הפרעה בדיבור ובהבעה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעה בדיבור ובהבעה
    מתילדה
    28/06/2011

    אני בת 17, ומאז שאני זוכרת את עצמי יש לי בעיה בהתבטאות. כשאני רוצה להגיד דבר מה אני נתקלת בקושי למצוא מילים מתאימות ולזכור מילים בסיסיות, בין מילה אחת לשנייה המוח שלי נוטה "לקפוא" ואני פשוט מאבדת את עצמי בתוך המשפט. כך יוצא שלוקח לי זמן רב מדי לבטא משפט/רעיון.
    אין לי שום בעיה בהבנת הנקרא והנשמע (ההפך הוא הנכון), ואף אוצר המילים שלי נחשב לרחב דיו בשביל גילי. בנוסף, ניסיתי לפרש זאת בתור תסמין של חרדה חברתית (שאכן יש לי), אבל הבעיה מופיעה גם כשאני מנסה להביע את עצמי אל מול הורי.
    חשוב לי לציין שהבעיה מופיעה רק בהתבטאות בקול ולא בכתיבה או בחשיבה...
    השאלה שלי היא - כצפוי - מדוע זה קורה לי, וכיצד אפשר לטפל בזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעה בדיבור ובהבעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה בדיבור ובהבעה - תגובה

    ענת תבור
    28/06/2011

    את יכולה לפנות לאבחון אצל קלינאי/ת תקשורת, בו יאבחנו את הקשיים שיש לך בהתבטאות וימליצו במידת הצורך על טיפול.
    ניתן לפנות דרך רופא המשפחה או לקלינאי/ת תקשורת באופן פרטי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו