גורת פקינז

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גורת פקינז
    ספיר
    18/05/2009

    שלום! יש לי כלבת פקינז בת 3 חודשים...עכשיו השאלה שלי היא לגבי העיניים שלה..שמעתי שהשערות שנמצאות ממש מתחת לעפעף צריכות להיות תמיד רטובות,כי אם לא אז היא חולה...האם זה נכון? ובנוסף יש לה הרבה לכלוכים בעין (כמו לכלוך של בוקר בבני אדם) ולכלוך על האישון...האם זה אומר שיש לה דלקת עיניים או שזה טבעי? לקחתי אותה לוטרינר לעשות חיסון והיא בדקה אותה באופן כללי ולא אמרה לי כלום על העיניים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורת פקינז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקינז

    ד''ר סמדר טל
    19/05/2009

    שלום ספיר,

    הבעיה העיקרית של כלבי הפקינז היא העובדה שעיניהם בולטות מאוד ולא מכוסות באופן טבעי ע"י העפעפיים כמו כלבים אחרים. בעיה מבנית זו גורמת למספר מצבים, ראשית העיניים פגיעות מאוד לחיכוך ופציעות ויכולים להיווצר כיבים (פצעים) ע"ג הקרנית (החלק השקוף של העין שנראה היטב בפרופיל). בעייה נוספת היא צמיחה של ריסים בכיוונים שונים, חלקם יכולים לצמוח בכיוון העין ולהביא למצב של חיכוך שגם הוא עלול להביא לפצעית הקרנית. ההפרשות המרובות שאת רואה יכולות לנבוע מדלקת עיניים אמיתית או מהפרשות טבעיות שבכלבים אחרים מסולקות באמצעות העפעפיים אך בכלבי פקינז לא מתאפשר סילוק יעיל ולכן הן מצטברות. אני מציעה לגשת איתה שוב חמרפאה וטרינרית בכדי לברר שלא מדובר בדלקת. במידה ויש דלקת תקבלי טיפול מתאים ובמידה ולא, תוכלי לקבל הדרכה כיצד לנקות את ההפרשות באופן קבוע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו