מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דלקת בפורקציהאירה05/04/2009
דר ' יעקב שלום רב.
אני מטןפלת אצל רופאת שיניים, לאחר שהיא התקינה לי כתר, לאחר חודש בערך נוצרה לי גולה על החניכיים של אותה השן. הייתי אצלה והיא אמרה לי שיש לי דלקת בפורקציה והגולה זו פיסטולה. אחרי התלבטות היא אמרה לי שצריך לעקור את השן ( הטיפול שורש שלה בן 10 שנים) יחד עם הכתר ולשים שתל. הלכתי לחוות דעת של אנדודנטית, היא אמרה לי שיש לי נסגית עצם ודלקת בפורקציה ואמרה לי ללכת לפריודנט.. כמו גם הייתי אצל אנדודנט נוסף שהרופאה הקבועה שלי אירגנה לי אצלו תור הוא אמר שהבעיה היא של אנדו ולא פריו, אבל אין צורך בעקירה ואפשר לנסות לטפל ע"י הורדת הכתר הקבוע ולשים זמני ומתחת לשן לשים אנטביוטיקה וזה תהליך של כמה חודשים, ורק לאחר שהכל יחלים אפשר יהיה להתקין כתר חדש.
אני לוקחת גם אוגמנטין שובע ימים של 875 מ"ג . מצ"ב הצילום שעשיתי היום.
אני ממש מבובלת, איזו בעיה זה של אנדו או של פריו, ולמי להקשיב? מה דעתך? בתודה מראש , אירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בפורקציה
ד״ר יעקב הורביץ06/04/20091.אני מצדד בדעת האנדודונט השני. כלומר, אפשר לנסות לטפל ע"י הורדת הכתר הקבוע ולשים זמני ומתחת לשן לשים אנטביוטיקה וזה תהליך של כמה חודשים, ורק לאחר שהכל יחלים אפשר יהיה להתקין כתר חדש. הדגש הוא על המילה "לנסות". אם הטיפול יצליח, הרווחת שן. אם ייכשל, לכל הפחות תדעי שעשית כל מה שאפשר כדי לשמור על השן.
2. כמו בהרבה מקרים אחרים, לאנשים שונים יש דעות שונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך טיפול שאלה נוספת
אירה06/04/2009תודה רבה על התשובה.
היום הייתי אצל פריודנט מומחה והוא אמר שלדעתו זה בעיית חניכיים. הוא קיצר לי את הכתר על השן הזו, ועשה מן גישה כזו בין החניכיים לאיזור המודלק. הוא אמר שאני צריכה לצחצח שם בזווית של 45 מעלות. ולחזור עליו בעד שבועיים בתיקווה שהחניכיים יתאחו ויחלימו והדלקת תעבור, אם לא ניצטרך לעקור. האם אפשר יהיה לנסות את הטיפול של אנטביוטיקה אחרי הטיפול הזה? אני רק בת 25 וכבר לעקור שיניים זה פשוט ניראה לי מוקדם מאוד הייתי רוצה לנסות לשמור אותה.
בתודה מראש שוב פעם :) אירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך וסוף
ד״ר יעקב הורביץ07/04/2009כן, התשובה לשאלתך היא חיובית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
שתל או גשר בשן לסת עליונה
הרמת סינוס פתוחה- הצלחת הפעולה
נסיגת חניכיים-טיפול PST האם בטוח?
דימום ספונטני מהחניכיים טיפול הקצאת שורשים שלא הועיל
נחיצות טיפול שורש לעומת סתימה או כיפוי מוך
שבירה של שן טוחנת האם צריך טיפול שורש?
דלקת שיניים שלא חולפת כולל נסיגת חניכיים
כאבים לאחר ניתוח בעקבות דלקת חניכיים חמורה
דלקת חניכיים חריפה וחשש לפגיעה בעצב שתגרום לשיתוק
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




