בן 3 מאחר בדיבור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 3 מאחר בדיבור
    micky
    27/01/2009

    שלום לך ז'קלין, בני בן שלוש שנים, התחיל לומר כמה מילים בחצי השנה האחרונה. כיום הוא מסוגל לומר שתי מילים ולפעמים שלוש או ארבע אך ללא מילות קישור או מילות יחס. אוצר המילים שלו אינו רחב, אינו הוגה חלק מהמילים במלואן( משמיט עיצורים או שהוגה אותם לא ברור}. כבר מגיל שנה וחצי פנינו לרופא הילדים ורופא א.א.ג ואמרו שאין נוזלים באוזניים ואין בעיה בשמיעה ושיש לחכות. אותו סיפור בגיל שנתיים ושנתיים וחצי ועכשו בגיל שלוש ולאור בדיקת האחות והרופא המליצו לפנות לקלינאית תקשורת. הנני מודאגת מאד , כי גם התור הינו רק בעוד מס' חודשים (כך זה הנוהל). יש לציין שעדיין בני מתקשה להחגמל מחיתולים , מצליח לפעמים לעשות פיפי בשירותים , אך יציאה זה רק בחיתול או בבגדיו, מסרב לחלוטין לעשות קקי באסלה . ברצוני לדעת מהן השלכות הדבר לעתיד ועל מה זה יכול להעיד אודותיו ,למרות היותו ילד חברתי,חכם ומפותח בשאר התחומים . ותודה לך מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3 מאחר בדיבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור בדיבור

    ענת תבור
    27/01/2009

    לפי תיאורך לבנך יש איחור בהתפתחות השפה ואין ספק כי טיפול יתרום לו מאד. עד לתחילת הטיפול מומלץ לחשוף אותו לשפה והיגוי תקינים, על מנת שיוכל להפיק מהזמן שבמחיצתכם. למשל: כאשר אומר רעיון במילים בודדות, ענו לו ע"י חזרה על דבריו בצורה מלאה יותר (למשל: "אמא מים" - לענות לו: "אה, אתה רוצה לשתות מים". אם אומר: "לנסוע אוטו" - לומר: "נכון, אנחנו נוסעים באוטו לסבתא.." וכד'. חשוב שישמע את הצורה הנכונה. יש לדבר אליו ברור, ובקצב רגיל ולא הרבה ומהר מידי. גם לגבי שיבושי ההיגוי - מומלץ לחזור על דבריו באותה דרך תוך הדגשת המילה בשלמותה, למשל: אם אומר "הולכים אטיה" לומר לו: "נכון, אנחנו הולכים לעשות אמבטיה".
    הרבו בקריאת סיפורים, שירים והקפידו ללוות במלל כל פעולה שנעשית בבית (רחצה, סידור השולחן לארוחה וכד')...
    לגבי הקושי בגמילה - מומלץ להתייעץ עם יועצת לגיל הרך. יתכן ויש קשר בין השניים ויתכן מאד שלא.
    הפער מבני גילו בתחום השפה יכול להסגר לגמרי ויכול להיות שישארו קשיים, קשה להעריך. התייעצו ושאלו את הקלינאית המטפלת לגבי חששכם לעתיד. כרגע חשוב לעזור לו לסגור את הפער, אך בצורה נעימה וחווייתית, ולתת לו את הזמן ללמוד ולהפנים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו