מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נחושת בדםאנונימית29/04/2014
שלום,
אני בת 20, סובלת מטיקים מגיל 5 ("טוראט קל"), בגיל 7 אושפזתי בבית חולים בגלל סטרפטוקוקוס חוזר ואלים.
עשיתי בגיל 18 EEG שהיה תקין, אולם צוין בהערות: "נרשמה פעילות אחורית מוגברת".
נוטלת גלולות מרסילון (מינון גבוה) להקלה בכאבי מחזור חזקים במיוחד ותופעות וסת נוספת.
בצבא, בגיל 19 הייתי עוסקת בפעילות גופנית על בסיס קבוע למשך חצי שנה, עד שהתחלתי להרגיש נימולים ברגליים ובידיים בזמן מאמץ, מאוחר יותר גם במנוחה במיטה.
במהלך חופשת סוכות חוויתי אבדן ראיה בעין אחת למשך מספר דקות, מאז לא חזר על עצמו.
הפנו אותי לבדיקות דם בהן נמצא ברזל על גבול המינימום אך תקין, ובעותה עת בקרתי אצל נוירולוג בגלל החמרה בטיקים.
הנוירולוג הפנה אותי לבדיקת עיניים ונחושת לשלילת wilson.
בבדיקת העיניים נמצא מבנה עצבי ראיה לא תקין וטשטוש בדסקות, ולאחר 3 חודשים המתנה גם בצעתי US עצבי ראיה שבו לא נמצא משהו חריג.
עוד בצבא, בבדיקות הדם נמצא צרולופלסמין תקין, לא נמצאה נחושת באיסוף שתן 24 ש', ונמצאה נחושת בדם בערך של 180 micg/dl. (אף אחד בצה"ל לא התייחס לזה וזה נשאר באוויר 3 חודשים).
השתחררתי במרץ, ומיד עשיתי בדיקות חוזרות, ועתה קיבלתי תוצאות דומות:
Copper (B) 175 micg/dl
Ceruloplasmin 32.3 mg/dl
Copper (U) /24h 8.6 micg/24h
Creatinine (U) /24h 1.2 g/24h
אני לא עובדת כלל עם נחושת, ואין סיבה סביבתית בגללה עשויה להיות לי עליה בנחושת בדם.
כמו כן, איני מצויה במתחים מאז השחרור כלל (אדרבה, אני מאוד נינוחה ועליזה מאז היום הראשון).
האם הדבר מעיד על משהו חריג? מה יש לעשות בנידון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היש עונים?
אנונימית05/05/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנחושת בדם - תגובה
ד``ר רונית גלעד10/05/2014סליחה אבל אני לא זוכרת את הערכים התקינים של מה ששלחת בעפ תשלחי לי עם הערכים התקינים בנוסף הייתי ממליצה לבצע מרי מוח להמשך ברור נוירולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכים תקינים
אנונימית11/05/2014ארצה לציין כי התלונות שלי הן בעיקר הטיקים שהתגברו וגם בשבועיים האחרונים ירדתי במשקל (כ-3 ק"ג), ואני לא מרגישה טוב באופן כללי. האם יש קשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכים תקינים תיקון
אנונימית11/05/2014שמתי לב שזה לא פרסם את התמונות.
Copper (U) / 24h - בין 4 ל-63
Creatinine (U) /24h - בין 0.8 ל- 1.8
Ceruloplasmin - בין 20 ל-60
Copper (B) - בין 50 ל-150* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנחושת בדם - תגובה
ד``ר רונית גלעד17/05/2014נא לחזור ליועץ נוירולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

