מצאתי גור חתולים, יש לי כמה שאלות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מצאתי גור חתולים, יש לי כמה שאלות
    קוסמוס
    12/04/2010

    שלום, השבוע מצאתי גור חתולים בפח, אני מעריכה שהוא בערך בן שבוע וחצי (העיניים שלו פתוחות אבל חסרות צבע). יש לי כמה שאלות לגבי הטיפול בו:
    1. אני נותנת לו לאכול במזרק של 2.5 CC, בינתיים אני מביאה לו חלב מדולל במים חמים. אני מבינה שצריך להביא לו תחליף, חלב לחתולים יקר לי מידי, תחליף לתנוק זה בסדר? מה עדיף חלבי או צמחי? וכמה הוא צריך לאכול בשביל שזה יספיק?
    2. אני מעסה לו עם צמר גפן רטוב על פי הטבעת אבל כרגע יוצא לו רק פיפי, זה נורמלי?
    3. יש משהו חשוב לדעת על הטיפול בו?
    תודה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור חתולים

    ד''ר תמר נרקיס
    12/04/2010

    טיפול בגור חתולים כל כך צעיר היא משימה הדורשת השקעה מרובה.
    לא מומלץ בכלל לתת חלב רגיל. תכולת הלקטוז בחלב פרה לא מתאימה למעיים של גורי חתולים והם עלולים לשלשל ולהתייבש.
    מומלץ לרכוש פורמולה מיוחדת לגורי חתולים. אם אינך יכולה לרכוש פורמולה כזו אפשר להכין פורמולה של תינוקות, אבל בריכוז כפול מהריכוז המומלץ לתינוק (כלומר להוסיף חצי מכמות המים המומלצת).
    מומלץ להכין את הפורמולה עם מים שעברו הרתחה ולאחר מכם קוררו.
    האכלה עם מזרק יכלה להיות בעייתית בגלל הסיכון לשאיפת המזון לריאות והתפתחות של דלקת ריאות שאיפתית. מצב זה נפוץ מאד בגורי חתולים ופעמים רבות עלול לגרום למותם. מומלץ לכן להשתמש בבקבוק מיוחד לחתולים, ולוודא שהגור יונק את המזון ולא שואף אותו. סימנים לכך שהחתול שאף מזון יהיו יציאה של חלב מהאף או חירחורים.
    כמויות הזנה: גור חתולים צריך לאכול ביממה 25-28 קילוקלוריות של אנרגיה לכל 100 גרם של משקל גופו. אם החתול אכן בן שבוע וחצי הוא אמור לשקול בין 150 ל-200 גרם.
    מבחינת נוזלים- גור צריך לקבל ביממה 18 מ"ל נוזלים לכל 100 גרם ממשקל גופו.
    את כמות האוכל שחישבת ליממה יש לתת במספר רב ככל האפשר של ארוחות ביום- כלומר האכלה כל 2-3 שעות בשבועיים הראשונים ואחר כך לעבור להאכלה כל 4-5 שעות.
    בערך בגיל חודש הגור אמור להתחיל ללקק מזון בעצמו.
    אחרי כל האכלה צריך לנקות את אזור פי הטבעת בצמר גפן טבול במים חמימים. הדבר מחקה את פעולת הליקוק של האמא וזה מה שגורם לגור לעשות את צרכיו. בנוסף מומלץ לעסות בעדינות את הבטן עם צמר גפן רטוב. גור אמור לתת צואה מספר פעמים ביום.
    דבר חשוב נוסף הוא חימום. בשבועות הראשונים לחייהם גורים דורשים חימום ל-32 מעלות. מומלץ לשים להם בארגז כרית חימום או בקבוק חם עטופים במגבת (כדי שלא יבואו במגע ישיר עם החימום), ולדאוג שהסביבה מוגנת ומחוממת.
    יש הטוענים שתקתוק שעון מחוגים מחכה את פעימות הלב של האם ומרגיע את הגורים. ניתן לשים שעון כזה בארגז.
    חשוב לזכור שגורי חתולים שנלקחו מאימם בתחילת חייהם הם בעלי סיכויים גבוהים מאד לזיהומים ומחלות, וגם הטיפול המסור ביותר לא תמיד מצליח. ככל שהגור צעיר יותר סיכוייו לשרוד נמוכים יותר.


    שיהיה בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על האוכל

    גל
    13/04/2010

    קניתי מטרנה ובקבוק לחתולים, לא הבנתי מהתשובה שלך כמה מטרנה הוא צריך לאכול ביממה?
    האם בנוסף להביא לו מים?
    תודה על התשובה המהירה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצאנו שלושה חתולים בני יומם

    הדס און
    05/09/2010

    שלום רב,
    מצאנו שלושה גורי חתולים בני יומם, פיצקולים קטנים. לקחנו אותם ואנחנו מטפלים בהם כבר יומיים, הכל נראה טוה הם אוכלים עושים צרכים וישנים. הבעייה היחידה היא שתיים מהם פשוט מתעקשים לצאת מהקופסא ולהסתובב בחלל החדר, אני כ"כ חרדה שיקרה להם משהו כך שהלילות לא נחמדים, מה אפשר לעשות? להגביה את הארגז לא יהיה רעיון טוב כי אני חוששת שבניסיונות שלהם לצאת הם יפגעו או יפגעו אחד בשני, יש לציין שיש להם מוטיבצייה מפתיע...
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורי חתולים

    ד''ר תמר נרקיס
    06/09/2010

    אם הגורים כבר מסוגלים ללכת זה בסדר שיסתובבו בחדר כל עוד יש אזורים בחדר עם שמיכות שהם יכולים לשכב עליהן ולהתחמם.
    אופציה נוספת היא לשים אותם בכלוב סגור כך שלא יוכלו לצאת.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו