בדיקות EEG ו EEG בחסך שינה שאינן תקינות- שאלה מעודכנת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות EEG ו EEG בחסך שינה שאינן תקינות- שאלה מעודכנת
    אביטל
    12/03/2018

    בת 34 ברקע מחלת כליות כרונית מסוג IGAN . בשל הרגשת התנתקויות נשלחתי מס' פעמים לבצע בדיקת EEG.
    שתי בדיקות ראשונות הן בדיקות רגילות והשלישית היא בחסך שינה. להלן התוצאות:
    1. התרשים משובש מעט בארטיפקטים של תנועה ופעילות שריר. רקע סדיר. נצפתה פעילות בטא קדמית. פעילות בסיס אחורית בתדירות אלפא 11 לשנייה הנעלמת עם פקיחת עיניים. נצפו התפרצויות של גלים חדים עם אמפליטודה מקסימלית באזור הטמפורלי הימני. בעת נישום יתר התפרצות כללית קצרה של פעילות איריטטיבית. ללא שינוי בעת גירוי אור. לסיכום- תרשים EEG פתולוגי.
    2.רקע כללי סדיר וסימטרי. נרשמה פעילות בטא קדמית ואלפא אחורית 9-10 לשנייה המגיבה לפתיחת עיניים לעיתים מעורבת בגלי תטא ללא תדובה פתולוגית באוורור יתר וגירוי פוטי. לציין בדקה ה 3.09 של הבדיקה קטע בודד של פעילות זיז וגל פרונטו צנטראלי למשך שתי שניות. לסיכום- אי אי גי בערנות במשך 30 דקות עם גירוי פוטי והיפרוונטילאטיה חורג מהתקין. בשל אטיות כללית קלה לא קבועה ופעילות אפילפטיפורמית אינטר איקטלית פרונטו צנטראלית ממליץ לבצע אי אי גי בחסך שינה.
    3.רקע כללי סדיר וסימטרי נרשמה פעילות בטא קדמית ואלפא אחורית 9 לשנייה המגיבה לפתיחת עיניים. מעורבת בקטעים חוזרים של גלים בעלי מתח גבוה באזורים הטמפורליים. ללא תגובה פתולוגית באוורור יתר וגירוי פוטי. לסיכום- EEG במשך 30 דקות עם גירוי פוטי והיפרוונטילאטיה חורג מהתקין בשל פעילות אריטטיבית ביטמפורלית אינטר-איקטלית. לקורולציה קלינית.
    - אשמח אם תוכלי להסביר לי בקצרה מה המשמעויות של כל אחת מהבדיקות/ הפיענוחים.
    - במה שונה ה EEG הרגיל שביצעתי מה EEG בחסך שינה שביצעתי?
    - מה המשמעות של פיענוח ה EEG האחרון שביצעתי בחסך שינה? האם הוא אכן פתולוגי ומצביע על אפילפסיה/סיכויי לאפילפסיה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Eeg

    ד``ר מרינה בוקסר
    20/03/2018

    שלום רב.
    יש הרבה אינפורמציה בשאלה שלך , כולל בדיקות EEG, לפי התשובות הם לא תקינות. אני ממחיצה לפנות ל וירולוג, אפילפטילוג עם כל בדיקות EEG שלך, כולל דיסקים EEG כדי להיבדק לעבור על הבדיקות ולקבל החלטה רפואית נכונה, כולל טיפול הנדרש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו