הירדמות חלקים בגוף ואי החזר רפלקסים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הירדמות חלקים בגוף ואי החזר רפלקסים
    מיכל
    16/06/2014

    שלום רב,

    ב -4 חודשים האחרונים אני חווה חרדה קשה שהתחילה בעקבות עומס גדול וחזרה לאחר נסיעה של שבועיים לחו"ל.
    מחזרתי חוויתי כאבים בשכמות ועייפות גדולה מאוד וקושי בנשימה.
    עברתי בדיקות דם ובדיקה מקיפה על ידי רופא ריאות כולל א.ק.ג , כל הבדיקות יצאו תקינות.
    לאחר כחודש הקושי בנשימה חלף, אך התחילו התקפי חרדה המלווים במחשבות של "למה כל הזמן אני מרגישה לא טוב" , איך יכול להיות שעם כל התופעות הפיזיות אני בעצם בריאה?

    ב- 5 שנים האחרונות נשלל MS על ידי שתי בדיקות MRI ראש (האחרונה ב- 2012 ) בשל תופעות של נימולים ודקירות והתקפי מיגרנה חוזרים עם ובעיקר תופעות של אאורה (כאב הראש פחות משמעותי התופעות הויזואליות יותר).

    מזה כחודש לאחר התקף שכנראה היה מיגרנה עם אאורה, אני מרגישה תחושה של רדימות בחלק מהאיברים בגוף,התחושה לא קבועה, היא באה והולכת, בד"כ באותם מקומות שהייתה לפני כן - זה לא נודד רגל שמאל בשוק, יד שמאל ולחי שמאל לצד השפה. ביומיים האחרונים הרגשתי גם בכף רגל שמאל , בחלק העליון שלה.
    שאני נוגעת במקום אני מרגישה את התחושה ומרגישה את המקום, זה כאילו האזור נרדם.
    היו גם נימולים לאורך הגוף במקומות מסוימים, בא והולך.
    התחושה הזו הייתה גם לפני כשנה אך ייחסתי זאת לעומס שהיה לי באותה התקופה וחשבתי שייתכן ומדובר בתחושות שנובעות מכאבי גב.
    כעת שחזרו התחושות והופיעו במקומות נוספים (בעבר זה היה רק צד שמאל בפנים וברגל וכעת גם ביד שמאל ולעתים בצד ימין של הפנים ואפילו פעם אחת ביד ימין ), הבנתי שלא מדובר בפנים מליקוי מהגב ושעליי ללכת להיבדק.
    ביקרתי בשבוע שעבר אצל נוירולוג - ביצע בדיקה גופנית והסתכל בדיסק הבדיקה של MRI ראש מ- 2012
    המליץ על בדיקה של MRI עמוד שדרה צווארי, אני אלך לעשות אותו,
    עשיתי בדיקת EMG שיצאה תקינה.
    מה שבנתים ראיתי שרשם הרופא שיש מצב של אי החזר רפלקסים - ורציתי לשאול על מה זה יכול להצביע, להלן מה שכתב הרופא:
    "ממצאים - הכח שמור, התחושה תקינה.
    החזר ביצפס שמאלי לא הופק, החזרי פיקה מופקים ב- reinforcement בלבד, משמאל ירוד יותר, החזר עקב ימני אינו מופק.
    החזרי דופן הבו לא הופקו, סימטרית.

    על מה זה יכול להעיד?

    האם יש צורך לדעתך בבדיקות נוספות ?

    ייתכן ותופעות כמו שאני מתארת מגיעות מהגב? כי אני חווה כאבי גב - גם עליון וגם תחתון, שמוחמרים אני מניחה גם מהלחץ והמתח שאני חווה בתקופה האחרונה.

    הייתכן וכל התופעות נובעות מלחץ וחרדה? האפשרי דבר כזה? ברור לי שצריך לשלול דברים בבדיקות כמו MRI אבל אני שואלת את עצמי האם ייתכן שהמקור הוא נפשי בלבד (מה שמאוד ירגיע אותי אגב ויעזור לי להתמקד במקור הבעיה אחרי שלילה של כל הגורמים הפיזיים )

    המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הירדמות חלקים בגוף ואי החזר רפלקסים - תגובה

    ד``ר רונית גלעד
    21/06/2014

    אם ויטמין בי 12 תקין אז כל התופעות יכולות להיות מחרדה בתנאי שהתופעות באות והולכות לדקות אבל אם התופעות קבועות לימים ואין החזרים יש לחשוב על פגיעה בעצבים פריפריים אם אמג עדכני תקין וגם המרי יהיה תקין יש לבצע בדקה של סיבי עצב דקים שנקראת qst

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הירדמות חלקים בגוף ואי החזר רפלקסים - תגובה

    ד``ר רונית גלעד
    21/06/2014

    אם ויטמין בי 12 תקין אז כל התופעות יכולות להיות מחרדה בתנאי שהתופעות באות והולכות לדקות אבל אם התופעות קבועות לימים ואין החזרים יש לחשוב על פגיעה בעצבים פריפריים אם אמג עדכני תקין וגם המרי יהיה תקין יש לבצע בדקה של סיבי עצב דקים שנקראת qst

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו