מחסור בוויטמינים גורם למיגרנות – כיצד ניתן למנוע את התופעה?

חוקרים מצאו כי מחסור בוויטמינים כמו ויטמין D, ויטמין B12 וויטמין B2 גורם להתקפי מיגרנות חוזרים ונשנים
מאת מערכת BeOK
| 14/11/2016 |
צפיות: 2,715
אנשים רבים סובלים ממיגרנות חוזרות ונשנות מדי יום ביומו. מיגרנות הן סוג של כאב ראש אשר פעמים רבות מלווה בבחילות, ברגישות לאור ובפעימות ברקות. תופעות אלה יכולות להגביל את הפעילות הסדירה של החיים עד להשבתה מוחלטת. בעבור אנשים רבים המיגרנות הפכו לדבר שבשגרה והם צריכים להמשיך בסדר יום הרגיל שלהם על אף הכאבים החזקים שמהם הם סובלים.

למרות המאמצים הרבים למציאת תרופה, למיגרנות אין טיפול אחיד וודאי אשר עובד על כל אחד או בכל התקף. אך לאחרונה חוקרים גילו כי רוב האנשים אשר סובלים ממיגרנות באופן קבוע לוקים במחסור בוויטמינים.

לפי המחקר, המיגרנות נפוצות בעיקר בקרב אנשים שחסרים להם ויטמין D, ויטמין B12, ויטמין B2 וקואנזים Q10. מחסור בוויטמינים אלה מעלה את הסיכויים לסבול מהתקפי מיגרנה בכ-300%.

יש לכם שאלות? שאלו את המומחים בפורומים שלנו:
פורום רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תרופות ייעוץ תרופתי
פורום כאב
פורום כאבי ראש, מיגרנות

ויטמין D מונע דלקות בכלי הדם

השורש של המיגרנות הוא ירידה בפעילות של אזור מסוים בקליפת המוח. עקב מחסור הפעילות חלה ירידה באספקת הדם לאזור, כלי הדם מתרחבים ומפרישים תאים וחלבונים הגורמים לדלקות. ויטמין D נלחם בדלקות ובזיהומים וכך הוא מונע את כאבי הראש הנלווים לדלקות.

אנשים אשר סובלים ממיגרנות צריכים לוודא שהם צורכים מספיק ויטמין D ומומלץ להם לאכול מאכלים כמו חלמון ביצה, טונה, מקרל וסלמון.

ויטמין B2 חיוני ליצירת תאי דם אדומים

לוויטמין B2, המוכר גם בשם ריבופלבין, תפקיד חשוב בהתפתחות מערכת עצבים תקינה ובייצור תאי הדם האדומים. הן מערכת העצבים והן תאי הדם האדומים לוקחים חלק פעיל בהיווצרות המיגרנות כאשר הם לא פועלים כשורה. ויטמין B2 מונע את תופעות הלוואי של המיגרנות, כמו עייפות ורגישות לאור.

כדי לוודא שהגוף צורך מספיק B2 כדאי לאכול מאכלים כמו טלה, כבד, פטריות, תרד, שקדים וסלמון.

ויטמין B12 מגן מפני זיהומים

אנשים אשר סובלים ממיגרנות נוטים להיות בעלי רמות גבוהות של הומוציסטאין, חומצת אמינו הנמצאת בתאי הגוף אשר חיונית לבניית הרקמות. ויטמין B12 משמש כעזר לחומצה ושומר על הכמויות שלה תקינות ומאוזנות. כאשר רמות ההומוציסטאין חורגות מהכמות הנורמלית היא גורמת לזיהום בכלי הדם ואיתו מגיעה המיגרנה.

לאנשים אשר סובלים ממיגרנות כדאי לאכול מאכלים עשירים בוויטמין B12 כמו טונה, בשר בקר, בשר טלה, ביצים, סרדינים וגבינת קוטג'.

קואנזים Q10 מונע את היווצרות המיגרנות

קואנזים Q10 הוא תרכובת נוגדת חמצון שהגוף מייצר באופן טבעי ויש לו תפקיד חשוב ביצירת אנרגיה. ככל שתאי הגוף צורכים יותר אנרגיה, כך הם נזקקים ליותר קואנזים Q10. כל עוד יש בגוף קואנזים Q10 במידה מספקת, ישנו סיכוי קטן יותר שייווצר נזק לתאים.

אך כאשר הגוף אינו מייצר מספיק קואנזים Q10, התאים נזקקים לאנרגיה אך אין להם מקור לשאוב אותה ממנו. הגירעון באנרגיה גורם למחסור בפעילות המוח, שממנה נובעים שאר התהליכים אשר יחד גורמים להתקפי המיגרנה.

על דרכי מניעה וטיפול במיגרנות קראו גם:
מיגרנה גורמת כאבים בעת יחסי מין
תזונה נכונה: סוגי מזון המעוררים מיגרנה
מיגרנה של העין: תסמינים וטיפול
ארומתרפיה נגד מיגרנה
תרופות טבעיות נגד מיגרנה וכאב ראש

חוקרים מצאו כי לאנשים אשר סובלים ממיגרנות יש מחסור בייצור הטבעי של הקואנזים Q10. כמו כן, הם מצאו כי נטילת החומצה כתוסף מזון מונעת מיגרנות פי שלוש מאשר תרופת דמה.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ויטמין A בהריון: האם הוא מסוכן לעובר?
מאת מערכת BeOK
| 02/08/2017 |
צפיות: 674
ויטמין A הוא תרכובת של חומרים אשר מסייעים לבריאות הגוף ולתקינות של הריון, אך כמות גדולה מדי של הוויטמין יכולה לגרום למומים מולדים אצל העובר
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ויטמין K
מאת מערכת BeOK
| 17/07/2017 |
צפיות: 1,330
ויטמין K הוא תרכובת של מינרלים ושל חומרים מזינים נוספים אשר הכרחיים לתפקוד התקין של הגוף. הוויטמין אחראי על קרישת דם והוא מונע בחילות אצל נשים בהריון
קרא עוד
זרחן: כיצד הוא מועיל לבריאות הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/06/2017 |
צפיות: 1,527
זרחן הוא יסוד שלו תפקיד חשוב לתפקוד הגוף. הוא מגן על השיניים, מסייע לחילוף החומרים ושומר על איזון הורמונלי
קרא עוד
בורון: תוסף תזונה לחיזוק העצמות ולפיתוח הגוף
מאת מערכת BeOK
| 04/06/2017 |
צפיות: 1,956
בורון הוא יסוד חיוני אשר מסייע לתפקוד התקין של הגוף. הוא מונע דלקות מפרקים, מפחית תסמינים של גיל המעבר ומשפר את היכולות הקוגניטיביות
קרא עוד
כיצד סלניום מסייע לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 24/05/2017 |
צפיות: 1,479
סלניום הוא מינרל הכרחי לתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע בוויסות הורמונים ומונע רדיקלים חופשיים
קרא עוד
יוד: מדוע הוא חיוני לתפקוד הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 21/05/2017 |
צפיות: 1,015
יוד הוא מינרל אשר הכרחי לפעילות של בלוטת התריס ולחילוף החומרים. מחסור ביוד יכול לגרום להשמנת יתר ולבעיות פוריות
קרא עוד
אשלגן: יתרונות בריאותיים ומקורות טבעיים
מאת מערכת BeOK
| 17/05/2017 |
צפיות: 745
אשלגן הוא מינרל אשר יש לו חשיבות רבה בתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע לקוגניציה, שומר על איזון סוכר בדם ומונע התכווצויות שרירים
קרא עוד
אבץ: יתרונות בריאותיים ותופעות לוואי
מאת מערכת BeOK
| 11/05/2017 |
צפיות: 798
אבץ הוא יסוד טבעי אשר הכרחי לפעילות התקינה של הגוף. מחסור ממנו מעלה את החשיפה למחלות שונות ויכול לגרום לנשירת שיער
קרא עוד
ויטמין E: כל מה שצריך לדעת על הוויטמין
מאת מערכת BeOK
| 09/04/2017 |
צפיות: 1,000
ויטמין E הוא יסוד תזונתי אשר חיוני לבריאות הגוף. לוויטמין מיוחסות סגולות שונות, כמו שמירה על עור הפנים ומניעת סרטן, אך לא כולן נכונות
קרא עוד
אילו ויטמינים מונעים עצירות?
מאת מערכת BeOK
| 05/04/2017 |
צפיות: 3,393
מחסור בוויטמינים מסוימים יכולים להכביד על פעולת העיכול ולגרום לעצירות. לעומתם יש ויטמינים שיכולים לסייע לשחרור העצירות ולסייע לפעילות הסדירה של המעיים
קרא עוד