איך מאבחנים דלקת במוך השן? והאם ניתן להציל?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך מאבחנים דלקת במוך השן? והאם ניתן להציל?
    דן
    28/09/2016

    שלום

    זה אולי יהיה קצת ארוך, אך נראה לי שחשוב לתאר את המקרה. סליחה מראש.

    שן טוחנת עם סתימה נרחבת ישנה. לאחרונה התחיל רגישות בלעיסה/קור/וקצת גם בחום.
    ללא כאבים ספונטניים, ללא כאב שמעיר משינה.
    בבדיקה אצל הרופא נמצא חור קטן, ללא כל רגישות למתוק.
    הסתימה הישנה הוסרה, בוצע שחזור חדש (סתימה לבנה).
    הרגישות בלעיסה המשיכה, והרגישות לקור התגברה. ושוב, אין כאב ספונטני, יש רגישות בלעיסה, רגישות קלה לחום, ורגישות לקור שגם נמשכת זמן מה לאחר השתיה הקרה.

    בבדיקה חוזרת (כעת לאחר שבוע מאז ביצוע השחזור), לא נראה כל סימן לעששת בצילום, הסתימה היתה נראית תקינה.
    במבחן קור (עם הספריי והספוג) הרגישות בשן היתה גבוהה, ונשארה גם זמן מה לאחר מכן.
    הרופא אמר שככל הנראה יהיה צורך בטיפול שורש, כי העובדה שהרגישות לקור נמשכתזה מעיד על דלקת במוך.

    לבנתיים עשה ניסיון, הסיר את הסתימה (הדגיש שהיה קל להסיר אותה, התרוממה בקלות), שם סתימה זמנית. במקרה ויהיה שיפור, יבוצע סתימה קבועה בעוד שבועיים, במקרה של החמרה, טיפול שורש.

    מה דעתך על המקרה? המהלך נשמע תקין?
    האם מלבד מבחן הקור והתלונות אין דרך לאבחן אם יש דלקת במוך השן? לא רואים בצילום?
    בתקווה שאין דלקת במוך השן, יש משהו שיכול להסביר את הרגישות המוגברת לקור (גם במבחן קור) והרגישות בלעיסה?
    באם הסיבה היא דלקת במוך, איך ניתן לדעת אם מדובר בדלקת הפיכה או שלא?
    האם יש טיפול כלשהו לדלקת הפיכה? משהו שיכול לעזור? חומר/תרופה כלשהי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מאבחנים דלקת במוך השן? והאם ניתן להציל? - תגובה

    ד``ר אורלי ניר שפירא
    28/09/2016

    נראה שהרופא שלך עבד ממש "לפי הספר" ובצורה שמרנית ואחראית ועשה כל מה שצריך. .
    העששת כנראה קרובה מאוד למוך השן ששם נמצא העצבוב של השן וזה מה שגורם להרגשת הכאב.
    בשחזורים הקרובים למוך השן יכולה להיות רגישות אפילו כמה שבועות.
    מה שניתן לעשות הוא לעקוב בדיוק כמו שהרופא שלך עושה ובמקרה הגרוע ביותר לבצע טיפול שורש אם אין ברירה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו