תסמונת העין היבשה - יורקשייר טרייר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תסמונת העין היבשה - יורקשייר טרייר
    שלומית
    03/10/2009

    כלבת יורקשייר טרייר קטנה בת שנתיים, סובלת מזה כחצי שנה מגירויים ודלקות בעיניים, המתבטאים בהפרשות וגירוד. היא טופלה בנוזל לניקוי העין.
    לפני מספר ימים, המצב החמיר. פנינו לוטרינר שנית, אשר זיהה תסמונת העין היבשה, ונתן טיפול של טיפות להרטבת העין בכל שעה, או במשחת סינטומיצין לעין 5% פעמיים ביום. מלבד זה, טיפול פעם ביום בציקלוספורין ובחומר נוסף שהוטרינר נתן לנו במזרק שעלותו גבוהה (איני יודעת את שם התרופה).

    רציתי לשאול:
    1. איך לתת את הטיפול התרופתי? האם יש צורך לתת את כל התרופות? האם יש לתת אותן יחד, או להמתין זמן מה בין אחת לשניה?
    2. האם יש החלמה ממצב זה?
    3. האם יש טיפול נוסף אפשרי?
    4. האם תיון בעיניים מקל על התופעה?
    5. מה ניתן לעשות עוד כדי להקל על הגירוי? הכלבה מגרדת ובוכה לעיתים תכופות.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עין יבשה

    ד''ר קרן פרץ
    09/10/2009

    כעיקרון כאשר נותנים מספר סוגים של טיפות עיניים יש להפריד אותם זה מזה על מנת שכל סוג של טיפות לא ישטוף החוצה את הסוג הקודם.
    אם הכלבה עדיין מאוד מגרדת את העיניים אני ממליצה לחזור לוטרינר ולראות האם יש משהו שניתן לתת על מנת להקל על הבעיה. יתכן ויש צורך בקולר אלזיבתני לתקופה קצרה.
    תסמונת העין היבשה היא חוסר במרכיב המימי של הדמעות. היא יכולה להיגרם ממספר גורמים:
    1) אוטואימוני- כאשר מערכת החיסון תוקפת בטעות רקמות של הגוף 2) תורשתי 3) תרופות
    4) רקע נגיפי- מחלת הכלבלת בכלבים והרפס בחתולים 5) פגיעה עצבית בעצב הפנים המעצבב את הבלוטה 6) הסרה כירורגית של העפעף השלישי ועמה בלוטת הדמעות 7) טראומה פיזית לאזור הבלוטות.
    הטיפול מורכב מתרופות להרטבת הקרנית, אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהום חיידקי משני וציקלוספורין אשר משפר את יכולת ייצור הדמעות של הבלוטה כאשר הרקע הינו אוטואימוני.
    יעילות הטיפול משתנה מבעל חיים אחד למישנהו.
    כאשר הטיפול התרופתי אינו עוזר, ניתן במצבים קשים לבצע הליך כירורגי אשר בו מסיטים צינורית רוק אל העין ועל ידי כך הרוק מסכך את הקרנית.
    אני ממליצה לחזור לוטרינר לביקורת על מנת שיוכל לבדוק האם יש שיפור במצבה ולבדוק האם יש צורךבטיפול נוסף.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה -

    שלומית
    11/10/2009

    תודה רבה על ההסבר המפורט!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו