חתולה במצב קשה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חתולה במצב קשה
    מור
    15/02/2010

    שלום רב, החתולה שלי בת 15, לפני כחודש עקב בעיות בנשימה, גילינו שהצטברו לה המון מיים בריאות, הוצאנו אותם, וגם טיפלנו באנטיביוטיקה בגלל הזיהום שנוצר.
    בדיוק שראינו שיפור גדול במצבה (למרות שמאוד רזתה מאז וגם היא במצב של התייבשות אף על פי שהיא שותה מים) היה לה משבר נשימה ושוב הבאנו אותה לוטרינר שביצע צילום רנטגן, בו רואים שריאה אחת נקיה ואחת חסומה. הוא חשב שאלו שוב מים וניסה להוציאם אך לא יצא שום דבר מה שמשאיר אפשריות כמו גידול (סרטני או לא) ואולי עוד משהו שלא הבנתי מה הוא. בדיקת הדם הראתה שיש לה כ40 כדוריות לבנות בדם והזיהום רק מחמיר.

    השאלה היא כזאת, אני לא בטוחה אם אני יכולה לסמוך על הרופא הזה כי אני מרגישה שהוא סוחט כספים גדולים מהנדרש, אולם הוא ממליץ לעשות בדיקת אולטרסאונד כדי להיות יותר בטוחים מה יש שם.
    השאלה אם זה לא ברור שזה גידול ושצריך להוציאו, ולחסוך הוצאות מיותרות,.
    בעייה נוספת היא שעלויות ניתוח הן לא משהו שאני בטוחה אם אעמוד בהן ובכלל לא בטוחה שהחתולה שלי תעמוד בניתוח עצמו. למרות שאני מרגישה למרות כל זה היא כן חזקה.

    האם ידוע לך סדר גודל של תשלום עבור ניתוחים שכאלו וכל מה שכרוך בהם?

    והאם יש לכם המלצה לגבי מה עליי לעשות.

    גם אם ההחלטה במצב כזה הוא סופי אני רוצה לדעת האם אני גורמת לה סבל ואולי עדיף להמיתה?

    תודה על תשובתכם
    מור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה במצב קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת

    מור
    15/02/2010

    יש רק לציין שבשבוע האחרון מאז הביקור אצל הוטרינר היא לא אוכלת עלום חוץ מיוגורט, שותה בקושי ולעיתים לא מספיקה בזמן להטיל את מימיה בקופסה, שלא לדבר על כך שלא נראה לי שהיא עושה קקי.
    ואחרי כל זה היא עדיין נראית לי לוחמת ולא נכנעת למצבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעתים אבחון אינו פשוט

    ד''ר עדי בן ישר
    19/02/2010

    מסה בריאות יכולה אבצס (מורסה, כיס מוגלה), גידול שפיר, גידול ממאיר, ועוד. לכל אבחון ישנה דרך טיפול שונה (כגון אנטיביוטיקה לזיהום, כימוטרפיה/הקרנות/הסרת גידול לגידולים מסוגים שונים) ולכן יש להמשיך ולאבחן ממה נובעת הבעיה של חתולתך. ע"י אולטראסאונד ניתן לעתים לאפיין את המסה, כמו כן ניתן לקחת דגימה מונחית אולטראסאונד על מנת לקבוע באיזה סוג גידול מדובר (והאם זה גידול) וכן להתאים לו את הטיפול המתאים לו (כימוטרפיה/הקרנות/הסרה כאמור).
    אין זה פשוט להסיר גידול מתוך בית החזה, וזוהי סיבה נוספת לא להכנס ישר לניתוח מבלי להיות בטוחים שזו הדרך היחידה.
    לגבי ההחלטה האם להמיתה, זוהי החלטה קשה מאד, ולצערי אינני יכולה לעזור לך בכך.
    לאחר שתאבחנו את הסיבה לבעיה בריאות, יוכל הווטרינר לומר לך מה סיכויי השרידות של החתולה עם או ללא טיפול, מהם תופעות הלוואי, מהי איכות החיים הנצפית לה ועוד, ואז תצטרכי לקחת החלטה איך להמשיך

    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו