בהמשך לתשובתך- בדיקת EEG שאלה שלמה!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בהמשך לתשובתך- בדיקת EEG שאלה שלמה!
    אבי 31
    21/03/2014

    בהמשך לתשובתך אני שמה שוב את כל שאלותיי ותשובתך ברצף...
    בת 30(אחות במקצועי) בריאה בד"כ. ברקע מזה שנים סובלת מאנמיה גבולית שמטופלת בעירויי ברזל בשל אי ספיגה, וממגרנה עם אאורה. בעבר קיבלתי למיגרנה טיפול באימיטרקס (טריפטנים)ולאחר מכן ניתנו לי מרשמים לביתא בלוקר למיניהם. השתדלתי לא לקחת אותם עקב תופעות הלוואי וכעת נוטלת רק טיפות אופטלגין. בשנתיים וחצי האחרונות אובחנתי כחולת IGAN (נפרופתיה כלייתית) ונוטלת טריטייס 5 מ"ג. בשנה האחרונה חשתי סחרחורות ומעין תחושות של "התנתקות" לשברירי שנייה ללא פרכוסים או סימפטומים אחרים. ללא איבודי הכרה אך הייתי שקועה בעצמי. נשלחתי ע"י הנוירולוג לביצוע EEG להלן התוצאות: רקע בלתי סדיר, סימטרי, מורכב מפעילות אלפא 10 מ/ש, הנחסמת בפקיחת עיניים. אין שינוי בנישום יתר ולא בגירוי אור.לאורך הרישום כל פעם שנפקחו העיניים נרשמה התפרקות כללית של זיזים. לסיכום- תרשים לא תקין. יש לגשת לנוירולוג. קבעתי תור לנוירולוג ששלח אותי אך קיבלתי תור רק לעוד 10 חודשים. שאלותיי הן:
    1. האם ישנה דחיפות בתשובה מסוג זה או שניתן לחכות 10 חודשים?
    2. מה משמעות התשובה?
    3. האם כל בעיה ברישום ה EEG אכן מעידה על אפילפסיה?
    4. האם רישום לא תקין יכול להיות בשל מיגרנה שהיתה לי שבועיים טרם הבדיקה?
    תשובתך היא: לפי התשובה כאלו יש לך סף גירוי נמוך של תאי העצב במוח ונטיה פרכוסית אבל לא ברור לי אם אכן זה כך מופיע רק בפריחת עיניים ? תלוי גם מי נתן את התשובה אולי זה ארטפקט של פקיחת עיניים בכל מקרה יש צורך בבצוע מרי מוח וכן לבצע eegבחסך שינה זה לא קשור למיגרנה של לפני שבועיים יש צורך לפנות לנוירולוג לפני 10 חודשים .
    הסימפטומים אותם הרגשתי במהלך השנה האחרונה ובגינם נשלחתי לביצוע הבדיקה היו אך ורק סחרחורות פתאומיות עד כדי כך שהייתי חייבת להישאר במקום או להתיישב, מעין התנתקויות קצרות טווח שהייתי מודעת להן אך ללא איבוד הכרה או פרכוסים, מעין נקודות שחורות בעיניים ולפעמים אבל ממש מעט מעט קפיצות בעיניים (הרגשתי עפעפיים קופצות...).
    עד שאצליח להקדים את התור כפי שנאמר לי על ידך מה הבדיקות האחרות אותן אמרת לי שעלי לבצע?
    האם במקרה כשלי יש צורך בטיפול תרופתי או שמספיק רק מעקבים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך- בדיקת EEG שאלה שלמה! - תגובה

    ד``ר רונית גלעד
    29/03/2014

    כפי שכתבתי לך יש לבצע מריו אאג חסך שינה לא להמתין 10 חודשים אלא לפנות לנוירולוג והוא יחליט אם יש צורך בטיפול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו