צמחי מרפא ותוספים לתסמיני גיל המעבר

גיל המעבר טומן בחובו כמה תופעות לא סימפטיות. ישנן נשים הפונות לטיפול הורמונלי כדי להקל על תסמיני גיל המעבר ואילו אחרות נעזרות בצמחי מרפא ותוספי מזון. אילו צמחי מרפא פופולאריים ביותר והאם הם אכן יעילים?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 01/01/2013 |
צפיות: 3,815
נשים רבות בגיל המעבר סובלות מגלי חום, התקפי זיעה ליליים ושינויים במצב הרוח. יש נשים הבוחרות בטיפול הורמנלי ואילו אחרות נעזרות בטיפול טבעי להקלה על תסמיני גיל המעבר. חשוב לזכור שגם אם מדובר בתוספי מזון וצמחי מרפא "טבעיים" לכל התוספים הללו יש תופעות לוואי פוטנציאליות. תוספי מזון וצמחי מרפא עלולים ליצור אינטראקציה עם תרופות מסוימות ובנוסף צמחי מרפא מסויימים עלולים לגרום לתגובה אלרגית. מכל הטעמים האלה, חשוב להתייעץ עם רופא בטרם נטילתם.

למידע נוסף על גיל המעבר היכנסו לפורומים:
פורום גיל המעבר
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום מיניות האישה, מין נשי
פורום צמחי מרפא
פורום תרופות סבתא

להלן עשרה צמחי מרפא ותוספי מזון המשמשים לטיפול בתסמיני גיל המעבר:

קוהוש שחור


קוהוש שחור הוא התוסף הנמכר יותר לטיפול בתופעות גיל המעבר בארה"ב. תוסף תזונה זה מופק משורש הצמח קוהוש שחור הגדל בצפון אמריקה. במחקרים נמצא שהצמח אכן יעיל להקלה על גלי חום. אסור ליטול תוספים של קוהוש שחור במידה וישנן בעיות בכבד.

זרעי פשתן


זרעי פשתן ושמן פשתן יכולים לעזור לנשים הסובלות מתסמינים של גיל המעבר כמו התקפי זיעה ליליים וגלי חום. זרעי פשתן הם מקור טוב לליגננים המסוגלים לאזן הורמונים נשיים ולהקל על תופעות גיל המעבר.

סידן


דלדול של מסת העצם יכול להפוך לבעיה רצינית לאחר ירידה ברמת ההורמונים המתרחשת בגוף האישה בגיל המעבר. זה חיוני עבור נשים לקבל די סידן בתזונה ועל ידי תוספים. נשים מתחת לגיל 50 זקוקות ל- 1000 מיליגרם של סידן ביום, לאחר גיל 50 נשים זקוקות ל- 1200 מיליגרם סידן. מומלץ ליטול תוספי סידן שלוש פעמים ביום עם הארוחות במקום במקום ליטול מינון גבוה פעם אחת במשך היום. באופן זה, הסידן ייספג בגוף בצורה אופטימלית.

תלתן אדום


נשים רבות משתמשות בתלתן אדום במהלך גיל המעבר. מומחים ברפואה סינית מאמינים כי האסטרוגנים הטבעיים שבתלתן האדום מקלים על תופעות גיל המעבר, אולם עד כה טענה זו לא הוכחה. נשים עם סרטן השד או סרטן הרחם נדרשות להתייעץ עם רופא בטרם הן נוטלות את התוסף.

ויטמין D


ויטמין D חשוב בדיוק כמו סידן לבריאות העצם. ללא ויטמין D, הגוף אינו יכול לספוג סידן. ויטמין D מצוי במזונות רבים ותוספי מזון אולם הדרך לקבל ויטמין D היא עלי ידי חשיפה לשמש. מספיק להיחשף 10-15 דקות לאור השמש ביום קיצי על מנת לקבל את המנה הדרושה לגוף.


בטטת בר


גלולות ומשחות הנגזרות ממינים מסוימים של בטטה משמשות כחלופות פופולריות לטיפול הורמונלי בגיל המעבר. חלק מהתרכובות הטבעיות המצויות בבטטה דומות להורמונים הנשיים אסטרוגן ופרוגסטרון, אולם אין פירוש הדבר שתרכובות אלו פעילות בבני אדם. עד כה, לא הוכח כי בטטת בר יכולה לטפל בסימפטומים של גיל המעבר.

ג'ינסג


ממספר מחקרים שנערכו בתחום עולה כי ג'ינסנג עשוי לשפר את איכות החיים של נשים בגיל המעבר. ג'ינסנג הוכח כתורם להעלאת מצב הרוח וכמשפר את איכות השינה. אולם עד כה לא הוכח שג'ינסנג מסייע לפחית תסמינים גופניים של גיל המעבר כמו גלי חום.

סנט וארט ג'ון- היפריקום


היפריקום ידוע ביכולותיו לטפל במקרים של דיכאון קל, אולם הצמח יכול לסייע לנשים הסובלות מתסמיני גיל המעבר. ישנן ראיות כי היפרקום, במיוחד בשילוב עם קוהוש שחור, יכול לשפר את מצב הרוח ולהפחית את השינויים במצב הרוח האופייניים לגיל המעבר.

דונג קוואי – אנג'ליקה סינית


אנג'ליקה סינית משמשת ברפואה הסינית לטיפול בנשים מזה מאות שנים. אולם מחקריים עדכניים לא מצאו שום הוכחה שאכן מדובר בטיפול יעיל. מחקר מהתקופה האחרונה לא הצליח לבסס את יכולתה של אנג'ליקה סינית לטפל בגלי חום. מומלץ להתייעץ עם רופא לפני נטילה של אנג'ליקה סינית כיוון שלצמח עלולות להיות כמה תופעות לוואי מסוכנות.

לכתבות נוספות בנושא
מה גורם לירידת טסטוסטרון בגיל המעבר?
האם הורמון גדילה יכול להאט הזדקנות?
לא רק עצירות: בעיות עיכול בגיל השלישי
מדוע מבוגרים נוטים להיחבל בקלות?
דקירה ודי: חיסונים מומלצים בגיל מבוגר

סויה


נשים בגיל המעבר המתגוררות בארצות הברית הן בעלות פי שמונה יותר סיכויים לפתח גלי חום מאשר נשים אסייתיות. יש הטוענים שהסיכוי המופחת לפתח גלי חום נעוצה בסויה הכה פופולארית בתפריט האסייתי. במחקרים אכן נמצא כי סויה יעילה בהקלה מתונה על גלי חום. מזונות העשויים מסויה כמו אדממה וטופו וכן תוספים של פיטואסטרוגן, תרכובת דמויית אסטרוגן הנמצאית בצמחים, משמשים להקלה על גלי חום מתונים אולם הראיות בדבר יעילותן אינן חד משמעיות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • סיגל ברנר- נטורופתיה ורפואה טבעית
    סיגל ברנר- נטורופתיה ורפואה טבעית
    נטורופתית, רפלקסולוגית, אירידולוגית והרבליסטית קלינית. בעלת קליניקה פרטית ברעננה. תחומי טיפול: בעיות עיכול, מחלות מטבוליות, אלרגיות, השמנה, ניקוי רעלים, בעיות הורמונליות, ליווי תזונתי ועוד. ... קרא עוד