שלום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שלום
    ליאת
    07/04/2009

    יש לי כלבה מסוג פקינז בת 8 שנים.
    מצבה הבריאותי תקין ולא ידועה לי על שום בעיה או אלרגיה לתרופה כלשהי.
    ברצוני לדעת האם זה מסוכן לעקר את הכלבה בגיל הנ"ל?
    האם היא תעמוד בניתוח?
    אשמח אם אקבל הסבר על הניתוח (האם הוא מסוכן, מה אורך הניתוח, האם יש תופעות לוואי וכו'...)

    בתודה,
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיקור בגיל 8

    ד''ר סמדר טל
    09/04/2009

    בכל גיל האם הכלבה בריאה ובדיקות טרום ניתוחיות שלה תקינות- לב/ריאות ובדיקת דם ושתן - ניתן ורצוי לעקר אותה על מנת למנוע הווצרות דלקת רחם או סרטן עטינים הנפוצים מאוד בגילאים מבוגרים.
    הניתוח כולל הוצאת השחלות המייצרות הורמוני מין האחראים לכל הבעיות הנ"ל - וכן הוצאת החצוצרות והרחם. זהו ניתוח מאוד נפוץ ולכן בידי מנתח מיומן אורך בין חצי לשעה. יחד עם זאת רצוי ומולץ להשאיר את הכלבה להתאוששות מן ההרדמה כמה שעות במרפאה. בפקינזית - בשל מערכת הנשימה המיוחדת שלה- יש לדאוג לחומרי הרדמה עדינים המתאימים לה ולנטר את הניתוח עד לסיומו.

    אם כל הנ"ל מתבצע אין כל מניעה ואף מומלץ לעקר את הכלבה. באם מתגלה בבדיקות בעיה שאינה מאפשרת עיקור - יש לטפל בדרכים אחרות שימנעו נזק הורמונלי לרחם ולעטינים בהמשך חייה.

    פסח שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו