מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלב משלשללינוי12/01/2010
שלום,
יש לנו כלב בן חצי שנה לברדור-גולדן.
לפני מס' ימים החלפנו לו את סוג האוכל המסחרי (בגלל מצב כלכלי)מ-פרו פלן לבונזו. בימים האחרונים הללו הוא הקיא פעם אחת ושלשל כמעט בכל פעם שהוא יוצא לטיול. אתמול בלילה אחרי שהוא שלשל הוא הפסיק לאכול עד עכשיו (עברו בינתיים 12 שעות). הוא לא מוכן להתקרב לאוכל.
יכול להיות שהכלב שלי רגיש לאוכל החדש? שמעתי שאפשר לתת להם אורז לבן (במקום האוכלהרגיל), האם כדאי לנסות?
אודה לתשובה מהירה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב משלשל
ד''ר סמדר טל18/01/2010מאחר ויש סמיכות בין החלפת האוכל לבין תחילת ההקאות והשילשולים ישנו סיכוי סביר שזה בגלל אוכל החדש. עם זאת, ישנם סיבות נוספות לשילשולים והקאות.
באופן כללי בכל פעם שעוברים מזון כדאי לעשות מעבר הדרגתי, כלומר לערבב את המזון החדש עם הישן למשך כמה ימים.
במקרה של שילשולים והקאות מומלץ לתת מזון "קל עיכול" אשר עדין למערכת עיכול. דוגמא ביתית למזון כזה הוא אורז לבן ללא תבלינים עם עוף "מכובס" ללא עור או עצמות. אך מזון של אורז ועוף איננו פתרון לטווח ארוך מאחר והוא לא מכיל את הרכיבים והויטמינים שהכלב צריך. זו פיתרון רק למשך כמה ימים עד שהכלב מרגיש יותר טוב. ברגע שהכלב מרגיש יותר טוב אני ממליצה לחזור למזון הראשוני שהוא אכל או לנסות משהו אחר, רצוי לאחר התייעצות עם הוטרירנ, על מנת שמצב שה לא יחזור על עצמו.
הבעיה במקרה שלכם הוא שאת אומרת שהכלב חסר תאבון ולא מעונין לאכול. במידה והוא עדין לא רוצה לאכול יש לקחת אותו לבדיקה אצל הוטרינר על מנת לבדוק אותו ולנסות לברר ממה נובעים סימני המחלה ולתת לו טיפול מתאים למצבו.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)