מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עוויתות בהליכה אצל הכלב לאחר זריקההראל13/02/2014
שלום רב.
הכלב שלי התחיל להראות סימנים שמשהו לא בסדר(חולשה) אתמול בזמן הטיול.
כשעלינו הביתה הוא מיד הלך לחדר והתיישב בפינה מותש ללא יכולת לקום.
לקחתי אותו מיד לווטרינר ומיד אחרי שיצאנו מהבית הוא נראה קצת יותר טוב, אבל התקשה לעלות לרכב.
אצל הווטרינר לקחו לו בדיקות דם ולפי מישוש מקור הכאב נמצא באזור הבטן. יש לציין שהכלב מטבעו מאוד היפראקטיבי וללא מחסום ושני אנשים שתופסים אותו, לא ניתן להשתלט עליו בכדי לעולות אותו למיטה למטרת בדיקות.
אחרי שהורידו אותו לרצפה ושקלו אותו, הווטרינר ניסה שוב להשתלט עליו ולעלות אותו למיטה כדי לתת לו זריקה, הכלב התפרע והווטרינר
תפס בו בחוזקה ובאמצעות העוזרת שלו נתנו לו זריקת אנטיביוטיקה. וכאן התחילה הבעיה, מיד אחרי הזריקה וכשהורידו אותו לרצפה, הכלב התחיל ללכת עם עיוותים בגוף שמתלווה בנפילות של האגן ואיבוד שווי משקל. מבחינת הראש, הכל נראה בסדר הוא ערני ומגיב טוב לסביבה הכיוון נראה יותר למערכת העצבים או משהו כזה.
3 ווטרינרים הגיעו לבדוק אותו(כולל הד"ר שהוא בעל המרפאה) ולא הצליחו לתת לנו תשובה.
גם הצילומים האולטרסאונד ובדיקות הדם לא הראו על בעיה כלשהי.
המצב כרגע שהכלב רוצה להיות רק בפינת החדר ולעיתים עם הראש לכיוון הקיר. העיוותים לא עברו וכעת הוא נראה יותר גרוע(כנראה שאתמול היה לו עוד אדרנלין מוגבר מהפחד) אנחנו ממש אובדים עצות ומפחדים לשלומו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוויתות בהליכה אצל הכלב לאחר זריקה - תגובה
ד''ר נוית גרינברג וידבסקי14/02/2014שלום הראל,
בשאלתך אתה מתאר סימנים עצביים הכוללים גם חוסר שיווי משקל, לא כ"כ ברור לי מהם העיוותים אותם אתה מתאר (צילום וידאו יכול לעזור מאוד), והאם ישנם סימנים עצביים נוספים, ועל כן קשה לי כרגע לתת תשובה מספקת.
בן כמה הכלב שלך? איזה גזע? (ואם מעורב האם קטן, בינוני, גדול, ענק). האם הוא מחוסן לכלבת ומשושה באופן סדיר? האם מקבל טיפול נגד תולעת הפארק באופן סדיר (אחת לחודשיים)? האם עד הטיול אותו אתה מתאר הוא היה בסדר גמור? או שמא היו אירועים דומים בעבר או אפילו אפיזודות של חולשה, עייפות, נראה "לא עצמו" וכד'
אשמח אם תתאר איך היו התיאבון, הצרכים והתנהגותו עד לאותה אפיזודה (חשוב להבין שאפילו שינויים קלים שנראים לעיתים חסרי משמעות יכולים להעיד על בעיה או תחילתה של בעיה)
האם קרה משהו חריג באותו טיול - האם יתכן והכניס משהו לפה? עשה תנועה חריגה (למשל אם נבהל ממשהו או קפץ ממקום גבוה)? האם קיבל מכה או טראומה כלשהי?
מתוך הכתוב אני מבינה שמאז שהחלה הבעיה ב- 24-48 שעות הראשונות חלה החמרה במצבו, האם מאז הוא משתפר, מתדרדר או שמצבו סטטי?
התשובות לשאלות אלו חשובות על מנת למקם את מקור הבעיה וסוגה אם היא אכן בעיה עצבית. כמו כן חשוב לבצע בדיקה נוירולוגית מקיפה לכלב.
אשמח לנסות לעזור לאחר קבלת יותר מידע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוויתות בהליכה אצל הכלב לאחר זריקה
הראל15/02/2014ראשית, תודה על היחס והרצון לעזור.
הכלב הוא מעורב בכמה גזעים. הכי מזכיר במראה את הגזע 'זאב'.
גודלו בינוני שוקל 13 קילו והוא בדיוק בן 9 שנים.
עד לאותו מקרה לא היו סמנים שמראים על בעיה, הכלב עד לפני כמה שעות היה היפראקטיבי ושמח מטבעו. היו מקרים חד פעמיים של אחת לכמה חודשים שהוא היה "צועק" מכאב בזמן שהיה קופץ למיטה.
כמו שרשמתי, בצהריים הוא התחיל להראות סמנים של חולשה בזמן ואחרי הטיול אבל אצל הווטרינר הוא נלחם בנו (כהרגלו, יותר מכלב בריא ממוצע) שלא נבדוק\נעשה לו בדיקה. ולאחר שנלקח ממנו דם והורד לרצפה לשקילה , הוא היה נראה בריא ללא סימני חולי כלשהם.
אך ברגע שהווטרינר הרים אותו (תוך כדי מאבק שבו הוא נאלץ ללפות את הכלב בחוזקה כשהוא(הכלב) חצי מקופל) ונתן לו את הזריקה - אז התחיל השינוי. הכלב הולך עם עיוות כמו נכה ומתנדנד בדומה לאדם שיכור. לעיתים מאבד שווי משקל והחלק האחורי 'מתרסק' לרצפה.
מחפירה שעשיתי באינטרנט, הכי קרוב שהגעתי לפי הסימפטומים למה שעבר על הכלב שלי הוא: פריצת דיסק.
היום הלכתי לעוד ווטרינר ושוב שילמתי כסף בכדי שיאמר לי מה נראה לו **אולי** הבעיה.
אני מרגיש שבזמן שאני מפזר כספים על ריק, הכלב שלי בינתיים סובל ואף אחד לא מספיק מקצועי בשביל לאבחן את הבעיה ממנה הכלב סובל.
-אתמול המצב של הכלב השתפר קצת. יש לציין שבבית הוא שבר כלי ורק כשיוצאים לטיול הוא הרבה יותר טוב בהליכה (אבל מתקשה לשמור על שיווי משקל בעשיית צרכים).
היום בבוקר גם היה בסדר, אבל אחרי ההליכה של הצהריים(שבה היתה הידרדרות ביחס לשאר ההליכות) הכלב פשוט מרוסק עד לכתיבת שורות אלה.
כמובן שחשוב לציין שהוא על אנטיביוטיקה וכמעט ולא אוכל (מסכים רק לעוף רתוח וללא ריח) והוא לא שותה בכלל.
כרגע המצב גרוע יותר מההתחלה (למרות שהיה שיפור עד להיום בצהריים). הכלב לא מסוגל לעשות יותר משני צעדים, המצב הנפשי שלו ירוד מאוד , מראה סימנים שהוא מבוייש. אנחנו ממש כואבים איתו ומרגישים חסרי אונים.
*אנסה מחר לעלות סרטון במידה והוא ינסה ללכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)