מצוקה נשימתית ונזלת אצל גורים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מצוקה נשימתית ונזלת אצל גורים
    יונתן
    07/11/2009

    שלום,
    הכלבה שלנו מסוג כלב רועים קווקזי, בת שנתיים ו 4 חודשים, המליטה לראשונה לפני כשבועיים שגר של כ 11 גורים, מתוכם שרדו 5 גורים. האחרים מתו מסיבות שונות- 3 מתו בהמלטה, ועוד 3 מתו לאחר מספר ימים.
    כעת יש לנו 3 גורים שנראים חיוניים, פעילים וגדולים. השניים הנוספים הם כדלקמן:
    1. גורה אחת קטנה משמעותית משאר השגר, ממעטת מאוד באכילה ונראית במצוקה נשימתית (נשימות שנראות כמו נשימות gasping), לפי הבנתי שאיננה מבוססת בוטרינריה אבל יותר מתחום רפואת בני אדם נראה כי יש לכלבה חסימות בדרכי האויר העליונות באיזור הנזאלי- הכלבה מנוזלת., ונשימותיה מתאפשרות רק דרך הפה, לכן היא כמעט ואיננה יונקת. למרות זאת, היא נראית חזקה ופעילה ואני מתלבט האם פעילותה נובעת מחוזקה הפיזי או עקב המצוקה הנשימתית שבה היא שרויה מאז לידתה. אנחנו מאוד חוששים לחייה כיוון שהיא לא נראית טוב.
    2. הגור הבעייתי השני הוא גור גדול כמו שאר השגר, אבל נראה כי חזהו שטוח עקב שכיבה מוגברת על הבטן, ורגליו נוטות לצדדים והוא מתקשה בתנועה יחסית לגורים האחרים. ניתן לחוש בבירור כי בית החזה שלו, כלומר צלעותיו, נמצאות במנח שונה מאצל שאר הגורים. הוא כל הזמן שואף לשכב על הגב או על בטנו כאשר רגליו פסוקות לצדדים. החשש הוא שהוא מתפתח לא נכון.


    אשמח אם תוכלו לעזור לנו, הדאגה לשני הגורים הללו מדירה שינה מעינינו.....

    בתודה מראש,
    יונתן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורים

    ד''ר קרן פרץ
    15/11/2009

    אני ממליצה לקחת את הגורים לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם האפשרי.
    לגבי הגורה הקטנה הוטרינר יוכל לבדוק האם מדובר על בעיה בדרכי הנשימה העליונות או בדרכי הנשימה התחתונות ולהחליט על טיפול הולם. כמו כן במידה והגורה מתקשה לינוק יש להאכיל אותה בתחליף חלב המיועד לגורי כלבים.
    לגבי הגור השני, ישנם גורים הנולדים עם בעיה מבנית של הרגליים ובית החזה, אינני יודעת אם זה מה שיש לגור הזה, אך יש סבירות שכן. לצערי גורים אלו הרבה פעמים אינם שורדים עקב התפתחות לא נכונה.
    אני ממליצה שוטרינר יבדוק אותם על מנת לראות האם יש איזשהו טיפול אשר ניתו לתת על מנת לעזור להם לשרוד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו