נשירת שיניים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נשירת שיניים
    חלי
    01/08/2007

    לרוב המבוגרים במשפחה שלי נשרו השיניים ויש להם תותבות. זה בגלל נסיגת חניכיים או שיכולות להיות לזה עוד סיבות? זה משהו גנטי שיקרה גם לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נשירת שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשירת שיניים

    ד״ר יעקב הורביץ
    02/08/2007

    חלי שלום רב,
    שיני האנשים הבוגרים, במיוחד אחרי גיל 35, אינן "נושרות" כך סתם. השיניים בדרך כלל מחוברות היטב אל הלסתות. כך הן למעשה מתפתחות ואין שום תהליך טבעי של נשירת השיניים למעט שיני החלב.
    כאשר יש מחלת חניכיים, התהליך הדלקתי גורם בין השאר לספיגת העצם התומכת בשיניים ולאובדן החיבור בין השן לבין העצם. תהליך ספיגת העצם הזה, אם לא שמים לו קץ, מביא לבסוף לניידות גדולה של השיניים עד כדי כך שגם כוח חלש עוקר אותן ממקומן. כ-20% מן האוכלוסיה סובל ממחלת חניכיים אשר עלולה להיות חמורה מאוד ולגרום לאבדן של כל השיניים. הנטיה למחלה היא אכן, כמו שחשבת, גנטית. אבל המחלה אינה מחלה גנטית המופיעה בכל מקרה. דלקת החניכיים נגרמת על ידי החיידקים וסילוק החיידקים מביא לריפוי החניכיים. קרוב לודאי שהדורות הקודמים לך לא התברכו בהרגלים טובים, לא זכו להדרכה נאותה ולטיפול מניעתי ולכן איבדו את שיניהם. אם תנהגי כמוהם ותזניחי את שינייך, הן תיזנחנה אותך בסופו של דבר! כדאי ואפשר לקבל טיפול במחלת החניכיים וגם טיפול מונע. כדאי שתפני למומחה לחניכיים לצורך אבחון וקביעת הטיפול לריפוי ולמניעה המתאים ביותר בעבורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו