כשל כליות כרוני אצל חתולה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כשל כליות כרוני אצל חתולה
    שירי
    25/05/2009

    שלום,
    ביום חמישי שעבר הבחנו שהחתולה שלנו לא נתנה שתן ושמשהו מציק לה (היא לא התנהגה כרגיל).
    לקחנו אותה מיד לוטרינר, וביום שישי בבוקר היא עברה ניתוח כדי לפתוח את חסימת השתן.
    בניתוח הרופא הבחין בחומר שיצא עם השתן והוא שלח אותו למעבדה. (עדיין אין תוצאות).
    לאחר הניתוח היא התאוששה, אך במוצאי שבת החתולה ממש גססה ולקחנו אותה לבית החולים.
    בבית החולים טיפלו בה והסבירו לנו שערכי הכיליה של החתולה שלנו גבוהים.
    מאז מוצאי שבת היא מטופלת שם ומקבלת עירוי .
    מבחינת ההתנהגות שלה- חל שיפור, אבל הטיפול בנוזלים שהיא מקבלת לא מוריד את ערכי הכליה שלה.
    איך אפשר לדעת מה גרם לחסימת שתן? לערכי הכליה הגבוהים?
    מה הטיפול שעליה לקבל? האם נוכל לטפל בה בבית?
    מה עלינו לעשות ומה לבדוק כשאנו באים לבקר אותה?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כשל כליות כרוני אצל חתולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    שירי
    25/05/2009

    האם זה הגיוני שערכי הכליה לא יורדים (אולי אפילו עולים למרות הטיפול), אבל מבחינה קלינית מצבה הרבה יותר טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נ.ב. החתולה בת שלוש ובריאה בד"כ

    שירי
    25/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה בין כשל כליות אקוטי לכרוני? תודה

    שירי
    25/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת כיליה

    ד''ר סמדר טל
    25/05/2009

    שלום שירי,
    מחלת כליה אקוטית או כשל אקוטי הוא למעשה סינדרום בו הכיליה נפגעת באופן פתאומי וחריף ואילו מחלה כרונית היא מצב שבדרך כלל מתפרש על מספר חודשים ואפילו שנים בו פעילות הכיליה נפגעת באופן הדרגתי.
    מתיאור המקרה, גיל החתולה, והסימנים הקליניים נראה שמדובר במחלה אקוטית. הסיבה יכולה להיות חשיפה לחומרי רעל, תרופות מסויימות, מחלות זיהומיות ובמקרים רבים הגורם הראשוני אינו ידוע. הכיליה הפגועה מפסיקה לבצע את תפקידה ולכן לא מיוצר שתן. "ערכי הכיליה" מבטאים חומרים שבאופן שגרתי ונורמלי מפונים מהדם לשתן על-ידי הכיליה ובמצב בו היא פגועה הם מצטברים בדם ולכן ערכם עולה. הטיפול במחלת כיליה אקוטית מבוסס על טיפול אינטנסיבי בנוזלים ובחומרים משתנים (מייצרי שתן) על מנת לדלל את אותם רעלנים שמצטברים בדם ולאפשר למרכיבי הכיליה שלא נפגעו לחזור לתפקד. במקרים של כשל אקוטי ניתן גם לבצע דיאליזה (כרגע מבוצעת רק בבית חולים בית דגן ע"י ד"ר גלעד שגב) במכונה המחקה את תפקיד הכיליה עד שזו תחזור לתפקד.
    עד לירידת ערכי הכיליה החתולה חייבת באשפוז ובטיפול אינטנסיבי.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת כליה

    שירי
    25/05/2009

    תודה רבה ד"ר סמדר. החתולה החמודה אכן מאושפזת בבית החולים בבית דגן.
    להערכתך, מה זמן ההמתנה הנורמלי עד שהמצב ישתפר ? מס' ימים? שבוע?
    האם החומר שהוטרינר הוציא יחד עם השתן בניתוח שהיא עברה יכול להבהיר את המצב?
    האם הנזק שנגרם לכליה הפיך?
    בבואנו לבקר אותה, למה יש לשים לב ומה לשאול כדי שנדע יותר טוב מה מצבה?
    שוב תודה,
    הבעלים המודאגים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר סמדר טל
    26/05/2009

    שוב שלום,
    בדרך כלל תוך מספר ימים ניתן לצפות לירידה בערכי הכיליה אך חשוב לדעת שלא כל המקרים מגיבים לטיפול... הפגיעה הכלייתית אינה הפיכה, כלומר, הנפרונים שנפגעו לא יחזרו לתפקד והשאלה החשובה היא מה אחוז הנפרונים שנותרו תקינים והאם מספרם מספיק בכדי לאפשר תיפקוד כלייתי תקין. הדרך היחידה לדעת היא לטפל באופן אגרסיבי ולהמתין.
    לגבי החומר, מאחר ולא הייתי נוכחת בניתוח קשה לי להבין במה מדובר.
    כשאתם מבקרים את החתולה תשאלו מה הם ערכי הכיליה האחרונים שנמדדו (קריאטינין ואוראה), האם היא הסכימה לאכול, האם נתנה שתן ואם כן האם בכמות מספיקה. כדאי שתביאו אתכם אוכל מהבית ותנסו להאכיל אותה ולתת לה תשומת לב
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו