מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום! שתי שאלות לגבי כלבי הקשישנמרוד24/03/2009
שלום,
כלבי בערך בן 14 (אומץ בגיל שנתיים ולכן ההשערה) מעורב בינוני -קטן. מהכלבים העצבניים... כמו רוב הקטנים..
השאלה הראשונה היא: התקופה האחרונה, כחצי שנה, הוא ממש-ממש רעב למרות שאני נותן לו את אותן מנות מזון. הוא בוכה ומבחינה התנהגותית, בכל פעם שאני רק זז לכל מקום שהוא בבית, הוא חושב שאני בדרכי למטבח לתת לו אוכל. גם עכשיו כשאני כותב שורות אלה -הוא בוכה..
כמה נקודות:1. לפני כשנה החלפתי לו את סוג האוכל מ ANF משום שלא מיובא יותר ארצה לבונזו. הוא מאוד אוהב את האוכל הזה(כנראה בגלל שהוא מתובל...), ואפילו הגדלתי לו את המנה ליום.
2. בשנה האחרונה הוא עבר שני אירועים מוחיים שבעקבותם הוא איבד באופן יחסי אך ניכר לכלב את הקורדינציה ושיווי המשקל, ולפי מה שאני מרגיש גם ראייתו ושמיעתו נחלשו.
3. יש לו אשך אחד בתוך גופו ואינו מסורס. (בגלל וטרינר שלא הבהיר לנו מספיק את הצורך והדחיפות בלהוציאו- כרגע בגילו ולאחר האירועים המוחיים אני לא מעוניין לנתחו).
מה יכולות להיות הסיבות לרעבונו המתמשך? גילו? אשמח לכל עצה...
שאלה שנייה: הוא קצת תוקפני במיוחד כאשר זרים מלטפים אותו, למרות שבשנים האחרונות מאוד נרגע(אולי בגלל גילו). בעוד כחודשיים נצטרך לקיים אירוע בבית ויהיו אנשים מבוגרים וילדים קטנים. אני מפחד שינשך אותם. בעבר נעלנו אותו במרפסת אך זה ממש לא היה הוגן כלפיו וגם כלפי השכנים כי הוא נובח הרבה. האם יש דרך להרגיע אותו ביום האירוע?
תודה רבה רבה, וסליחה על הפירוט הרב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב קשיש
ד''ר סמדר טל25/03/2009שלום נמרוד,
לגבי התיאבון המוגבר, ייתכן והמזון שאתה נותן לא מעניק תחושת שובע מספקת לכלבך או שהכמות שאתה נותן אינה מתאימה. כדאי למדוד בצורה מדויקת את הכמות ולתת לפי הוראות היצרן את הכמות המתאימה למשקל הכלב. לכלבים קשישים ההמלצה היא בדר"כ לתת מזון מאוזן ומלא מאיכות מצויינת המיועד לכלבים מבוגרים שכן טעמו וריחו חזקים יותר וההרכב שלו מתאים יותר לגיל הזהב.
לגבי טכניקות הרגעה, ישנם אמצעים כימיים (תרופות) המשמשים להרגעת כלבים סביב סיטואציות מסוימות כגון זו שציינת. אני ממליצה לגשת למרפאה וטרינרית ולהתייעץ עם הוטרינר/ית על אפשרויות ההרגעה. ייתכן ותתבקש לבצד בדיקת דם כללית לוודא שתפקודי הכבד והכליות תקינים טרם התאמת ההרגעה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










