רגישות למזון אצל בן שנה וחצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רגישות למזון אצל בן שנה וחצי
    יואב
    22/12/2009

    שלום,

    בנינו בן השנה וחצי אובחן עם אטופיק דרמטיטיס, אולם לא חריף ואין לו פריחות אטופיות כמעט בכלל. הוא הראה תגובה אלרגית לאוכל בשלושה מקרים -
    1. לפני כשלושה חודשים אכל ביצה בפעם הראשונה, ולאחר כשעה-שעתיים פיתח פריחה על רוב גופו, בעיקר סביב בלוטות (צוואר, בתי שחי, מפשעה). טופל חד פעמים בטיפות פניסטיל והכל כבר תוך 3-4 שעות (פרט לשאריות אדמומיות שעברו תוך יומייים). בבדיקה אצל אלרגולוג לא התגלתה אלרגיה לאף אחד מהחומרים, כולל ביצה. בדיקת נוגדני IGE היתה בטווח הנורמלי.
    אני אוסיף שלפני כן, וגם כיום הוא אוכל בהנאה קציצות ושניצלים ללא כל תופכות לוואי, אולם ביצה נטו לא ניסינו מאז.
    2. באכילת פיתה עם מעט טחינה, נראה שהתחילה אדמומיות סביב השפתיים. הכמות היתה קטנה ולא היו תופעות מעבר לכך. יצא לו לאכול שניצל עם שומשום בציפוי, גם כן ללא תועפות לוואי.
    3. לפני כשבוע הוא ניסה במבה בפעם הראשונה, ושוב התחילה פריחה דומה למקרה הראשון. גם כן טופל בפניסטיל ועוד מנה של 10 טיפות aerius למחרת והכל עבר תוך יומיים.

    נוסיף רק שהוא אכל מוצרי חלב (יוגורט) עד שנמאס לו, וכיום הוא אוכל קציצות, לביבות, פסטות, בשר, פירות ודגני בוקר בכיף וללא מגבלות.

    שאלותינו הן:
    1. בהתחשב בעובדה שבדיקות האלרגיה היו שליליות, איך ניתן להמשיך את תהליך האבחון?
    2. מה אסור לעשות מבחינת אוכל, כלומר על מה צריך לשמור על מנת שלא
    3. האם צריך להצטייד במזרק אדרנלין?
    4. אלו הנחיות יש לתת לגננת?
    5. או כל דבר אחר שנראה חשוב ולא ציינתי....

    תודה,
    יואב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יואב

    ד``ר בן רנר
    22/12/2009

    במידה והתבחינים שלילים ולמרות זאת יש תלונות,התלונות הן שקובעות את הרגישות.ע"פ הממצאים הילד רגיש לבוטנים (במבה) וביצה ובספק שומשום.ניתן לחזור שוב על הבדיקות לבצע בדיקת נוגדנים ספציפים בדם ולבצע מבחן תגר.הצעתי להמנע משלושת המרכיבים האלה ובעוד שנה לבדוק שוב.הרגישות לבוטנים נשארת לעד.יש להחזיק מזרק אדרנלין(אציע 2)ולהדריך את הגננת באופן השימוש.חוץ מזה אורח חיים רגיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות למזון של בן שנה וחצי

    יואב
    22/12/2009

    ד"ר ורנר שלום,

    קודם כל תודה על תשובתך. רציתי לדעת מה המשמעויות של החשיפה לביצים (בשניצל/קציצות) שהוא אוכל באופן קבוע. זה כמובן ללא תופעות לוואי כלשהן. האם זה מסכן אותו (החרפה של התגובה האלרגית)?

    כמו כן, האם ההתייחסות הנכונה היא הרחקה מוחלטת של כל הגורמים האלרגניים מהתפריט, או שניתן להמשיך בשגרה (ללא ביצים, טחינה ובמבה)?

    בתודה מראש,
    יואב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יואב

    ד``ר בן רנר
    24/12/2009

    אכן יש חהרחיק את גורמי האלרגיה ולבדוק רגישות אחת לשנה.הקציצות מכילות חלבון מבושל בחום ההורס אותו.במידה וגם המקטעים האלרגנים נהרסים אפשר לאכול ללא חשש.הבדיקה היא עצמית אוכלים ומתרשמים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו