מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך מאבחנים דלקת במוך השן? והאם ניתן להציל?דן28/09/2016
שלום
זה אולי יהיה קצת ארוך, אך נראה לי שחשוב לתאר את המקרה. סליחה מראש.
שן טוחנת עם סתימה נרחבת ישנה. לאחרונה התחיל רגישות בלעיסה/קור/וקצת גם בחום.
ללא כאבים ספונטניים, ללא כאב שמעיר משינה.
בבדיקה אצל הרופא נמצא חור קטן, ללא כל רגישות למתוק.
הסתימה הישנה הוסרה, בוצע שחזור חדש (סתימה לבנה).
הרגישות בלעיסה המשיכה, והרגישות לקור התגברה. ושוב, אין כאב ספונטני, יש רגישות בלעיסה, רגישות קלה לחום, ורגישות לקור שגם נמשכת זמן מה לאחר השתיה הקרה.
בבדיקה חוזרת (כעת לאחר שבוע מאז ביצוע השחזור), לא נראה כל סימן לעששת בצילום, הסתימה היתה נראית תקינה.
במבחן קור (עם הספריי והספוג) הרגישות בשן היתה גבוהה, ונשארה גם זמן מה לאחר מכן.
הרופא אמר שככל הנראה יהיה צורך בטיפול שורש, כי העובדה שהרגישות לקור נמשכתזה מעיד על דלקת במוך.
לבנתיים עשה ניסיון, הסיר את הסתימה (הדגיש שהיה קל להסיר אותה, התרוממה בקלות), שם סתימה זמנית. במקרה ויהיה שיפור, יבוצע סתימה קבועה בעוד שבועיים, במקרה של החמרה, טיפול שורש.
מה דעתך על המקרה? המהלך נשמע תקין?
האם מלבד מבחן הקור והתלונות אין דרך לאבחן אם יש דלקת במוך השן? לא רואים בצילום?
בתקווה שאין דלקת במוך השן, יש משהו שיכול להסביר את הרגישות המוגברת לקור (גם במבחן קור) והרגישות בלעיסה?
באם הסיבה היא דלקת במוך, איך ניתן לדעת אם מדובר בדלקת הפיכה או שלא?
האם יש טיפול כלשהו לדלקת הפיכה? משהו שיכול לעזור? חומר/תרופה כלשהי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מאבחנים דלקת במוך השן? והאם ניתן להציל? - תגובה
ד``ר אורלי ניר שפירא28/09/2016נראה שהרופא שלך עבד ממש "לפי הספר" ובצורה שמרנית ואחראית ועשה כל מה שצריך. .
העששת כנראה קרובה מאוד למוך השן ששם נמצא העצבוב של השן וזה מה שגורם להרגשת הכאב.
בשחזורים הקרובים למוך השן יכולה להיות רגישות אפילו כמה שבועות.
מה שניתן לעשות הוא לעקוב בדיוק כמו שהרופא שלך עושה ובמקרה הגרוע ביותר לבצע טיפול שורש אם אין ברירה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
שתל או גשר בשן לסת עליונה
הרמת סינוס פתוחה- הצלחת הפעולה
נסיגת חניכיים-טיפול PST האם בטוח?
דימום ספונטני מהחניכיים טיפול הקצאת שורשים שלא הועיל
נחיצות טיפול שורש לעומת סתימה או כיפוי מוך
שבירה של שן טוחנת האם צריך טיפול שורש?
דלקת שיניים שלא חולפת כולל נסיגת חניכיים
כאבים לאחר ניתוח בעקבות דלקת חניכיים חמורה
דלקת חניכיים חריפה וחשש לפגיעה בעצב שתגרום לשיתוק
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




