והפחתת השיעולים תכיני חליטה
קבוע אותה את שותה לפחות פעמיים ביום מהצמחים הנ"ל:
קמומיל
מרווה
קורנית
כפית מכל צמח על 3-4 כוסות מים רותחים
להמתין כעשר דקות, לסנן ולשתות כל היום גם קר.
כמו כן להתחיל את הבוקר עם מים פושרים ומיץ מחצי לימון סחוט
אפשר להמתיק עם חצי כפית דבש
מומלץ להפחית עד כמה שאפשר בדברי חלב ובמתוקים
שרק מגבירים את הליחה.
בהצלחה
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, רציתי לשאול עוד משהו
ענת09/03/2011שירי תודה רבה,
אעשה לי את החליטה ואשתה.
לגבי המיץ לימון אני שותה במהלך המחלה הזאת כבר כמה קילו לימונים עם התה ממש הרבה כוסות ליום בעיקר מומתק עם דבש. רציתי לדעת אם אני מוסיפה את הלימון עם מים רותחים הוא מאבד מכוחו? האם עם מים רותחים זה לא שווה ולא עושה את העבודה?
או שזה כן בסדר גם עם מים רותחים. אם תגידי שלא אז אשתדל לעשות את השתייה עם הלימון עם מים פושרים.
שאלה נוספת האם ידוע שכשיש ברונכיט יש גם קוצר נשימה והאם מחלה זאת עוברת גם ללא תרופות קונבנציונליות? וכמה זמן בערך זה לוקח?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, רציתי לשאול עוד משהו - תגובה
שירי חבקין10/03/2011ענת שוב שלום רב
מומלץ להשתמש במים פושרים בכדי לשמר
את סגולות הלימון.
לגבי ברונכיט אכן היא מלווה בקוצר נשימה.
אני ממליצה על טיפול בשיטת הדיקור הסיני ושינוי
תזונה קיצוני בכדי לטפל בברונכיט.
בהצלחה
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.png)




