שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    תהילה
    16/11/2008

    שלום רב, מה ההבדל בין "גמגום" לבין "חוסר שטף נורמלי"? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמגום וחוסר שטף

    ענת תבור
    16/11/2008

    תהילה שלום,
    חוסר שטף התפתחותי הוא תופעה נפוצה בקרב ילדים בגיל הרך אשר מגיעים לשלב של בניית המשפטים בהתפתחות שפתם. הם מנסים לדבר במהירות וברמה הגבוהה מיכולתם ולכן הדבר מתבטא לרוב בחזרות מרובות על מילים או על תחילת מילים בתחילת המשפט. זה יכול לנבוע גם מתקופה מתוחה בחיי הילדים. הילד אינו מודע לבעייה בדיבור. חוסר השטף יכול להשתנות בחומרתו והוא נעלם לרוב תוך מספר חודשים בודדים.
    להבדיל מחוסר השטף, גמגום מופיע בתדירות גבוהה יותר ברצף הדיבור. הוא מאופיין בחזרה מרובה על הברות וצלילים או הארכה שלהם במקומות שונים במילה או במשפט. בזמן הגמגום הילד לרוב כן מודע לבעייה בדיבור ויכול לפתח חרדה בשל כך שיכולה להתבטא מהמנעות מדיבור או בתופעות לוואי גופניות שעוזרות לו להתמודד עם ההתקעויות. גם הגמגום מאופיין בגליות (תקופות טובות יותר ופחות). בחשד לגמגום יש חשיבות רבה לפנייה לאבחון של קלינאי/ת תקשורת כדי לעזור באיתור הרקע לבעיה ובהדרכת ההורים ו/או הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו