גיל הזהב: תרגילי כושר לבעיות אורטופדיות

בני גיל הזהב, אתם סובלים מכאבי גב, כתפיים או ברכיים? אין בעיה, בצעו תרגילי כושר לבני גיל הזהב המרגיעים את הכאבים ומחזקים האזורים הכואבים. המצרכים: כיסא, משקולת ומעט מוטיבציה. סרטון וידאו - פרק ב'.
מאת מערכת BeOK
| 25/02/2010 |
צפיות: 74,108


בתקופת גיל הזהב אנשים רבים מתלוננים על בעיות אורטופדיות ועל כאבי שלד ושריר כגון כאבי גב, כתפיים, ברכיים ועוד. אחת הדרכים היעילות להרגעת כאבים אלו ולחיזוק האזורים הכואבים היא ביצוע תרגילי כושר המתאימים לבני גיל הזהב.

על היעילות של כושר לבני גיל הזהב אין עוררין. כושר משפר אצל בני גיל הזהב כוח פיזי, שיווי משקל, גמישות, סיבולת לב ריאה, ואף תורם רבות למצב הרוח. רבים מבני גיל הזהב חוששים לעשות תרגילי כושר מאחר שהם דואגים שהפעילות אולי תהיה מאמצת מדי בשבילם, או שהיא תזיק לבריאותם. אולם זוהי בדרך כלל טעות ומחקרים רבים בנושא כושר בגיל הזהב הוכיחו כי מבוגרים פוגעים בעצמם יותר אם הם לא מתאמנים.

עם זאת, כבר כעת חשוב להדגיש כי ישנן בעיות אורתופדיות מסוימות לבני גיל הזהב שאיתן אסור לבצע כושר. כמו כן, מבוגרים רבים סובלים ממחלות לב וכלי דם שונות ולכן חייבים לקבל אישור רפואי בטרם הם מתחילים באימוני כושר. בכל מקרה, מומלץ כי כושר לבני גיל הזהב יעשה תחת פיקוח והדרכה צמודה, כולל מבדקי כוח המפוקחים על ידי איש מקצוע מנוסה ומיומן.

למידע נוסף בנושא כושר בעת גיל הזהב ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי
פורום כושר גופני לנשים
פורום אורטופדיה
פורום פיזיותרפיה

בסרטון שלפניכם, גלעד שר, מנהל מרכז הכושר במרכז עלית לספורט באוניברסיטת תל אביב ומנהל תחום גיל הזהב בקמפוס "שיאים", מדגים מספר תרגילים שיסייעו לבני גיל הזהב הסובלים מכאבי גב, כאבי כתפיים וכאבי ברכיים. התרגילים אף מפורטים לפניכם בסדר אקראי:

1. כאבי גב תחתון


לשבת על כיסא עם כרית בגב התחתון. תוך כדי נשיפה לאסוף את שרירי הבטן פנימה ולהזדקף. להחזיק חמש שניות ולחזור 10 פעמים.

2. כאבי גב תחתון


כמו תרגיל 1 רק עם ידיים על הירכיים. לקום לעמידה תוך לחיצת כפות הידיים על הירכיים ואיסוף הבטן פנימה. חזרה לישיבה באותו האופן. יש לחזור 15-10 פעמים.

3. מתח בשרירי הכתפיים (הטרפז העליון)


התרגיל מתבצע בישבה על כיסא יציב עם משענות ידיים. יש לקום לעמידה תוך דחיפת משענות הידיים מטה והורדת כתפיים. יש להקפיד שהחזה מובלט לפנים ומעלה. המרפקים מתיישרים - אפשר לשהות במצב זה מספר שניות ואז לחזור לישיבה. יש לחזור 10 פעמים על תרגיל זה.

למאמרים נוספים בנושא כושר בעת גיל הזהב ועוד:
אילו שירותים בית אבות חייב לספק?
בני גיל הזהב: בצעו אימוני התנגדות!
בני גיל הזהב: כך תהיו סבא וסבתא לדוגמה
מחלת פרקינסון: הטיפול שמציעה הומאופתיה
נדודי שינה בגיל הזהב: אפשר לטפל בזה

4. מתח בשרירי הכתפיים (הטרפז העליון)


בישבה על כיסא יד שמאל אוחזת במושב הכיסא. יש לכפוף את הראש לצד ימין ולהרגיש את המתיחה בשרירי הצוואר והטרפז בצד השמאלי. יש לשהות 10 שניות ולחזור שלוש פעמים. יש לבצע את התרגיל גם בצד הנגדי.

5. כאבים בכתף


יש להחזיק חפץ במשקל קל של עד ק"ג, להטות את הגו לפנים ולהישען עם היד השנייה במושב הכיסא. לטלטל לכיוונים שונים את היד עם החפץ: קדימה ואחורה, מצד לצד, במעגלים לשני הכיוונים. התנועה צריכה להיות תוך כדי הרפיית השרירים ושימוש במינימום אנרגיה. להרגיש את משקל היד ובהדרגה להגדיל את התנועות.

6. כאבים במפרק הברך


בישבה על כיסא - יש ליישר רגל אחת לפנים בגובה הירך של הרגל השנייה. כופפו את כף הרגל לאחור (פלקס) וכווצו באופן סטטי את שריר הירך הקדמי (הארבע ראשי) למשך חמש שניות. יש להימנע מכאב. אפשר בשלב מתקדם להרים את הרגל הישרה כ-10 ס"מ מעלה (כפיפה בירך). לבצע 15-10 חזרות בכל רגל ולחזור פעמיים.

* לחלק א' בסדרה כושר לבני גיל הזהב – לחצו כאן

* לפרק ג' בסדרה כושר לבני גיל הזהב – לחצו כאן

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

איך שמן רוזמרין מעכב אלצהיימר?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 808
חוקרים מצאו כי בשמן הרוזמרין יש מרכיבים אשר משפרים את יכולות הזיכרון והם יכולים לעכב את התסמינים הקוגניטיביים של מחלת האלצהיימר
קרא עוד
יחסי מין בגיל השלישי – טוב לנשים אבל מסוכן לגברים
מאת מערכת BeOK
| 13/10/2016 |
צפיות: 813
יחסי המין אינם מאבדים מחשיבותם גם בגיל השלישי, מחקר חדש גילה כי נשים מרוויחות מסקס הטבות בריאותית בעוד גברים עומדים בסיכון למחלות לב וללחץ דם גבוה
קרא עוד
מחזור בגיל 50: מדוע נשים סובלות ממחזור בגיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 29/05/2016 |
צפיות: 10,772
גיל הבלות או מנופאוזה היא התקופה שבה נשים מפסיקות לקבל את המחזור החודשי. מרבית הנשים נכנסות לגיל המעבר בגיל 50, אך ישנן נשים שממשיכות לקבל את הוסת החודשית. מהי מנופאוזה מאוחרת ומהם הגורמים לה?
קרא עוד
מעבר בטוח ומוצלח לבית אבות
מאת מערכת BeOK
| 01/04/2015 |
צפיות: 20,644
באופן טבעי, המעבר לבית האבות מלווה בלא מעט התבלטויות וחששות אישיים, הן בקרב הקשיש והן בקרב בני משפחתו. לחששות אלו נלווה גם הצורך המעשי בניהולו הנכון של הליך המעבר. ריכזנו עבורכם מידע מקצועי אודות אופן התכנון וההיערכות לקראת המעבר לבית אבות.
קרא עוד
האם ניתן לשפר כושר גופני בגיל מבוגר?
| 12/08/2014 |
צפיות: 31,325
אימון גופני ושמירה על אורח חיים בריא כבר הוכחו כמאריכי חיים ומשפרי איכות חיים. אך האם הקפדה עליהם רק בגיל מבוגר תעשה את העבודה או שזה כבר מאוחר מדי?
קרא עוד
תופעה - ניצול קשישים. כך תמנעו זאת
| 29/07/2014 |
צפיות: 31,419
ניצול קשישים, או Elderly Abuse הפכה לצערנו לתופעה רווחת. לצד אנשי מקצוע ישרים, קיימים נוכלים המנצלים את חוסר התושייה של קשישים על מנת לסחוט מהם כספים בגין הצעות או תיקונים שאינם נחוצים. כך תתמודדו עם התופעה
קרא עוד
הזדקנות בריאה - זה אפשרי
| 15/07/2014 |
צפיות: 31,674
הזדקנות היא נושא מאיים שרבים מאיתנו חוששים לחשוב עליו, אך זה בלתי נמנע. הבשורה הטובה היא כי מחקרים שנעשו לאחרונה מצאו כי ניתן לשפר את איכות החיים בגיל מבוגר ולהנות מהזדקנות בריאה
קרא עוד
מחקר: ויטמין D נגד התפתחות אלצהיימר
מאת מערכת BeOK
| 01/07/2014 |
צפיות: 31,579
את רשימת היתרונות של ויטמין D רובנו מכירים. לרשימה הזאת מצטרף יתרון נוסף: מחקר מצא שויטמין D מקטין את הסיכון למחלת פרקינסון. אז נצלו את הקיץ ותוך נקיטת אמצעי זהירות כמו מקדם הגנה, כובע ומשקפי שמש, צאו לספוג קצת ויטמין D
קרא עוד
חשיבותה של פעילות גופנית בגיל השלישי
מאת גלית פרי
| 17/06/2014 |
צפיות: 32,415
פעילות גופנית סדירה היא ערך עליון בשמירה על אורח חיים בריא, ויכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו. פעילות גופנית חשובה בכל גיל, גם בגיל השלישי והתורמת רבות לחיים פעילים ועצמאיים יותר
קרא עוד
תסמיני גיל המעבר
מאת ד"ר קובי כהן
| 15/05/2014 |
צפיות: 35,125
גיל המעבר חל על נשים סביב גיל חמישים ומביא עימו תסמינים ותופעות שלא הכירו קודם לכן בגופן. על תסמיני גיל המעבר, התופעות השונות ומהם הדברים שכדאי לשים אליהם לב - בכתבה הבאה
קרא עוד