תזונה נכונה: סוגי מזון המעוררים מיגרנה

מיגרנה נגרמת משלל סיבות, שהמובילה בהן היא ההיסטוריה המשפחתית. עם זאת, אם תשכילו להכיר את מגוון סוגי המזון העלולים לעורר מיגרנה וכאבי ראש, יש סבירות גבוהה שתוכלו למנוע את ההתקף הבא.
מאת מערכת BeOK
| 23/02/2012 |
צפיות: 3,701
מיגרנה היא צורה נפוצה של כאבי ראש, ממנה סובלים כ- 15% מהאוכלוסייה. הסיבות למיגרנה הן בדרך כלל גנטיות ובנוסף כוללות מאפיינים כגון מתח נפשי, עודף או חוסר שינה, המחזור החודשי ושינויים הורמונליים. מיגרנה מתאפיינת בהתקפים של כאב חד, בדרך כלל בצד אחד של הראש ואף בחילות ורגישות גבוהה לאור ורעש.

התקפי מיגרנה נמשכים בדרך כלל בין שעתיים לחמש שעות ולעיתים עד כשלושה ימים במקרים קיצוניים. חוקרים בתחום הכאב מצביעים על קשר ישיר בין סוגי המזון שאנו אוכלים ומיגרנה, למרות שקשה מאוד להציג ראיות מדעיות מוצקות לכך.

למידע נוסף על תזונה נכונה הכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

לטענת החוקרים הקשר בין תזונה לבין מיגרנות הוא בכך שאין בתזונה לגרום באופן ישיר לתופעה, אך מזונות מסויימים מסוגלים בהחלט לעורר מיגרנה. בהרבה מהמקרים מדובר בסוגי מזון שונים המשפיעים על כל אדם בנפרד ומה שיעורר מיגרנה אצל אחד, לא ישפיע לרעה על אחר וליהפך. במקרים שונים סוגי מזון כאלה או אחרים עלולים לעורר מיגרנה רק כאשר בשילוב עם גורמים אחרים כגון לחץ נפשי או שינויים הורמונליים. בנוסף, אין המזון ה"חשוד" משפיע לרעה בכל פעם שהוא נאכל.

זיהוי המזונות המעוררים מיגרנה


זיהוי המזונות אשר גורמים לכם באופן אישי למיגרנה אינו דבר פשוט. אם אתם סובלים ממיגרנה ומעוניינים לזהות מזונות המעוררים אותה, כדאי מאוד לנהל יומן העוקב אחר התזונה שלכם ובעזרתו להסיק מה בדיאטה שלכם עלול להשפיע לרעה. לפניכם מספר סוגי מזון ומשקאות המזוהים לעיתים קרובות כמעוררי מיגרנות.

אלכוהול


משקאות האלכוהול השונים הם האשמים המפורסמים ביותר בסיכוי לעורר מיגרנה. יש כאלו עבורם די במספר לגימות על מנת לסבול ממיגרנה חדה ולא נעימה. ברבים מהמקרים מדובר ביין אדום כך מדווח, אך באופן כללי, כל משקה אלכוהולי ללא תלות באחוזי האלכוהול השונים, עשוי לעורר מיגרנה.

קפאין


קפאין דווקא ידוע כחומר העשוי לסייע כנגד כאבי ראש. קפאין משפר את הספיגה של תרופות לשיכוך כאבים המשמשות לטיפול בכאב ראש ואף משולב בחלק מן התרופות עצמן. עם זאת, כמות גדולה של קפאין עשויה לעורר כאבי ראש, לכן מומלץ להגביל את כמות צריכת הקפאין ל- 200 מיליגרם ביום, כמות השווה לכוס קפה עד שתיים. אם אתם צרכנים כבדים יחסית של קפאין, הפחיתו את הכמות בהדרגה, הפסקה בבת אחת גורמת לכאבי ראש לעיתים גם עבור מי שאינו סובל ממיגרנות בדרך כלל.

שוקולד


התשוקה לשוקולד עלולה לעיתים לגרום לשינויים הורמונליים ואף לחץ נפשי העלולים שניהם לעורר מיגרנה חזקה.

טירמין וטאנינים


מזונות בהם רמות גבוהות של חומרים אלו, שהם תרכובות מזון טבעיות, עשויים לעורר מיגרנה בשל השפעתם המרחיבה את כלי הדם ואף מעלה לחץ דם בקרב אנשים מסוימים.

מזונות הכוללים טירמין

:
יין אדום
בירה
אבוקדו
בננות בשלות מדי
מזון על בסיס סויה
אגוזים
שוקולד

מזונות הכוללים טאנינים:


קפה
תה
שוקולד
יין אדום
מיץ תפוחים

תוספי מזון וממתיקים מלאכותיים


אספרטיים ומונוסדיום גלוטומט ידועים כעשויים לעורר מיגרנות.

כתבות נוספות בנושא תזונה נכונה וכאבי ראש:
מיגרנה וכאבי ראש: טיפול ע"י רפואה סינית
הידעת? 10 עובדות על מיגרנה
כיצד למנוע התקף מיגרנה?
האם השמנה מביאה לכאבי ראש?
נערות שמנות סובלות מכאבי ראש

הפחתת מיגרנות בעזרת אורח חיים בריא


ארוחות מסודרות, שתייה מרובה וחטיפים קלים בין הארוחות עשויים כולם להפחית את הסיכוי למיגרנות. לאנשים הסובלים ממיגרנות לא מומלץ להעביר 5 שעות במשך היום ללא מזון כזה או אחר. משקל הגוף גם הוא משחק תפקיד בכל הקשור למיגרנות, שכן אנשים הסובלים מעודף משקל נוטים לסבול יותר ממיגרנות, מאשר אנשים בעלי משקל תקין.

לאחר שזיהיתם אלו מאכלים עשויים לעורר מיגרנה בקרבכם, הקפידו לשתות כמות מתונה של אלכוהול (או לא לשתות כלל) ולא לעשן. שמרו על מסגרת פעילות גופנית סדירה ודיאטה מאוזנת, כל אלו עשויים להפחית את הסיכויים למיגרנה.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 376
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 325
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 252
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 508
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 233
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 253
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 737
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 404
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד