מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלב שאכל רעל עכבריםהדר27/10/2009
יש לי שתי כלבות, אחת שוקלת 19 ק"ג והשניה 29 ק"ג. לפני שבוע עלה חשש שהן אכלו רעל עכברים (את הקוביות האדומות). מאחר ולא ידעתי מי אכלה אם בכלל או מתי, התחלתי לתת להם ויטמין K. הם היו בסדר והיום לצערי הרב אני יודעת בודאות שאחת מהן (או שתיהן) אכלו שוב מהרעל. השאלה אם יש משהו נוסף לעשות חוץ מלהמשיך את הטיפול בויטמין K, להגדיל את הכמות שהן מקבלות, מה צריך לעשות? איך אני אדע שהרעל משפיע עליהן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעל עכברים
ד''ר קרן פרץ31/10/2009כמובן שיש להמשיך את הטיפול בויטמין K. אינני יודעת למשך כמה זמן הוטרינר נתן לך את הטיפול אך יתכן ומומלץ להמשיך את הטיפול לפרק זמן יותר ממושך.
כעיקרון רעל עכברים מורכב מחומר אשר מעכב אנזימים האחראים למחזור של ויטמין K בגוף. כלומר, ברגע שמאגרי ויטמין ה- K בגוף מתרוקנים, לא תתקיים קרישה של דם.
סימני ההרעלה יופיע רק מספר ימים לאחר אכילת הרעל, רק לאחר שמאגרי ויטמין K יתרוקנו. בשלב זה גם הפגיעה הכי קטנה עלולה להוביל לדימום משמעותי.בדרך כלל בעלי החיים לא יראו סימנים חיצוניים של דימום, אלא אם בעל החיים נפצע. בשלב הראשון בעל החיים ייראה חלש, יתכנו סימנים של חוסר תאבון וקשיי נשימה. בהסתכלות על החניכיים ניתן יהיה לראות כי הן חיוורות. לעיתים, נראה שתן, צואה דמית או הקאות מלוות בדם.
על מנת לבדוק האם ישנה בעיה כתוצאה מ"רעל עכברים" יש לקחת בדיקות דם. בדיקות אלו בודקות את זמני הקרישה בגוף. במידה וקיימת הרעלה של "רעל עכברים" נצפה לראות שזמני הקרישה יתארכו.
במקרה שלך אני ממליצה לבצע בדיקות דם של זמני קרישה בתום הטיפול על מנתלוודא שזמני הקרישה חזרו לנורמל.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










