בעיות אכילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות אכילה
    לירז
    18/09/2011

    שלום רב
    בני בן 5 ו- 4 חודשים בשנה וחצי האחרונות התזונה שלו בעייתי ביותר, ישנם דברים מסוימים שאותם הוא מוכן לאכול שהם : שניצל, כריך עם טונה /נקניק, מעדן מילקי.
    הוא מסרב בכל תוקף לאכול גבינות, בשר, עוף ושאר דברי מזון שאנו מציעים לו
    לפני כחודש בערך פנינו שוב (לאחר פניות רבות) לרופאת המשפחה והיא הפנתה אותנו לבדיקות דם.
    בבדיקה יצא שרמת הברזל שלו הינה גבולית ולכן הוא קיבל לתקופה של חודש ברזל.
    אך גם זה לא עזר.
    אני חייבת לציין שעד לפני כשנה וחצי לא היתה לנו בעיה איתו באוכל, הוא אף פעם לא היה שמן, אבל עד לגיל 3.5 בערך הוא היה אוכל הכל ויחסית טוב.
    ניסיתי הרבה דרכים לדובב אותו לאכול אך אינני מצליחה
    משקלו 18 ק"ג גובהו 113 ס"מ BMI 14.4
    אשמח לקבל עצות, אני ממש מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנא התייחסותכן בהקדם

    לירז
    20/09/2011

    אנא מכן התייחסו להודעתי זה חשוב לי מאוד
    מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה - תגובה

    מיכל מסר בן שלום
    21/09/2011

    לירז שלום.
    אני מבינה את דאגתך, יחד עם זאת מתוך הנתונים שהוספת נראה כי בנך במשקל ובגובה תקינים לגילו.
    האם משהו קרה סביב גיל 3 וחצי כגון מעבר דירה/ הולדת אח/ גירושין/ טרגדיה במשפחה או כל משהו אחר?
    האם בנך מרגיש כי יש "הד" סביב באוכל שהוא אוכל (כלומר האם הוא מבין שיש לו כח באוכל)
    כמו כן, כיצד הוא אוכל כאשר אינכם מתערבים/ כשהוא אצל חברים/ סבא וסבתא/ בגן?
    אשמח לעוד הבהרות
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה

    לירז
    21/09/2011

    מיכל שלום
    ראשית תודה רבה על התייחסותך
    בני הינו הבן הבכור בבית ומאז גיל 3 נולדו לו שני אחים בן ובת בהפרש של שנה וחצי
    בין אחת לשני, כמוכן גם עברנו דירה בן היתר.
    היחסים בני ובין בעלי הינם תקינים וגם אם ישנם חילוקי דעות הם לא נשמעים מול הילדים.
    בחצי שנה האחרונה נוצר הד גדול מאוד סביב עניין האוכל של בני
    בגן ובצהרון הוא לא אוכל טוב בשעות הבוקר הוא אוכל את הכריך שאני שולחת ופרי/ ירק
    ובצהריים רק שניצל ולא מוכן לאכול מהתוספות.
    כמו שציינתי בהודעתי הראשונה מגוון האוכל שלו מצומצם מאוד.
    הוא לא אוכל גבינות, ממרחים וכד'
    תודה
    לירז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה - תגובה

    מיכל מסר בן שלום
    23/09/2011

    לירז שלום.
    מציעה לפעול ע"פ תוכנית פעולה.
    1.להשתדל לא ללחוץ עליו באכילה, לחזק אותו כאשר אוכל יפה, ולא לתת משמעות כאשר אינו אוכל או לא אוכל את כל מה שעל הצלחת.
    2. להמשיך ולהציע מזונות מגוונים, גם דברים שלא אוכל.
    3. להנהיג ארוחות בהן יש מזנון פתוח, כלומר יש מגוון רחב של מאכלים על השולחן וכל אחד יכול לקחת מה שהוא רוצה.
    4. להעשיר את תזונתו ע"י נטילה של מולטיווטמין
    5. לפנות לרופא הילדים לבקשה לבדיקת דם להמגולובין כדי לבדוק האם יש מחסור או לא, במידה וכן לתת תוסף ברזל.
    6.לתת לו להיות חלק בהכנת המזון והגשתו ו/או לתת לו תפקיד משמעותי בחיים התזונתיים הביתיים (לדוגמא- אחראי על רשימת הקניות וכ')
    7.לתת לו זמן משל עצמו איתכם ההורים, כאשר יש 3 פעוטות מאוד קשה לתת תשומת לב לכל הילדים, ואנו כהורים נוטים להתמקד באלו שממש זקוקים לנו לדוגמא תינוק או פעוט בן כמה חודשים ופחות בגדולים יותר. שימו לב אולי זה איתות שלו שהוא פשוט צריך קצת יותר תשומת לב.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו