מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על משקל ותזונהגלי01/08/2010
שלום רב.
בנותינו תאומות לא זהות בנות 6. (לא יודעת אם זה רלוונטי - הריון תקין, לידה רגילה בשבוע 40, הפרשי זמן לידה 2 דקות, משקלים תקינים).
הראשונה - משקל בלידה 2,760, תמיד היתה באחוזון ה-90 בגובה ובמשקל. כיום גובה 124 ס"מ ומשקל 27.9 ק"ג.
השניה - משקל בלידה 2670, היתה אף היא באחוזון ה-90 בגובה. משקל תמיד היתה אחוזון אחד פחות מהאחוזון של הגובה. כיום גובהה 121 ס"מ ומשקלה 18.2 ק"ג.
שתי הבנות נראות מבחינה חזותית גבוהות מילדים בגילן. הראשונה ממש קיבלה את מבנה הגוף של אביה ומשפחתו (גבוהים, מבנה גוף גדול ורחב. רובם שמנים וסובלים כבוגרים מעודף משקל). השניה קיבלה את מבנה הגוף של אמה ומשפחתה (גבוהים אך מאוד רזים. כילדה גם לאמא היה מראה שרוכי ורזה מאוד).
מבחינת הרגלי אכילה - יש ארוחות מסודרות ומזינות. אנו מאוד מקפידים על כך. אפילו על ארוחות משפחתיות. גם האבא בתכנית דיאטה, משתדל לעשות פעילות גופנית ולאכול מאוזן. אין בבית תאווה היסטרית לחטיפים או מתוקים באופן יוצא מן הכלל. עם זאת, לעיתים במהלך ארוחה, הבת הראשונה יכולה לאכול כמות אוכל שאין לנו מושג איך יש לה עוד מקום לעוד משהו. היא אומרת שהיא רעבה. ואנחנו נשארים פעורי פה. מנסים לדבר על הקשבה לגוף, לשובע, לבטן...
חשוב לנו לציין שתמיד בכל קיץ יש לשתי הבנות קפיצת גדילה במשקל ובגובה.
מה דעתכם? האם הראשונה בעודף משקל? האם השניה בתת משקל?
אילו המלצות יש עוד בנושא תזונה.
נשמח לקבל חוות דעת ובמידה וחסרים פרטים נשמח לספק...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשאלה על משקל ותזונה
ענת מטיאש08/08/2010שלום לבת הראשונה יש עודף משקל קל אך אני מוטרדת בעיקר מכמויות האכילה הגודלות שאת מתארת .חשוב ךהסביר לה את חשיבות לעיסה איטית ושהשובע מגיע רק 20 דקות לאחר סיום ארוחה חשוב לחלק לה את הארוחה ל2 ולשתות לפני האוכל ולאט לאט העינים ירגעו השניה במשקל תקין לגובה וחשוב שכל המשפחה אכן נותנת דוגמא אישית לבריאות אז הילדות מחקות אתכם זוה מצוין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


