אוכל היפואלרגני

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אוכל היפואלרגני
    גל
    14/10/2012

    העברתי את המלטז שלי לאוכל היפואלרגני של רויאל קנין, בינתיים יש שיפור בכמות ההפרשות מהעיניים (ה"חלודה"), והכלב מתגרד פחות בגוף, הבעיה שמידי פעם "עולה" לו גרגר אוכל (הרבה אחרי שסיים לאכול), והכלב הקיא בערך פעם ביום מהלך הימים האחרונים. האם האוכל "כבד" ועושה לו בלאגן בבטן? האם אכן לאוכל היפואלרגני יש השפעה על הפרשות העיינים? בקיצור להמשיך לתת לו או להחליף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל היפואלרגני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו בבקשה ?

    גל
    16/10/2012

    מחכה לתשובה בנוגע לשאלתי שלא נענתה בנוגע למזון היפואלרגני. תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל היפואלרגני - תגובה

    ד''ר סמדר טל
    17/10/2012

    גל שלום,
    בן כמה כלבך? האם את רואה כיווצי בטן לפני הוצאת גרגר האוכל או שמא הוא פשוט יוצא ללא סימנים מקדימים? האם הוא מקיא רק גרגר אוכל או גם כמות רבה של נוזלים? האם יש שינויים נוספים כגון שלשולים, ירידה בתאבון ובחיוניות? האם החלפת המזון נעשה באופן הדרגתי? האם החלפת המזון נעשתה בשל חשד למעורבות של אלרגיה למזון כמקור לגירודים? האם ההקאות חדשות או היו גם לפני החלפת המזון? מה תדירות יישום טיפול נגד פרעושים? האם הוא עובר מקלחות בתדירות גבוהה?
    בהנחה שאכן מדובר בהקאות ( שכיווצי בטן קודמים לה ולא פליטה ), הן יכולות לנבוע ממספר רב של גורמים החל מגורמים בתוך מערכת העיכול כדלקת מעיים (גסטרואנטריטיס) על רקע הרעלת מזון/זיהום (חיידקי/ויראלי/טפילי)או על רקע סטרילי (IBD), גוף זר, שינויים במנח מערכת עיכול (היפוך קיבה, השתפלות מעי וכו'), אלרגיה למזון וכו' ומגורמים מחוץ למערכת העיכול כמחלת כליה, כבד, לבלב ומחלות אנדוקריניות.
    בשל תדירות נמוכה של ההקאות, היסטוריית החלפת המזון וחוסר תיאור של שינויים נוספים סביר כי מקור ההקאות מהחלפת המזון. לעיתים החלפת מזון באופן מיידי מביאה להקאות ושלשולים כיוון שמערכת העיכול שהתרגלה למזון מסויים פתאום נחשפת למזון שונה לגמרי. אך חשוב לדעת כי הקאות יכולות להביא למצב של התייבשות עקב אובדן נוזלים ולפגיעה בוושט עקב חשיפתה לנוזל החומצי של הקיבה ולכן במידה וההקאות נמשכות מומלץ לגשת לוטרינר מטפל לבדיקה, המשך אבחון וטיפול בהתאם לממצאים.
    לגבי המשך עם המזון ההיפואלרגני, בכדי לקבוע כי הכלב אלרגי למזון ולכן מגרד יש לתת מזון היפואלרגני בלבד!!!(ללא צ'ופרים או מזון אחר) במהלך חודשיים ולאחר מכן לחזור לאוכל הרגיל ולראות אם יש החמרה או חזרה של סימני גירוד. במידה ויש החמרה ניתן לקבוע כי יש מרכיב של אלרגיה למזון והכלב צריך לאכול מזון היפואלרגי בלבד כל חייו אך במידה ואין שינוי שללנו מעורבות של אלרגיה למזון ויש להמשיך לחפש את מקור הגירודים.
    בהצלחה
    ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו